10 Reacties

2 maanden geleden

Nog even teraanvulleng tijdje terug wilde hij erg veel gedragen worden maar hij is best groot en zwaar 97cm en 16,35 kilo hij had een geoeispeurtje zijn schoentjes waren te klein hij moest over naar maat 27 nu loopt hij weer gewoon zelf Ook het overlijden van mijn vader heeft hij inderdaad wel gevoeld onrustig ook dat is een beetje gaan leggen hij is rustiger geworden naar mijn idee

2 maanden geleden

Wat is hier precies afwijkend gedrag aan? Het gooien van blokjes? Nou dat doet mijn zoon ook ,vliegt in het rond als hij iets niet voor elkaar krijgt 😂. Vind dat de opvang wel overdreven reageert, bij ons op de opvang zeggen ze dat ze met deze leeftijd echt in de peuter pubertijd zitten en veel driftbuien krijgen en alles is nee. Mijn zoontje praat ook nog niet heel duidelijk maar met de dag komen er woordjes bij en de opvang geeft aan geen zorgen te maken! Als jullie school zo negatief is zou ik erover nadenken of deze school wel bij jullie zoontje past? Is dat een school voor perfecte kinderen haha, zou je niet te druk maken hoor! En logopedist kan nooit geen kwaad, gaan wij waarschijnlijk ook heen.

2 maanden geleden

Reactie op Sabje1994

Wat is hier precies afwijkend gedrag aan? Het gooien van blokjes? Nou dat d ...
Ik weet ook niet wat er afwijkend aan is voor mij is hij een normaal kind die leert en dingen doet op zijn tempo en als ik jou berichtje zo leest ga ik steeds meer twijfelen of ik hem daar nog moet heen brengen hij doe tin mijn ogen peutergedrag en hun vinden het afwijkend verder is bijna alles negatief maar er wel achteraan zeggen verder is het een leuk ventje 🫩 dat gevoel krijg ik niet ik krijg he the odl dat mijn zoon tot last is ja hij doet gooien en nee is niet goed maar is toch een fase lijkt mij

2 maanden geleden

Hi, ik moest even goed lezen doordat er weinig punten staan. Maar als ik het zo lees wil de peuterspeelzaal graag helpen bij zijn ontwikkeling. Ik zou dat zelf met beide handen aanpakken. Snap wel dat als je al bij Kentalis en logopedie bent, dat je niet alles tegelijk wilt opstarten. Zoals ik het lees is er veel frustratie (hoofdbonken), gelukkig wordt dat minder. Dat hij achterloopt in taal lijkt me logisch door zijn gehoor, maar daar wordt al aan gewerkt. Heeft hij moeite met sociale interacties en meedraaien in de groep (veel 1-1 aandacht nodig). Dat kan natuurlijk ook voorkomen uit het lang niet hebben kunnen horen van taal. Maar daarvoor zou de JGZ mogelijk wel kunnen ondersteunen. Ik zou m juist niet van de peuterspeelzaal afhalen. Daar gaat hij nu juist die sociale interacties ervaren en leren in een groep mee te draaien. Over twee jaar moet hij wel naar school natuurlijk. In het kort: het lijkt me allemaal logisch en te verklaren, maar zou er niet niks mee doen. Het kan alleen maar positief werken in mijn ogen. (Hou in je achterhoofd dat school dit niet zegt om negatief te zijn, maar omdat ze om je kind geven, en daar het beste voor willen).

2 maanden geleden

Reactie op Mollie2021

Hi, ik moest even goed lezen doordat er weinig punten staan. Maar als ik h ...
Helemaal er afhalen zal ik niet doen ik vraag dan overplaatsing aan naar een anderen opvang Als je steeds wanneer je je kindje brengt negatief hoord 3x in de week gmdannga je hem niet voor je plezier meer brengen

2 maanden geleden

Vandaag mijn zoontje naar de opvang gebracht bij het ophalen blijkt dat hij ineens geen luier wissel wilde dit heeft hij niet eerder gedaan thuis ook niet ik zeg ik verschoon hem straks zelf wel even werd best kattig op gereageerd met nou ja oke fijne vakantie ging meer om de toon hoe ze het zei eenmaal thuis zelf luier gewisseld geen probleem nergens geen last van

2 maanden geleden

Reactie op Mollie2021

Hi, ik moest even goed lezen doordat er weinig punten staan. Maar als ik h ...
Ik ben het eens met wat Mollie zegt. Het klinkt inderdaad niet als afwijkend gedrag, maar misschien wel als gedrag waar wat ondersteuning bij nodig is, zeker aangezien er vanalles lijkt te spelen (gehoorproblemen, peuterdriftbuien, overlijden van de vader). Bedenk ook dat jij maar 1 kindje ziet, en ze op school/opvang heel veel kindjes zien en goed kunnen vergelijken. Dat ze hulp aanbieden zal echt niet negatief bedoeld zijn, maar juist om jullie zo goed mogelijk te kunnen helpen! Dus ik zou de hulp wel aannemen, maar misschien inderdaad één voor één en dan met Kentalis beginnen. Als zijn taal zich beter gaat ontwikkelen, zal de frustratie en driftbuien waarschijnlijk ook wel af gaan nemen.

2 maanden geleden

Reactie op Sasaver

Ik ben het eens met wat Mollie zegt. Het klinkt inderdaad niet als afwijken ...
Dat is dus ook ons punt het is te veel in een keer dinsdag hebben we een afspraak bij Kentalis kijken wat daar uit komt en anders gaan we met jgz samen jeugd en gezin er bij halen om te kijken of hun kunnen helpen we zien het gedrag wel maar te veel in een keer is ook dit goe d

2 maanden geleden

Jouw hele verhaal is precies hetzelfde bij mijn oudste dochter die nu bijna 6 is. Mijn oudste liep ook achter in haar motoriek en had een taalachterstand. Zij liep pas met 2,5 jaar omdat zij een knieloper was en de taal omdat zij 3 talig werd opgevoed. Toen zij naar de peuterspeelzaal ging vroeg de leidinggevende of iemand mee mocht kijken om te bepalen welke hulp zij nodig heeft, ik zeg prima want je wilt wel vooruitgang hebben op jouw kindje. Zo gezegt zo gedaan, dus ik weer op gesprek en het leek alsof zij niet over mijn kind hadden en ze vergeleken haar met kindjes die vanaf jongs af aan naar de kinderopvang gingen. Mijn dochter had nooit kindjes gezien omdat zij enige kind in de familie is. Dus ik kreeg als uitslag dat ze wss autisme heeft en dat het verstandig is om haar naar Kentalis te sturen. Zij liep al vanaf 1,5 jaar bij de kinderfysio die ook gespecialiseerd is met kindjes met autisme en zag dit totaal niet bij haar en heb toen aangegeven dat ik eerst wil afwachten met logopedie voordat ik haar aanmeld bij Kentalis. Toen ze 3 jaar was kon ze eindelijk starten met logopedie en wij hadden om de kwartaal een gesprek met de psz, jgz, logopedie, fysio en de wijkgeneralist om te kijken of ze stappen maakt. En toen kreeg ik weer het aanbod Kentalis en heb weer geweigert omdat zij nog niet praatte en niks verstond waardoor zij dan een valse uitslag zal krijgen wat niet klopt, en bij Kentalis als de stempel wordt gezet wordt dit niet veranderd. En las ik ook dat Kentalis stempels zet en niet kijkt naar het kind of het niet wil of niet kan. Toen haar broertje, nu 2j4m, geboren was ging haar woordenschat beter en beter wel met kleine stapjes. Maar ze maakte wel al 2 woordzinnen bij de leeftijd van 3,5 jaar. Op de peuterspeelzaal gaf ze aan dat het toch verstandig is dat ze naar een speciale onderwijs moet gaan ivm de achterstand die zij had en heb dit uiteraard afgewezen. Toen ze 4 jaar was kon ze al 3 en soms 4 woord zinnen maken en ging ze gewoon naar een reguliere school. Zij maakte op school grote sprongen, en zij zit nu in groep 2. Ze heeft haar achterstand in groep 1 ingehaald. Ik heb wel alles op alles gegeven om haar taalachterstand in te halen en trots dat ik naar mijn kind keek ipv de adviezen van de peuterspeelzaal. Zelfs de logopedie en de wijkgeneralist waren trots op mij om goede keuze te maken en zij stonden ook achter mij en gaven vaak aan dat zij een kind is dat een eigen lijntje heeft. Zij vonden het advies voor Kentalis niks.

2 maanden geleden

Ohja vergeten erbij te zeggen, toen ik Kentalis afwees vroeg de arts van het consultatiebureau of ik misschien interesse had in hulp voor thuis met begeleiding. Deze heb ik wel aangenomen dit was thuis en kwam er een hele lieve mevrouw die ons goede tips gaf over aanpak en opvoeden. Zo leerde mijn dochter vele dingen zoals communicatie, spelen enzovoort. Zij zijn gespecialiseerd met kindjes met autisme, adhd en achterstanden. Misschien is dat ook bij jouw omgeving mogelijk? Bij ons heet het Omnia Jeugdzorg en tijdens de intake bepalen zij hoeveel uur jouw kindje nodig heeft in de week. Bij ons was het 3 uur en dan kwam ze 1x in de week 3uur