11 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb heel veel aftes gehad in het begin en komt nu ook weer terug. Gevoel alsof heel me tong naar de knoppe was. 😫 eerste zwangerschap nergens last van gehad.

3 jaar geleden

Ananas! Heeft een reinigende werking op je mond(slijmvlies). Prikkelt, zeker als je mond/tong stuk is. Maar ik adviseer het veel in mijn werk als verpleegkundige, o.a tegen schimmels, aften, kapot gebeten tong, etc. Wel verse ananas, dat is het beste ☺️ 🍍

3 jaar geleden

Poetsen met Zendium tandpasta is echt dé oplossing (wondermiddel vind ik!) tegen aften en wondjes op je tong en in je mond. Raad het iedereen aan! Veel sterkte ❤️

3 jaar geleden

Kamille heeft ook een genezende werking, misschien verse kamillethee zetten? Ik zet t vaak voor mijn vriend als hij last heeft van zijn keel, met een schep honing. Ook maak ik er wondjes mee schoon (dan wel eerst af laten koelen) of laatst spoelde ik mijn oog ermee uit toen ik een ontstoken ooglid had.

3 jaar geleden

Beetje kaneel op je vinger doen, en het vervolgens op de wondjes aanbrengen op je tong en aantal minuten niet met speeksel in aanraking laten komen zodat het goed in het wondje trekt. Gaat even flink branden, maar is het na 1/2 dagen wel echt volledig weg… helpt bij mij iedere keer weer!

3 jaar geleden

Is je weerstand goed? Anders extra vitamine C nemen?

3 jaar geleden

Soms kan meer rust ook helpen plus voorgenoemde. Irritante kwaal, sterkte

3 jaar geleden

Oo woww is dit serieus een zwangerschapskwaaltje🙈 ik heb namelijk ook sinds een week een kapotte tong..

3 jaar geleden

Thanks allemaal!

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Bij mij was dit een x-aantal weken aanwezig. Daarna ineens weer weg gelukkig! Hopelijk ben jij er ook snel van af.