7 Reacties

6 maanden geleden

Ik denk dat het verlatingsangst is. Gelukkig valt hij na dat half uur in slaap. Wat ik doe als hij wakker word en niet wil slapen is (omdat hij meestal in zijn bed staat dan) is hem evt oppakken om snel aan zijn luier te ruiken voor evt poep, maar als ik zeker weet van niet of daarna neerleggen, speen geven en weglopen, dan blijf ik ook echt even weg om hem de kans te geven om te slapen. Ik doe altijd hetzelfde dus het is ook niet "leuk" of een spelletje als ik kom... als hij heeel erg overstuur huilt dan troost ik hem heel even, soms als ik hem dan neer leg gaat hij weer heel hard huilen, dan loop ik wel weg anders blijf ik bezig. Meestal valt hij kort daarna in slaap.

6 maanden geleden

Als het verlatingsangst is zou je (naast een vast slaapritueel) kiekeboe kunnen spelen bij het weggegaan. Ik doe altijd 3 keer kiekeboe met de deur dicht en open en daarna zeg ik dat ik wegga. Dat helpt je kindje herkennen dat je weggaat, maar ook weer terugkomt. Is het proberen waard 😊

6 maanden geleden

Hier 10 maanden maar precies zelfde probleem. Wij zijn vaak een uur bezig. Haar laten gaan wil niet omdat ze halve klamboe sloopt 😂. Dus we doen ieder een half uur of gaan om en om.

6 maanden geleden

Reactie op Mom Of Stars

Hier 10 maanden maar precies zelfde probleem. Wij zijn vaak een uur bezig. ...
Hmm en de klamboe weg halen en zorgen voor een hor bijv? Of is dat een heel gek idee/onmogelijk. Bij mijn zoontje werkt het namelijk echt om niet te blijven hangen zeg maar en niet te vaak te komen

6 maanden geleden

Reactie op Doenjaah

Hmm en de klamboe weg halen en zorgen voor een hor bijv? Of is dat een heel ...
Is een mogelijkheid. Maar zelfs als we haar ramen dicht hebben komen er dagelijks bijen binnen. Dus met een klamboe vinden we het veiliger. Maar ondanks dat ze bek en bek af is blijft ze zichzelf wakker houden ( speen zelf uit halen en uit bed gooien. Of gaan staan/zitten. Stekkers proberen te pakken, met haar speen tegen de bed spijlen ratelen. Lachen gieren brullen. We gaan er maar vanuit dat het een fase is. 🤷 Ochtend fles van 5a6 uur kan je haar zo terugleggen en dan valt ze vaak zonder gedoe direct weer in slaap.

6 maanden geleden

Ik vermoed verlatingsangst. Gewoon een heel slim middel van de natuur om je kindje te leren dat jij er voor hem bent. Ik zou hem dus nu geven waar hij behoefte aan heeft, en bij hem blijven. Ik zie dat niet als iets negatiefs, maar juist als positief: hij ziet jullie als veilig, en heeft nu even behoefte aan die veiligheid om in slaap te durven vallen én durft dat aan te geven bij jullie. Je wordt tegenwoordig al zo doodgegooid met je baby zo zelfstandig mogelijk maken en niet toegeven aan aanhankelijk gedrag. Maar het is een baby. Die heeft jou gewoon nodig in deze grote wereld. Zelfstandigheid komt wel als ze ouder worden en ze meer begrijpen. (Is mijn opvatting)

6 maanden geleden

Pff, ik volg. Hier hetzelfde, maar wij krijgen hem niet meer in slaap tot hij bij ons ligt. Dan is hij ook echt meteen stil, maar in eigen bedje, nee hoor. Hopelijk is het een fase die snel over is. Wij zijn zo moe 😱 nu al bijna 5 dagen zo. Gisteren was het 23u eer hij sliep. En hij ziet er zelf ook zo moe uit, maar slapen, nee hoor. Enkel in de auto even 🙈