4 Reacties

5 maanden geleden

Herkenbaar. Hier een tietenman van 1 jaar. En wat liefdevol dat je jouw dochter in slaap voedt. Ik doe het ook nog steeds. Hij heeft dan ook een (oh zo verboden 😜) slaapassociatie met mijn borst. Niks mis mee❤️ Ik herken dat snel wakker worden enorm. Wij hebben zazu de egel gekocht. Een rood/oranje lichtprojector met huilsensor. Ik voed hem liggend en leg hem dan in zijn ledikant (naast ons bed). Soms wordt die snel wakker en ik laat hem max 5 minuten. Zazu springt dan aan en zo is die zelf ook weg. En anders troost mijn man hem en legt hem weg, want bij mij wil hij alleen de borst. 9 van de 10 keer slaapt die daarna door tot een uurtje of 00:30/1:00 uur. Daarna beland die in ons bed, want dan probeer ik verder ook niks. Maar eindstand: ik laat mijn zoontje ook niet echt huilen huilen, maar wel dus een beetje en waar ik bij ben (hij ziet me niet). Doe vooral wat goed voelt voor jezelf ❤️

5 maanden geleden

Voel je niet schuldig. Je bent echt niet de enige die je kindje in slaap heeft gevoedt. Mijn zoontje is de eerste 8 weken in slaap gevallen tijdens het drinken aan de borst en nu (bijna 1 jaar) nog steeds in slaap dommelen met een flesje. Ik ben zijn nachtvoeding aan het afbouwen nu hij meer vast voedsel eet door minder schepjes toe te voegen. Ook lukt het aardig met een speentje (die hij zelf na een paar minuten vaak weer uitspuugt). In welke positie slaapt jouw kindje? Onze zoon slaapt het liefst in op zijn zij en gaat dan op zijn buikje liggen (in kikker houding of child's pose met kontje omhoog haha) Misschien dat je een andere houding kunt proberen zodat je kindje meer rust ervaart? Robin slaapt meestal door, met sf en toe even een schrik momentje (nachtmerrie? Slaapregressie?) Het is soms maar een paar tellen en voordat ik kan reageren slaapt ie verder, vaak draait ie net zijn hoofdje even anders. Ons kindje slaapt naast ons op een 2persoons+ grondbed. Dit was aanvankelijk niet de bedoeling maar is na veel ziek zijn zo gegroeid (weer een slaap associatie oops...) Op de opvang slaapt hij inmiddels redelijk goed, eerst was het nogal een gedoe omdat hij liever niet alleen slaapt. Nu hij iets ouder is en meer beweegt (en dus meer energie kwijt is) overdag heb ik het idee dat hij zich meer overgeeft aan zijn slaap en meer rust/vertrouwen heeft gevonden. Niemand heeft dé gouden tip. We doen allemaal ons best. Jullie ongetwijfeld ook. Uiteindelijk komt het goed. Soms duurt t gewoon erg lang en heb je mindere periodes. 💖

5 maanden geleden

Ah vervelend dat je met je handen in het haar zit, ik kan het me voorstellen. Ik kan je aanraden een slaapcoach in te schakelen, zij kunnen je super goed begeleiden met een methode die jij fijn vindt!

5 maanden geleden

Reactie op KirstinGreenEyes

Voel je niet schuldig. Je bent echt niet de enige die je kindje in slaap he ...
Mijn dochter slaapt in de zelfde houding ! Ook op haar buikje met de billen omhoog , een andere slaap positie kan ik idd mog is proberen en een grond bed zit ik al een tijdje over te twijfelen want als ik haar in mijn bed leg slaapt ze ietsjes beter dan dat ze in haar bedje ! Dankjewell voor ie reactie ☺️