6 Reacties
2 jaar geleden
Zaten bij zekur met voor mij een extra pakket en voor m'n vriend alleen basis. En gaan over naar vgz united consumers met voor mij een tandpakket en voor m'n vriend alleen basis.
2 jaar geleden
Ik zal zelf beginnen: ik zat in 2023 bij Zilveren Kruis, basis zeker 2 sterren, aanvullend tand 1 ster . Kosten : 170 per maand
Wat heb ik daadwerkelijk gebruikt:
- Lactatiekundigeconsult (vergoeding van +/- 80 euro)
- Borstkolf (vergoeding 75 euro)
- Alle 12 de fysio behandelingen op (bekkenfysio en normale fysio gehad, voor mijn rug)
- Zwangerschapscursus (vergoeding van 50 euro)
- Kraamzorgvergoeding (niet 100%, maar wel een deel, weet even niet meer precies)
Dus aanvullend verzekeren was wel de moeite waard ;), ondanks dat ik uiteindelijk niet poliklinisch was bevallen.
Komend jaar, nog geen idee. Ik wil wel weer graag aanvullend tand en misschien een paar (max 6) fysio behandelingen, maar kom dan sowieso boven de 150 euro uit (tis duur geworden ...).
2 jaar geleden
Ik zit al 2 jaar bij ASR.
Ik heb aanvullend: Zorg beter heet die. Zodat ik nog 9x fysio heb voor mijn bekken. Dit was €140,90.
Ik blijf bij ASR met hetzelfde pakket want die blijft uit alle vergelijkingen het goedkoopst en heeft contracten met alle ziekenhuizen hier in de buurt. In 2024 wordt het bedrag €161,45.
Het begon in 2022 op €115,00. Pfff als de zorgkosten elk jaar op dit tempo blijven stijgen dan wordt het lastig 🤷🏼♀️
2 jaar geleden
Ik zat dit jaar bij Ditzo (nu ASR geloof ik) voor iets meer dan 142pm en alles van mijn zwangerschap + daarna was verzekerd 😊
Ik had bij Independer ingevuld wat ik wilde en daar kwam FBTO als goedkoopste uit (tandarts 75% over eerste 250 euro en 200 euro fysio per jaar) voor 148 nogwat per jaar😊 Verder heb ik niks verzekerd, meestal is de premie hoger dan je daadwerkelijke vergoeding 🤣