6 Reacties
5 maanden geleden
Denk dat het bij de leeftijd hoort. Hoor er meerdere mensen in mijn omgeving over en ervaar het hier ook zelf. Ook 11,5 maand en van mega goede eter ineens naar tegensputteren, wegslaan en al na een paar happen alles uit z'n mond halen. Soms gooi ik m'n trukendoos open om hem af te leiden om iets binnen te krijgen, maar vaak zat bied ik zijn brood gewoon de hele dag aan en gaat het uiteindelijk op. Avondeten bied ik ook aan en als hij niet wil is dat ook Prima. Hij zal vanzelf wel weer aangeven wanneer hij wel weer wil eten. Ik probeer het maar los te laten 🤷♀️
5 maanden geleden
Hi, wat vervelend dat dit op je vakantie is! Het is denk een fase, mijn zoontje is opeens ook kieskeuriger geworden of denk nu dat zijn stukjes fruit of groente speelgoed is en knijpt alles fijn terwijl die voorheen wel goed ging. Ik denk niet te veel aandacht aan geven, wil ze het niet dan niet. Als ze echt honger hebben dan eten ze het wel..
5 maanden geleden
We gaven nog 3 flessen op een dag, nu hebben we de 1e en 2e fles niet meer gegeven voor 3 dagen en ze eet nu wel droog brood (iets erop spuugt ze uit) en stukken die ze zelf kan pakken in de avond gaan er ook goed in. Lijkt er dus op dat ze ineens minder voeding nodig heeft ofzo!
Geven haar nu wel meer drinken tussendoor.
Bedankt voor de reacties!
5 maanden geleden
Wij hadden dit vorige week ook op vakantie in Frankrijk. Ons zoontje wilde wel z’n flessen en brood. Fruit in de ochtend ging nog wel maar de middagsnack en avondeten ging er van de een op de andere dag niet meer in. Van alles geprobeerd (in de middag warm eten, eerder eten, bepaalde ingrediënten weglaten) maar niks hielp. Uiteindelijk wat meer in de avondfles gedaan zodat hij nog genoeg binnen kreeg. Nu zijn we thuis en gaat alles weer goed 🤷🏼♀️
5 maanden geleden
Reactie op Sterrenmama_Eli
Wij hadden dit vorige week ook op vakantie in Frankrijk. Ons zoontje wilde ...
Dat stemt positief haha
5 maanden geleden
Reactie op mmmarissaaa
Dat stemt positief haha
Haha ja. Wel vet irritant. Vraag me ook af wat het was, maar ik denk een combi van andere omgeving, warmte, ander ritme en z’n leeftijd (ook 11.5 maand). Thuis vindt hij soms ook dingen niet meer lekker genoeg terwijl hij voorheen geen onderscheid maakte.
Hopelijk hebben jullie even goed een fijne vakantie!