14 Reacties

2 jaar geleden

40,8 cm met 13 weken en dit was goed

2 jaar geleden

12 weken 38 cm

2 jaar geleden

Onze jongen had een hoofdomtrek van 40,5 cm bij 8 weken en 4 dagen en dit was goed. Wel bovengemiddeld maar niets zorgwekkends

2 jaar geleden

Goedemorgen, Bij ons zoontje groeide zijn hoofd ook te snel en bij hem zijn de aderen ook goed zichtbaar. Bij hem komt het door Vena van Galeni malformatie. Zijn ze tijdens mijn zwangerschap achter gekomen.

2 jaar geleden

39.3cm bij 13+5wk Iets onder t gemiddelde maar was ook goed. Bij hem zie de aders ook zo. Dus denk niet dat dat met de hoofdomtrek te maken heeft.

2 jaar geleden

13 weken en 43,1cm 🙈 maar precies in lijn met zijn hele groei

2 jaar geleden

Hier 40cm op 12 weken en keurig op het gemiddelde.. dus ik zou me niet te druk maken als ik jullie was😘

2 jaar geleden

Mijn zoontje had met 8 weken al een hoofd omtrek van 40 cm. Ze hebben hier helemaal niets over gezegd bij het consultatiebureau. Komt ook (denk ik) omdat zijn achterste fontanel heel goed zichtbaar is. Dat zag ik bij mijn oudste niet. Ik weet niet hoe de groei is van je dochtertje? Als ze gewoon op dezelfde lijn is gebleven lijkt het me dat je je geen zorgen hoeft te maken.

2 jaar geleden

En een enkele meting zegt niks trouwens. Ze zeggen dat haar hoofdje te snel groeit, dus het is eerder de vraag hoe groot was het de vorige meting? Hier was het bij 4 weken oud 37,5 En bij 13 weken dus 40,8. Dus iets meer dan 3cm in 2 maanden. Als jouw kindjes hoofd in 2 maanden tijd bijv 6 cm gegroeid is kan ik me voorstellen dat dit misschien te snel gaat en ze erover vallen.

2 jaar geleden

Reactie op WHJ

Mijn zoontje had met 8 weken al een hoofd omtrek van 40 cm. Ze hebben hier ...
Ze is geboren met een omtrek van 32 cm. Op 6 weken was haar hoofdje 38 cm, op 8 weken 39. Nu op 11 weken 40 cm.

2 jaar geleden

Dit is bij ons zn groei boogje.. ook de laatste x 1cm gegroeit.

2 jaar geleden

Had ik hier bij vorige ook, echo laten maken en was niets aan de hand, gewoon groot hoofd. De jongste nu zeiden ze vorige keer, Ow das wel een groot hoofd (42,3 bij 2 maanden).. en begon weer over echo maar ga ik niet weer doen als er geen andere indicaties zijn (hij ontwikkelt zich verder goed en is verder goed alert etc etc)

2 jaar geleden

Mijn eerste kindje had na een maand een omtrek van 41,5 cm. Toen hadden ze ook zoiets van wow klopt dit wel? Want het viel helemaal buiten de curve. Maar ze heeft gewoon een groot hoofd, zit in de familie haha. Wat belangrijk is is dat het zijn eigen lijntje blijft volgen en dus niet ineens heel erg omhoog schiet.

2 jaar geleden

40 cm met 8 weken