8 Reacties
2 jaar geleden
Bij mn eerste wist ik het ook nooit en heb me er de afgelopen 2.5 jaar ook niet meer mee bezig gehouden omdat het niet lukte. Nu is mijn 2e zoontje geboren en weet ik op de 1 of andere manier blind wat hij wil. Heel bijzonder.
Mehh lang gerekt is honger.
Eh eh eh kort is meestal oncomfortabel/boertje die nog klem zit.
Dan heb je echt een huil met een rauw randje/krijsen dat is pijn. Denk aan krampjes bijvoorbeeld.
En een beetje zeurderig huilen is hier meestal te warm of koud, volle luier of gewoon huidhonger.
Wees niet te streng voor jezelf.veel herkennen het niet en dat klinkt alles hetzelfde. Je kunt video's vinden op YouTube en oefenen maar als het niet lukt geeft het niks!
2 jaar geleden
https://www.instagram.com/reel/Cqpoy-BIXG6/?igshid=YmM0MjE2YWMzOA==
Ik herken de geluidjes helaas ook niet, zelfs niet bij mn inmiddels 2de nu.
Ik had wel het idee dat dit filmpje mij een beetje hielp. Eh en Neh haal ik nog steeds niet uit elkaar, maar met die andere huiltjes gaat het iets beter.
2 jaar geleden
En tis niet erg he als het herkennen niet lukt, uiteindelijk komt het echt wel😘

2 jaar geleden
Dunstan baby taal is echt ideaal. Sinds de kraamzorg herkennen wij iig haar kramp en honger huiltje. Als ne het op internet opzoekt kan je ook een voorbeeld horen, dan herken je het misschien!
2 jaar geleden
Ik heb het bij onze eerste ook nooit herkend en nu dus weer niet…
Komt vanzelf wel goed!
2 jaar geleden
Dat ze dat vragen, kan je juist onzeker maken.
Wij beginnen ze nu af en toe te herkennen. Maar ik werd hier ook super onzeker van dat we dat nog niet konden, en dat vergeten is ook herkenbaar. Werd toen gezegd sommige babys zullen het wat minder duidelijk aangeven, ik ga er gewoon vanuit dat onze kleine wat minder duidelijk hiermee is/was en die van jou heeft dat misschien ook!
Je ziet wel andere tekenen van honger dan ben je toch heel goed bezig. Jou kleintje komt niks te kort ookal herken je de huiltjes niet precies, gewoon blijven kijken wat je denkt wat het is en dan ben je super bezig!
2 jaar geleden
Reactie op Sja1989
Ik onthoud de NEH omdat als je dat zelf zegt, dan raakt je tong je gehemelte. En dat is de tong beweging die ze maken als ze drinken. Dus is het honger. Als je mijn uitleg zo begrijpt 😁
De andere dingen herken ik eerder aan z'n lichaam. Krampjes dan zie je dat je heel gespannen ligt te huilen, overstrekken en echt pijn heeft.
Boertje zie ik meer aan dat hij wat ongemak heeft en beetje moppert.
Bij mijn eerste had ik dit veel minder in de gaten. Misschien geeft de ene baby het ook beter Aan dan de ander. En bij de eerste ben je toch nog meer zoekende met alles rondom de baby. Dus heb ik nu meer rust in mijn hoofd om hier op te letten voor mijn gevoel.
2 jaar geleden
Ik herken het ook nog niet hoor. Bij onze eerste niet en de tweede weer niet.
Gisteren voor het eerst neh gehoord dus wist ik hè ze heeft honger maar ik kijk naar de honger/krampen/moeheid signalen dat is mij duidelijker dan de huiltjes. Niet onzeker zijn hoor niets voor nodig. Cb heeft altijd op of aanmerkingen. Voorbeeld bij mijn zoontje van nu 3 jaar oud, ik kwam daar en gaf aan dat hij al wat probeerde te lopen. Dat geloofde ze niet en ik moest dit maar laten zien. Gelukkig stond hij op en liep hij naar mij toe, toen zei ze ja volgende keer moet hij weten wat een hond doet of een kat doet qua geluid maken. Toen was ik er klaar mee en ga alleen nog maar voor de prikken met onze zoon, het is geen computer schema dat op volgorde loopt. Elke kind is anders.
Nu ga ik met onze dochter wel voor de groei en prikken omdat ze zo klein is maar als ze over 1 jaar of 1,5 jaar weer zo doen dan kom ik alleen voor de prikjes.