18 Reacties

3 jaar geleden

Hier gaat alles gewoon lekker door. Fijner voor mij en fijner voor haar als de regelmaat gewoon blijft. Er veranderd straks al genoeg.

3 jaar geleden

Onze zoon gaat 2 dagen per week naar de gastouder, ik werk 20 uur. Ik laat de opvang gewoon doorgaan. Niet alleen perse voor mezelf maar juist voor onze zoon, hij kan erg slecht met verandering omgaan en juist die vastigheid voor hem is heel fijn. 😊

3 jaar geleden

Ik ga deels stopzetten, maar ze gaan na mijn verlof naar een andere locatie(binnen dezelfde organisatie) maar met een nieuw contract. Vandaar dat ik nu mijn oude contract deels kan stopzetten. Maar hou er wel rekening mee dat ze vaak deels stopzetten niet doen. Dan ben je die dagen gewoon kwijt. Er valt namelijk niet op te plannen voor iemand die bv 16 weken de donderdag niet meer af gaat nemen, maar daarna weer wel. Dan hebben ze dus 16 weken een gat wat inkomstenverlies betekent want dat gat kun je vaak niet tijdelijk opvangen.

3 jaar geleden

Hier gaat alles gewoon lekker door. Fijner voor mij en fijner voor haar als ...
Wij hebben een gastouder trouwens op maandag. Mocht de baby in het weekend komen en dochter is van slag en wil niet naar de gastouder maandag dan kunnen we altijd een keertje overslaan. Dat zien we tegen die tijd wel. Op dinsdag en woensdagochtend gaat ze naar de psz, ook dit laten we gewoon doorgaan.

3 jaar geleden

Onze zoon gaat nu 3 dagen naar de opvang en hij blijft ook gaan tijdens en na het verlof. Ik twijfelde maar mijn vriend zei dat hij hem lekker weg brengt. Zo blijft hij ook in de regelmaat lopen en het is fijner voor mij. Zodat ik rust kan nemen tijdens het verlof en alles op orde kan maken zoals kleding wassen, kast in ruimen etc.

3 jaar geleden

Hier blijven de kinderen ook gewoon gaan naar kdv/bso. Al zal ik wel zo af en toe een dagje afzeggen in de weken voor de bevalling als het lekker weer wordt ofzo. Eventjes extra tijd met de kinderen voor de baby komt. Voornamelijk dan de vrijdagmiddag. Dan kunnen we als de oudste om 12 uur klaar is met school even wat leuks doen. Normaal gaan ze tot 5 naar de opvang op vrijdagmiddag.

3 jaar geleden

Wij vinden het belangrijk dat hij omringt blijft door andere kindjes en dat zijn normale structuur behouden blijft. Daarom dat wij het gewoon laten doorgaan, eventueel met een aangepast schema aangezien mijn vriend ook 3 maand thuis zal zijn (schoolvakantie).

3 jaar geleden

Ik denk dat wij dan idd ook gaan voor de doorgaande lijn en alleen de uren gaan minderen die we straks ook inleveren voor het ouderschapsverlof. Super fijn om jullie gedachten er achter te lezen!

3 jaar geleden

Ik laat het gewoon doorlopen. Deels stopzetten kan niet, want dan ben je die uren kwijt en als je hem afmeldt, moet je hier ook gewoon betalen, dus hij blijft gewoon gaan. Hij vindt het leuk daar en ik heb lekker tijd voor mezelf of straks met de baby.

3 jaar geleden

Hier blijft de oudste (ruim 2,5jr wanneer zusje komt) gewoon doorgaans. Hij vind "school" heel erg leuk, gaat er graag naartoe. We hebben pas een halve dag uitgebreid, omdat het voor mij niet vol te houden is als ik heb gewerkt en een peuter rond heb lopen. Heb het overigens heel lang uitgesteld, onbewuste schuld. Maar ik weet dat hij het naar z'n zin heeft en ik een betere geduldigere mama ben als ik ook mijn uitlaatklep heb. We laten de opvang tijdens zwangerschaps-, bevallingsverlof en ouderschapsverlof in de huidige vorm doorlopen. Juist om te zorgen dat we op deze manier nieuwe balans kunnen zoeken, zonder de oudste hierin mogelijk tekort te doen.

3 jaar geleden

Bij ons gaat ze een keer per week naar de opvang en een keer per week naar oma. Normaal gaat ze 3 dagen naar de opvang. Nu na de bevalling gaat ze voor 2 dagen terug. Kan bij ons gelukkig gewoon gewijzigd worden en heb dan straks ook nog mn plek terug

3 jaar geleden

Hier gaat ze drie dagen naar de opvang en dat laten we doorlopen. Als papa naar werk is en m’n dochter naar de opvang, kan ik rommelen en risten. Na de bevalling heb ik de zorg voor de baby en kan ik nog een beetje rusten wanneer mogelijk. Onze parttime dagen zijn we sowieso al thuis met twee kids. Structuur lijkt me lekker en ze vindt het leuk bij de juf :) Is tegen de tijd vd geboorte vd 2e trouwens 20 maanden

3 jaar geleden

Veel te duur dus opgezegd. Met mooi weer kan ie lekker in de tuin spelen of gaan we wandelen

3 jaar geleden

Veel te duur dus opgezegd. Met mooi weer kan ie lekker in de tuin spelen of ...
En wat doe je dan als je weet gaat werken?

3 jaar geleden

En wat doe je dan als je weet gaat werken?
Kneem ouderschapsverlof en ga 1 jaar rust nemen. Moet niet gekker worden om meteen aan de bak te gaan

3 jaar geleden

Kneem ouderschapsverlof en ga 1 jaar rust nemen. Moet niet gekker worden om ...
Groot gelijk! Als het kan waarom niet. Heb zelf ook mn verlof met 6 weken verlengd.

3 jaar geleden

Hier loopt het gewoon door. Kindje 2 gaat maar 1 dag naar KDV en kindje 1 zit al op school. Ook in mijn verlof blijft ze gaan. Ik kijk uit naar die dag geen kindjes om mij heen. Dat komt hier nooit voor. In de zomer 'moet' ik nog wel vakantiedagen opnemen, dan is ze wel denk ik 3 dagen thuis.

3 jaar geleden

Reactie op Moesje3

Hier loopt het gewoon door. Kindje 2 gaat maar 1 dag naar KDV en kindje 1 z ...
Ik bedoel 3 weken, ze hoeft maar 1 dag per week.