5 Reacties

3 jaar geleden

Ik denk dat het bij mij ook echt de vermoeidheid is, ben zo stront chagrijnig om alles 🥴🤣❤️

3 jaar geleden

Haha ik moet wel een beetje grinniken om je verhaal. Ja, dat kan allemaal prima hormonaal bepaald zijn, maar wat je zo tussen de jurktroubles door zegt is wel nogal wat hè.. je vader verliezen in je zwangerschap, mijn hemel, wat heftig. Ik snap dat het niet altijd makkelijk is voor je partner, maar je hebt zo te horen zát redenen om niet op je best te zijn nu even. Als je je man informeert over dat je er zelf ook van baalt scheelt dat al een hoop denk ik (hier wel). Wat betreft hormonen: ik word niet echt chagrijnig ervan maar wel veeeel jankeriger dan normaal. Na de bevalling was dit echt onmiddellijk over (minus de kraamtranen) bij de vorige.. ik voelde me onmiddellijk weer mezelf, heel wonderlijk. Daar houden ikzelf en m’n man zich aan vast ;). We zijn er bijna!

3 jaar geleden

Ach lieve vrouw.. Ja, natuuuuurlijk heb je last van hormonen. Maar, ik herken het niet wat je schrijft. Hoogstens wat sneller geëmotioneerd, maar dat heeft ook met moeheid te maken. Ik lees tussen de regels door ook andere dingen waardoor je nu niet lekker in je vel zit én een korter lontje hebt. Tel daar een zwangerschap bij op die energie kost en je hebt een combinatie waarbij iedereen zo zou gaan handelen. Dus, niet perse hormonen. Maar, het hele zwanger zijn helpt niet mee Wat een heftige periode heb je gehad. Geef je zelf alsjeblieft wat liefde, rust en tijd 💗

3 jaar geleden

Moe, snel overprikkeld en daardoor chagrijnig… guilty. Na een kort middagdutje gaan de scherpe randjes er wel iets vanaf. Absoluut te maken met vermoeidheid en hormonen en vind mezelf ook niet altijd meer even leuk nee. In het begin was het trouwens vooral huilen.

3 jaar geleden

Bij mij is het een beetje een combi ook: hormonen, gebroken nachten vanaf week 6/7 (al dat plassen🫠), iets meer zorgen dan normaal en een soort “tijdsdruk” nu we de 30 weken bereikt hebben 🤣🤣 Probeer het op niemand af te reageren, 9 van de 10 keer uit het zich als een gigantische huilbui uit het niets omdat alles opstapelt 🥲 Alleen in de auto word ik écht 1 grote scheldmachine, lucht soms ff op haha