16 Reacties

8 maanden geleden

Volg

8 maanden geleden

Ik heb een receptje van picnic, het is eigenlijk een peuter recept. Maar ik ben een tijdje terug al gestart met kruiden introduceren omdat wij zelf Heel kruidig eten. M’n zoontje vindt het echt heeeerlijk en reageerde er niet verkeerd op. en ik moet zeggen ik vind t ook best te eten. Voor volwassenen kun je er een extra curry pasta aan toevoegen voor meer smaak. Ik ga hem bijvoegen:

8 maanden geleden

Hoop dat je hier wat aan hebt !

8 maanden geleden

Volg! Wellicht ook lunchtipsss

8 maanden geleden

Smikkels.nl is trouwens ook erg fijn!

8 maanden geleden

volg

8 maanden geleden

- wortel zoete aardappel en kabeljauw - Aardappel rode biet en koolvis - Broccoli met kip - Pasta wortel gehakt of zalm - Rijst pompoen zalm - Zoete aardappel bloemkool kip - Aardappel sperzieboon gehakt

8 maanden geleden

Hier eet ze 80% met pot mee omdat wij vaak avg of stampot eten. Dus bijv bloemkool/kip, broccoli/vis, en als ze bijv macoroni eten dan vis ik de groentes eruit wat ze nog niet mag.

8 maanden geleden

Reactie op Maud93×

Hier eet ze 80% met pot mee omdat wij vaak avg of stampot eten. Dus bijv bl ...
Wat mag dan nog niet qua groentes? Hier eet ze gewoon alles (behalve zout eten/honing/rauw vlees)

8 maanden geleden

Reactie op marrie112

Wat mag dan nog niet qua groentes? Hier eet ze gewoon alles (behalve zout e ...
Boerenkool of iets met uien bijv geef ik nog niet.

8 maanden geleden

Reactie op Maud93×

Boerenkool of iets met uien bijv geef ik nog niet.
Ah oké. Hier vindt ze rode kool echt t allerlekkerst

8 maanden geleden

- pasta bolognaise (saus met gehakt, courgette, tomaat, wortel, champignon en verse basilicum) - zalm, rode biet, prei en aardappel - kip, courgette, zoete aardappel, erwtjes - erwtjes, wortels en aardappel - kabeljauw, courgette, aubergine, tomaat en aardappel - kabeljauw, rijst, bonen, wortel en peterselie - zoete aardappel, witloof en ham Paar dingen die nu in de vriezer zitten :-)

8 maanden geleden

Wij doen de rapley methode. Ze krijgt wat wij eten (maar dan zonder zout en ui etc). Als we iets eten wat zij niet kan eten kook ik apart wat groente en rijst. Kip (dij of bout)kook ik eens in de zoveel tijd en vries ik uitgeplozen plat in een zakje in, kan ik losbreken en opwarmen hoeveel ik nodig heb. Maar bijvoorbeeld: -Gekookte aardappels, pastinaak puree (uit vriezer), erwtjes en kip (uit vriezer) -Macaroni, geroerbakte champignon, courgette en paprika (wij aten er ook pastasaus bij). - "baby risotto" met champignon, spinazie en wat kruiden.(wij aten gewone risotto, voor haar een klein koekenpannetje opgezet en daar risotto in gemaakt zonder bouillon oid). - rijst, gekookte wortel, ei (wij aten nasi, dus alleen los wat wortels en ei hoeven koken). Vind dit zelf zo veel makkelijker dan al die hapjes. En ze vind het veel leuker eten. Inmiddels krijgt ze er ook echt wel wat van binnen.

8 maanden geleden

Zoete aardappel met bietjes Zoet aardappel met pompoen Zoete aardappel met bloemkool Zoete aardappel met broccoli (Kan je nog kip oid bij toevoegen) Pasta met kikker erwten en parmigiano reggiano Pasta met normale erwtjes Pasta met tomaat en mozzarella Aardappel courgette wortel Avocado en ei Wij geven nog niet veel vlees of vis. Maar voegen daardoor vaak ei en peulvruchten toe.

8 maanden geleden

Dit was het vanavond. Wortel aardappel en gehakt hapje en daarnaast zelf oefenen met stukjes. Veel meer dan hij op krijgt, maar de helft beland toch op de grond🤣 hij vind het fantastisch om zelf te mogen eten.

8 maanden geleden

We zijn ondertussen een paar dagen verder en hebben al een paar gerechten uitgeprobeerd mede dankzij de smikkels site. -Bloemkool aardappel gehakt -Broccoli kip rijst -Macaroni tomaat paprika courgette champignons gehakt Meneer smult echt van het verse eten en sinds hij weer volledige maaltijden eet die bij zijn leeftijd passen slaapt hij zo heerlijk in de avond.😁