9 Reacties

6 maanden geleden

Dat gebeurd juist omdat je géén slechte moeder bent! Hier een zoontje die bij schoonouders nooit huilt en altijd goed slaapt. Op het moment dat ik of mijn vriend binnenkomen, is het meteen huilen.

6 maanden geleden

Huilen is vaak juist ook omdat jij hun veilige thuishaven bent. Mijn gastouder zei in het begin ook dat kindjes vaak een hele dag relaxed zijn maar zodra ze de ouders zien.. dan is het huilen van ontlading. Daarnaast kun je je ook afvragen of het zelfstandig en tevreden zijn bij je schoonouders ook niet is omdat ze continue aandacht en tijd hebben voor je kleine. Als die van ons bij mijn ouders is kruipen m’n ouders heel de tijd met hem mee, bouwen torens en staan continue aan voor hem. Hier thuis zal ik toch ook een wasje tussendoor moeten doen en wat opruimen. Mijn ouders doen dat soort dingen pas als de kleine weer weg is. Je doet het goed hoor, niet aan jezelf twijfelen 🤍

6 maanden geleden

Reactie op SofieK92

Huilen is vaak juist ook omdat jij hun veilige thuishaven bent. Mijn gastou ...
Dit klopt zeker!!! Ik herken dit als gastouder ook, dit gebeurd echt zoveel!

6 maanden geleden

Waarschijnlijk voelt je kind zich het veiligste bij jou. Een half uur in de box spelen klinkt bij mij als een luxe, bij mij is hij al weggezet mijn kindje wil er al een aantal maanden niet meer in, ik vind het niet erg, zolang hij zich maar vermaakt, ik zorg dat hij nergens bij kan wat niet veilig is en hij is nooit alleen ( tenzij in bed uiteraard, of ff paar minuten als ga douchen of iets ben pakken ofzo)

6 maanden geleden

Aahh ik snap je helemaal, deze gevoelens heb ik ook best wel gehad. Maar jouw schoonmoeder hoeft niet op te voeden, jij wel, en opvoeden betekent dat het niet altijd leuk is voor je kindje, je moet grenzen stellen. Jij moet heel het huishouden rond krijgen in de overgebleven tijd, je schoonmoeder waarschijnlijk niet. Wat betreft uit je armen kronkelen, mijn zoontje doet dat ook, de wereld is veel interessanter dan veilig bij mama op dit moment. Laatst werd hij ineens eenkennig naar mijn moeder toe en hij dook tegen mij aan, dan weet je ineens waar je het voor doet. Uiteindelijk puntje bij paaltje zal ze zich toch waarschijnlijk het fijnst voelen bij jou. Voor mezelf had ik besloten om nog iets meer tijd aan hem te besteden, dan kan ik mezelf echt niks verwijten. Troost haar als dat nodig is, blijf lief, doe leuke dingen en opvoeden en af en toe niet zo leuk zijn hoort er ook bij. Als je dat doet, komt het heus goed. Kinderen hebben ook nog fases hé, misschien trekt ze over een maand wel weer helemaal naar jou. Hier is het ook veel gejank 🫠 dat klinkt heel vervelend en zo voelt dat soms ook, maar uiteindelijk is dat hier gewoon verlatingsangst, ik mag niet uit beeld 😅

6 maanden geleden

Vaak doen we het stomst bij degene waar we het meest van houden. Ik kan af en toe ook een partij katten of juist emotioneel zijn tegen mn man of tegen mn moeder, ook al bedoel ik het niet zo. Zij waarbij je je het veiligst voelt, daar uit je vaak je frustraties. En misschien voelt je kleine meisje ook jou emoties wel, want een huishouden, werken en een kind opvoeden gecombineerd is ook zwaar ❤️ Daarnaast zijn kids vaak zo ingesteld dat ze bij mama door veiligheid en nabijheid gelukshormoon aanmaken en bij papa door te spelen☺️

6 maanden geleden

Je kindje vindt je schoonmoeder niet leuker. In tegendeel. Je kindje voelt zich zo goed bij jou dat zij volledig kan ontladen bij jou! Dat ze mag en durft tonen dat ze je nodig heeft.

6 maanden geleden

Reactie op BoVDG

Je kindje vindt je schoonmoeder niet leuker. In tegendeel. Je kindje voelt ...
Exact dit!!!!

6 maanden geleden

Reactie op BoVDG

Je kindje vindt je schoonmoeder niet leuker. In tegendeel. Je kindje voelt ...
Klopt dit! Bij jou is ze veilig genoeg!