20 Reacties

2 jaar geleden

Sorry voor de lap tekst weer, de problemen zitten hem in de details 🥹

2 jaar geleden

Hier 16 graden op slaapkamer en mijn zoontje heeft pyama aan sokjes slaapzakje van puckababy en lakentje+deken

2 jaar geleden

Overdag hebben wij de cv aan. Bij ons slaapt ze dan in een dunnere slaapzak in haar overdag-kleding. Als ze een dikke trui aan heeft doen we de slaapzak zonder mouwen, als ze alleen een 'shirtje' aan heeft dan doen we de mouwen eraan. 's Nachts is haar kamer zo'n 3 graden kouder en slaapt ze in haar pyjama (dunner dan de oberdag-kleding) in een dikkere slaapzak met mouwen. Ze heeft ook lekkere warme pyjama's van velours e.d. Als ze die aan heeft zorgen we voor een dun slaapzakje erbij.

2 jaar geleden

Hier nu 15 graden op de kamer, ligt met lange mouw romper, sokken, 4 seizoenen slaapzak en deken. Trapt de deken nog niet af. Weet dat het op zn koudst 12 graden word op de kamer, zodra ik merk dat dit niet genoeg is of hij de deken aftrapt krijgt hij meer aan in de slaapzak. Bij de 1ste deden we de kamer wel eens verwarmen met een kacheltje (zou nu met airco kunnnen), maar dit deden we dan n uur voor bedtijd en dan gewoon uit voor de rest van de nacht. Voor ieder slaapje dus zn kleertjes uit en daarna weer aan. Misschien een idee om je dochter na het slaapje te voeden met een dekentje om en je haar daarna weer aankleed. Vooral go with the flow 🤣. Heb zowel bij nr 1 als nr 2 nog dagelijks zoiets van is dit te warm of te koud, zowel met naar bed gaan als overdag, of als we weggaan 🤭

2 jaar geleden

Ik snap je zorgen! Onze zoon lag vroeger in een kamertje dat verwarming had maar amper verwarmde. Het kon ‘ s nachts op z’n laagst 8 graden worden. Inmiddels geïsoleerd en onze dochter ligt er. We verwarmen daar elektrisch, maar alleen overdag en slechts tot 17 graden. In de nacht doen we de kachel helemaal uit. Ze slaapt in een slaapzak en daaroverheen een fleece dekentje en een gehaakt katoenen dekentje. ‘S nachts weet ik niet precies hoe koud het is, maar maak me geen zorgen als ik haar lekker ingepakt heb. Ik maak mijn dochter eigenlijk nooit wakker voor iets, tenzij ik een poepluier zou ruiken. Lekker laten slapen zou ik zeggen. Pyjama.. die kun je eind v’d middag aantrekken op een moment dat ze vrolijk is misschien, maar als de kleding niet vies is, dan kan ze lekker daar in blijven slapen toch? Het is dat we pyjama’s hebben gekregen als kraamcadeau en dat veel van haar kleertjes rushes hebben anders had ze gewoon meestal in haar kleren geslapen. En wat Nicky zegt.. nog steeds denk ik vaak bij beide kinderen: is het te warm of te koud. Of wil ik graag bedjes voorverwarmen terwijl mijn vriend dat onzin vindt 😀 Dochter heeft trouwens ook altijd koude voeten en ook klam☺️ verlies jezelf juist niet in de details! Kijk naar het grote plaatje. Als ze het goed doet en lekker slaapt. Dikke prima!

2 jaar geleden

Hoi! Blijft een gok heh, bij ons is het ook steeds trial en error, en dan schommelt de temperatuur ook nog eens als een malle! Die 4 seizoenen puckababy is echt een uitkomst. Eerst in wintervorm geprobeerd met dun boxpakje zonder deken —> te warm. Nu dun boxpakje met herfstversie zonder deken en het kind voelt in zn nek prima op temperatuur. Handen zijn koud, maar volgens mij is dat gewoon een kwestie van baydoorbloeding. Ga vooral wat spelen met die vier opties en diktes en blijf de nek voelen. Wat betreft de pyjama: dat is hier onderdeel van het naar bed gaan ritueel om 19;00 (pyjama-fles-in bed). Maar als dat niet past of het een gevecht blijf zou ik het vooral lekker laten hoor! Zo veel dikker is de ‘overdag’ kleding echt niet.

2 jaar geleden

Ik vind het ook mega moeilijk. Het is bij ons boven snachts op zn koudst 11 graden. Hij slaapt overdag gewoon in zn kleding & slaapzak. Als het 16+ graden is doe ik of broekje of trui uit. Snachts: Lange mouwen romper, fleece pyjama, sokken & winterslaapzak 2,5/3 TOG. En geen deken. Hij heeft het eigenlijk altijd warm en aan het eind van de dag áltijd verhoging maar kan hem moeilijk met korte mouwen laten 😂 Ik gebruikte eerst ook geen pyjama maar dit is nu een duidelijk onderdeel van zijn avond routine geworden. Hij heeft nu koorts en dan deed ik lange mouwen romper & broekje en winter slaapzak

2 jaar geleden

Doe je haar vanaf half 9 ook al op hef leggen of niet? Misschien kun je die tijd vast introduceren met pyjama aan doen voordat je slaapzak aan doet? Wij doen ook om 19:00 pyjama aan en slaapzak en dan de fles en dan op bed

2 jaar geleden

Hebben wij en zijn wij zulke koukleumen? 😂 het is 21 graden bij ons op de kamer (nieuwbouw woning) en ze slaapt in een wollen slaapzak of een 2.5 tog slaapzak, lange mouw romper (vaak van wol, soms katoen) en een net wat dikkere pyjama. Ik krijg het al koud als ik jullie temperaturen lees, maar iedereen ervaart temperatuur anders natuurlijk

2 jaar geleden

Oh en ja we doen altijd iets anders aan dan overdag. Net voor haar laatste voeding rond acht uur doen we een schone luier en een schone pyjama en dan meteen haar slaapzakje aan en dan krijgt ze de fles

2 jaar geleden

Tnx voor al jullie reacties en herkenning! Fijn om te lezen dat ik niet alleen er zo erg mee bezig ben. Soms laat ik het even los en dan komt oma weer oppassen en vertelt ze me hoe koud haar handjes/voetjes wel niet waren. Dan denk ik : help 😅. En mijn partner die dan weer roept: ze heeft het nooit koud ! Wie heeft nou gelijk? Hebben jullie kindjes ‘s ochtends ook zo’n steenkoude handjes/voetjes? En is t erg? Ze wordt er blijkbaar niet wakker van …

2 jaar geleden

Doe je haar vanaf half 9 ook al op hef leggen of niet? Misschien kun je die ...
Wisselt .. we leggen haar in principe altijd op bed. Soms pakt ze hem door, soms na 3 kwartier wakker en soms wil het slapen niet lukken, dan proberen we het in de wagen, slaapt ze daar 1,5 uur en dan geven we haar een droomvoeding .. Maar idd. Dat is wel een mooie tijd om de pyjama aan te doen. Stel ze wil toch nog een uurtje spelen, dan maar even snel een vestje aandoen of kleedje met voeden

2 jaar geleden

Het is tussen 21-22 graden bij ons in de slaapkamer. Altijd schone pyjama (lijkt me niet zo fijn gevoel met hetzelfde kleding slapen als wat je overdag aan hebt gehad) en winter slaapzak, slaapt ie heerlijk. Ik hou echt van warmte. Nu zit ik ook met een warme kruik en voetverwarmer . Heerlijk 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Ays

Het is tussen 21-22 graden bij ons in de slaapkamer. Altijd schone pyjama ( ...
Hier ook altijd Savonds schone pyama aan..hele dag kwijlen niet zo fris haha

2 jaar geleden

Hier ook altijd Savonds schone pyama aan..hele dag kwijlen niet zo fris hah ...
Bij ons kwijt/spuugt ze op de slabbetjes en stromen spuug die na een boertje komen, vang ik tegenwoordig vakkundig op met een hydrofiele doek. Mocht het ernaast gaan of 1 x per dag, krijgt ze een nieuwe outfit aan. Haar kleertjes zijn dus wel schoon als we naar bed gaan :) Doen jullie (laatste 2 reacties) voor ieder slaapje de pyjama aan trouwens ? Ook overdag om die reden ?

2 jaar geleden

Onze babykamer is savonds 21graden maar koelt af tot 16 snachts. Vind t ook maar lastig. Hij heeft een 2.5tog slaap zak zonder mouwen over een korte mouwen romper trui/langemouwem pyjamatop. Nu doen we ook een dun pyjamabroekje aan maar geen sokken. Extra dekentje voor als ie tegen de ochtend wakker wordt. Sokken doe ik niet, de voeten zijn altijd koud ongeacht sokken ofniet. Blijkt meer met doorbloeding te maken dan met koud hebben. Zn nekje is altijd goed. Vond t ook in de zomer veeeel makkelijker!

2 jaar geleden

Overdag gewoon de kleertjes maar in de nacht een lange mouw romper, pyjama, sokjes en 2.5 slaapzak 🙂

2 jaar geleden

Poehhh ik zit hier ook iedere dag over te twijfelen. Zeker omdat hij zo vaak wakker wordt op het moment. En hij heeft echt koude handjes. En ik weet dat ze zeggen dat je nekje moet voelen, maar het lijkt me toch echt niet comfortabel. Ik ga vanavond maar een dikkere slaapzak proberen met mouwen eraan. En dan zonder broekje. Hopelijk blijven z'n handjes dan wat makkelijker op een fijne temperatuur. Tis behoorlijk pittig even. Eerst ben ik ziek geweest, nog niet helemaal beter en nu mijn man aan de beurt. En we moeten er zo'n 5 a 6x per nacht uit. En vanaf 4u ofzo slaapt hij bij ons in bed omdat ik er dan wel klaar mee ben. En ook omdat ik het zo zielig vind dat zijn handjes zo koud zijn. Nog ff doorzetten 😅

2 jaar geleden

Haar kamertje is 14/15 graden momenteel, ze draagt dan een lange mouwen romper, dun boxpakje met voetjes en omklap wantjes, een 2,5 TOG slaapzak eroverheen en dan geen deken oid meer want dat blijft toch niet liggen. Ohja en nog sokjes erin. Binnenkort gaan we over op de puckababy 4 seizoenen slaapzak, die is ook 2,5 TOG dus er blijven hetzelfde eronder doen gok ik. Als het nog kouder word kan altijd nog een deken erover of de kachel aan in de slaapkamer, want die staat nooit aan nu.

2 jaar geleden

Reactie op Sansal

Poehhh ik zit hier ook iedere dag over te twijfelen. Zeker omdat hij zo vaa ...
Hier een boxpakje met wantjes als pyjama en nog een paar lagen, handjes blijven koud. Ze lijkt er geen last van te hebben idd.