Zoontje van ruim 11 maanden heeft sinds twee weken 's avonds veel moeite met inslapen. Hij is vrolijk, tot wij de ruimte verlaten. Dan is hij gelijk erg overstuur. Zodra we dan weer komen is het gelijk staan in z'n bedje en lachen en aandacht trekken met z'n gekke bekken. Erg lastig omdat ik niet van het laten huilen ben, maar hij lijkt hiermee negatieve aandacht te vragen door te gaan huilen. Hij lijkt t effect van z'n gedrag te begrijpen (denk ik tenminste, weet natuurlijk niet zeker).
Nu laat ik hem soms maar even 5 minuten huilen waarna ik naar hem toe ga om hem te troosten, zodra hij (meestal snel) weer rustig is verlaat ik de ruimte en begint het weer opnieuw. Soms duurt het een half uur tot hij eindelijk slaapt en vaak dan slaapt hij ook onrustig door regelmatig wakker te worden (lees: de eerste twee uur iedere 15 a 30 minuten en daarna slaapt hij wel rustiger). Het is sneu hem zo te zien.
Voor die twee weken had hij dit bijna nooit en sliep vrijwel altijd gelijk en zonder huilen of jammeren.
Hij slaapt van 9.30 tot 10.00 uur, 12.30 tot 14.30/15.00 uur en dan van 18.30/19.00 tot meestal de volgende ochtend 6.00/6.30 uur.
Het avondritueel is erg voorspelbaar. Na het eten in bad/douche/wassen, pyjama en slaapzak aan, tanden poetsen, verhaaltje lezen en dan de White ruis en muziekmobieltje aan. Al maanden altijd het zelfde dus erg voorspelbaar voor hem.
Iemand tips of dingen die ik zou kunnen uitproberen?