6 Reacties
3 jaar geleden
Hoi hoi! Wij hadden ons in eerste instantie hier overal aangemeld bij 6 weken. Alleen kregen wij te horen dat de kans nihil zou zijn voor een plekje. Wij hebben hierom voor een gastouder gekozen. Misschien niet helemaal het antwoord wat je zoekt, maar weet niet of de kinderopvang dit ook aan jullie verteld heeft? Of hebben jullie wel de zekerheid gekregen voor een plekje?
3 jaar geleden
Thanks voor je reactie! Gastouder kan natuurlijk ook! Wij hebben ons daar nog niet op georiënteerd. Bevalt het jullie? Of is jullie kindje nog niet geboren?
Wij hebben nog geen zekerheid voor een plekje. We horen nu steeds dat ze het pas twee maanden van tevoren weten. Maar goed, we hebben 10 inschrijvingen gedaan. Dus het zou toch moeten lukken.
3 jaar geleden
Reactie op Anne_zomerbaby
Thanks voor je reactie! Gastouder kan natuurlijk ook! Wij hebben ons daar n ...
Geen probleem!
Gastouder was voor ons een perfecte oplossing, hier kregen we namelijk wel de zekerheid op een plekje. Ook op de dagen en tijden die voor ons werkte. Hun zijn bijvoorbeeld open van 6 tot 6, ideaal met vrijwel elke baan.
Wij hadden ons ingeschreven voor letterlijk elk KDV hier en vroegen na elke intake voor een eerlijk antwoord; helaas is de kans klein, en als hij zich al voordoet weten we dit inderdaad pas 2-3 maanden van te voren.
Wij hebben niet de mogelijkheid om oppas te regelen met familie/vrienden en vinden zekerheid erg belangrijk. Daarom hebben wij een gastouder in de armen genomen.
Het is ons eerste kindje, zijn bij verschillende gastouders meerdere keren langs gegaan (ook op dagen dat hun aan het werk waren). En hierdoor hebben wij een besluit kunnen nemen.
Je moet absoluut doen waar jullie je prettig bij voelen natuurlijk, maar wij zijn opzoek naar zekerheid
3 jaar geleden
Nou dat klinkt ideaal! En een gastouder is natuurlijk ook heel huiselijk. Dat is ook extra gezellig denk ik!
Wij hebben ook geen mogelijkheden met familie, dus ik snap jullie helemaal. Wij hebben nu bedacht om eventueel dat extra verlof op te nemen van 9 weken. Dan zouden we het in totaal 18 weken uit kunnen zingen met z’n tweetjes. Dan winnen we weer tijd.
Maar ik denk dat het ook voor ons slim is om te gaan nadenken over een gastouder! Dus dankjewel voor de tip!
3 jaar geleden
Reactie op Anne_zomerbaby
Nou dat klinkt ideaal! En een gastouder is natuurlijk ook heel huiselijk. D ...
Wij hebben het nu zo gedaan;
Ik ga 4 weken van te voren met verlof dat is vanaf 20 mei tm 8 september. Dan heb ik mijn zomer verlof erachter aan geplakt vanaf 9 september tm 30 september. Dus dan zit ik ongeveer 3 tot 4 maanden thuis. We hebben dan de opvang vanaf halverwege september als wat ‘wen dagen’ 1 keer per week, en kunnen dit dan langzaam opschroeven naar hoeveel dagen we nodig hebben zodat we allemaal gewend zijn op 1 oktober.
Het is heel prettig om alvast wat rond te kijken en wat te regelen. Vooral omdat we bevallen in de periode waarin de meeste vrouwen bevallen, maar ook de meeste mensen met vakantie gaan.
Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen en iets passendst kunnen vinden! ❤️
3 jaar geleden
Oh dat is slim inderdaad. Ik wil 6 weken eerder met verlof. En mocht ik me nou top voelen dan werk ik nog even door. En dan na m’n verlof wil ik 3 dagen gaan werken en dan 2 dagen verlof. Dat doe ik dan tot de kerst zo’n beetje. Denk dat dat wel lekker is. Dan hoeven we ook maar 2 dagen opvang. Vind ik voor het begin ook wel fijn voelen.