9 Reacties

5 maanden geleden

Je kan rijst en couscous proberen? Mijn kleine is gek op zoete aardappel uit de oven dan kan jouw kleine gewoon proberen te eten met een vork

5 maanden geleden

Die van mij eet ook gewoon nasi en bami mee bijvoorbeeld. Ik gebruik dan bami/nasi kruiden zonder zout. Soms is t een bende met eten, maar hij eet wel goed ervan. Ook milde curry's met bijv. kokosmelk, rijst, kip, groente doen het hier goed. Ik varieer met zoutloze en zoutarm maaltijden

5 maanden geleden

Orzo met zelfgemaakte pesto, voeg dan ook altijd avocado en broccoli toe en pureer dat. Of risotto met pompoen en champignons is hier ook een favoriet.

5 maanden geleden

Gemarineerde cherrytomaatjes, spruitjes, dingen die ze makkelijk kunnen pakken zelf? Ik vind het zelf ook lastig, kom vaak uit op groente vlees en aardappel of pasta ofzo maar ik hou juist enorm van gerechtjes maken en heb t gevoel dat dat nu niet meer kan vanwege saus enz zo'n troep

5 maanden geleden

Een succes recept bij ons thuis: Kip appel gehakt balletjes. Voor +- 15 balletjes, echt fingerfood en gemakkelijk in te vriezen. 1 dubbele kipfilet, 2 zoete appeltjes, verse peterselie en evt andere kruiden, een uitje, knoflook, panko of broodkruimels en 1 ei. Rauwe kip in een keukenmachine om klein te malen. Daarna appeltje fijn malen, die twee samen toevoegen in een kom. de rest ook samenvoegen in de kom. Balletjes rollen en bakken in de pan 😄

5 maanden geleden

En af en toe een potje als je ff wat anders wil eten kan ook geen kwaad hè :) ben zelf ook zoekende hoor hoe we dit weer moeten doen haha. Mijn oudste zoon houd echt van gekruid eten die lust geen avg. Dus word ff lastig! Ik lees mee.

5 maanden geleden

Doperwten tomatenstoof, onze dochter is er gek op! Dit heb je nodig Voor 2 volwassenen + 2 dreumesen · 1 ui, gesnipperd · 1 tl kurkuma · 250 g cherrytomaatjes, in kwarten · 200 ml kokosmelk · 250 g doperwten (diepvries) · handvol muntblaadjes, fijngehakt (optioneel) · plantaardige olie Zo maak je het 1. Verhit een paar eetlepels olie in een pan op halfhoog vuur. Fruit de ui in circa 3 minuten glazig. 2. Voeg de kurkuma toe en fruit nog 1 minuut. 3. Voeg de cherrytomaatjes en de kokosmelk toe en breng aan de kook. Zet het vuur laag, leg een deksel op de pan en laat de tomaten 15 minuten zachtjes stoven. 4. Haal het deksel van de pan, voeg de doperwten toe en kook 2 minuten. Zet het vuur uit en roer de munt door de stoof. En dan serveren met rijst.

5 maanden geleden

“Paella” BENODIGDHEDEN: 150 gr paellarijst 250 gr kipfilet 1 paprika 1 ui 2 tenen knoflook 200 gr doperwten 2 tomaten scheutje citroensap 500 ml kippenbouillon (zoutloos) 1 tl paprikapoeder snufje peper BEREIDINGSWIJZE: Snijd de kipfilet, paprika, ui, knoflook en tomaat in stukjes. Breng de kipstukjes op smaak met zout, peper en paprikapoeder. Giet een scheutje olie in een pan en bak de kipstukjes in ongeveer 5 minuten gaar. kip bakken Haal de kipstukjes uit de pan en bak daarna de ui, knoflook en paprika. Voeg na 5 minuten de rijst toe, meng alles door elkaar en voeg de de bouillon toe. Laat dit ongeveer 15 minuten zachtjes pruttelen. Blijf ondertussen wel roeren. Voeg daarna de tomaten, doperwten, citroensap, kipstukjes en een snufje peper toe. Meng alles door elkaar en zet na een paar minuten het vuur uit.Paella met kip

5 maanden geleden

Kip kerrie recept: ingrediënten (4 personen) 300 gram rijst 300 gram kipfilet 2 teentjes knoflook 2 uien 1 paprika 450 gram gebroken sperzieboontjes 200 ml kokosmelk 250 ml kippenbouillon (gebruik 1 blokje) Kip kerrie kruiden 2 eetlepels kerriepoeder 1 theelepel komijn 1 theelepel kurkuma 1 theelepel uienpoeder Peper Kook als eerste de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking. Kook in een tweede kookpan de sperziebonen ca. 5 minuten (ze zijn dan nog niet helemaal gaar, dat is ook de bedoeling want je bakt zo straks nog even). Bereid ondertussen de kippenbouillon (met 1 blokje). Snijd de kipfilet in dunne reepjes en de paprika in blokjes. Snipper de ui en pers de knoflook. Verhit een scheutje olie in een braadpan en bak de kipfilet gaar. Breng vervolgens op smaak met de kip kerrie kruiden (kerriepoeder, komijn, kurkuma, uienpoeder en een snufje peper). Pas op dat de kruiden niet aanbakken, zet indien nodig het vuur wat zachter. Voeg de ui, knoflook en paprika toe en bak ongeveer 5 minuten. Voeg daarna ook de gekookte sperziebonen toe en bak nog een paar minuten. Voeg de kokosmelk en de kippenbouillon toe aan de braadpan met de kip en groente, roer goed door en breng aan de kook. Laat de kerrie kokossaus zo’n 10 minuten doorkoken op laag vuur (zonder deksel). Roer regelmatig even door. Serveer de romige kip kerrie met rijst en garneer met gezouten cashewnoten en verse koriander.