12 Reacties
5 maanden geleden
Wat leuk hier ook zon wildebras. Mijn dochtertje is nu ook net 11 maanden en loopt sinds een paar weken langs de bank en de trap op. Ze staat nu ook wel eens een aantal seconde los. Geen ervaring met wanneer het lopen komt die van m’n vriendin doet dit al sinds 8 maanden maar loopt ook nog niet. Ben ook heel erg benieuwd!
5 maanden geleden
Wij hebben een loopwagentje van vtech en meneer vind dit al maanden helemaal fantastisch (doet dit vanaf 10 maanden denk ik al). Loopt rondjes door de kamer de hele dag, dus stimuleert hem wel echt tot gaan lopen.. los lopen vind hij nog spannend, dus gebruikt heerlijk zijn 'rollator' haha
5 maanden geleden
Hier nog zo’n wildebras dus dit is heeeeeeel herkenbaar😂😂😂
Het looprekje heeft bij haar wel geholpen. Vanaf iets meer dan 9 maanden kon ze zich erachter verticaal voortbewegen (lopen noem ik het niet😂). Inmiddels sprint ze achter dat ding door de kamer. Ook los staan gaat heel goed.
Optrekken en de trap op doet ze nog niet. Ze probeerde wel van de week een paar keer te springen. Lukte natuurlijk niet😅
5 maanden geleden
Onze dochter is ook zo een wilde haha, heerlijk, zij zette vandaag haar eerste zelfstandige stappen (meer dan 2 en niet meteen op kont gevallen haha); 2 juni 1 jaar geworden. Eigenlijk was zij vrij vroeg met zitten, kruipen, staan, zich constant optrekken. Op basis daarvan verwachtte ik dat zij nog eerder zou beginnen met zelfstandig lopen of pogingen daartoe, maar tussen langs meubels en met ondersteuning lopen en voor het eerst los durven te lopen zit ook flink wat tijd in, bij ons dan 🙃
We hebben loopwagen cadeau gekregen, dit gebruikte zij incidenteel, bij KDV iets vaker. Naar mijn idee hielp dit niet, zij vond haar eigen manieren ter zijner tijd zoals zich aan de deur van de oven (met kinderslot haha), hogere planken/eettafel optrekken, hele dagen vooral staand spelen, langs keukenkasten, bed/bank lopen of kinder- of eetstoel duwen en daarachter paraderen en af en toe zich loslaten met staan totdat zij haar stapjes zette.
Het is ook erg belangrijk om die fase van langs meubels niet te willen overslaan door overmatig loopwagen in te zetten, dus we stimuleerden het ook niet echt.
Zij brengt al haar tijd thuis op grond en mag zich uitleven vooral dan komt het eens vanzelf. Geniet van aankomende fase met nog meer gekheid ☺️
5 maanden geleden
Hier ook een druktemaker, van nu 11,5 mnd. Met 6 maanden kon ze zitten en moest ook gelijk de box omlaag omdat ze zich omhoog trok. Met 8 maanden begon ze met kruipen en al snel ook het sliden.
Looprekje vind ze niks, aan de hand lopen en de loopfiets wel. Looprekje gebruikt ze sporadisch wel, en ze kan er ook bochtjes mee maken, maar ze pakt hem amper. Ook speelt ze veel buiten en kruipt ze al een maand of 2 de hele tijd de drempel over en het stoepje op en af. De laatste weken probeert ze ook steeds vaker de drempel over te stappen met steun van het deurkozijn.
Sinds een maand gaat ze ook steeds vaker los staan. Eerst liet ze los waar ze zich aan opgetrokken had, omdat ze iets in haar handen had bijv. Maar de afgelopen weken gaat ze steeds vaker ook zelf staan, uit het niks.
Afgelopen weekend stapte ze 3 stapjes los over van de een naar de ander. Daarna alleen een stapje hier of daar maar denk niet dat het nog maanden gaat duren voor ze los loopt.
Wat ik vooral merk, lekker laten gaan. Laten ontdekken en laten spelen. En als ze iets leuk vinden, lekker in mee gaan (bijv aan de hand lopen).
Met aan de hand lopen maken wij het langzaam moeilijker door onze handen lager te houden.
5 maanden geleden
Onze kleine man is ook echt een druktemaker! Met 6 maanden kruipen en zitten. Met 7,5 maand kon hij langs de bank lopen. Met 10,5 maand begon hij losse stapjes te zetten en met 11,5 maand kon hij lopen. Is nu net een jaar! (09-06) Dus het is begonnen 🤩
Het cb geloofde ons eerst niet toen we zeiden dat hij al stapjes kon zetten tot hij een paar losse stapjes ging zetten, ook familie keek heel verbaasd op zijn verjaardag afgelopen weekend.
Ik merk nu wel dat hij het lastiger vind om in de kinderwagen te zitten dan trekt hij zichzelf helemaal naar voren dat hij er echt uit wilt.
Het looprekje heeft hier niet geholpen, hij kreeg hem met 8 maanden ongeveer maar keek ernaar en liet hem gewoon staan.
5 maanden geleden
Ons zoontje is net een jaar en hij "loopt" door zich vast te houden aan de bank, salontafel, tv meubel etc. Als een soort zijwaarts bewegende krab verplaatst hij zich dan. 😂 Los lopen is nog geen sprake van.
5 maanden geleden
Ons zoontje is 11 juni 1 geworden en kan nu officieel lopen 😄. Eerst veel achter de loopwagen, daarna ging die oversteken tussen de bank en de Salontafel. Daarna hebben we veel geoefend met 2 balletjes in z’n hand en dan een meter vanaf hem af zitten op de grond en dan heel enthousiast roepen. Als ze eenmaal het gevoel van lopen doorhebben gaat het echt heel hard… nu binnen een week gaat die heel de woonkamer door 🤣
5 maanden geleden
Wij hebben hier ook een man die niet van stilzitten houd. Wordt maandag 1 jaar en kan nu sinds 2 weken goed lopen. Traplopen doet hij al vanaf 8 a 9 maanden geloof ik. Dit vond hij vrij snel leuk en gaat ook echt huilen als wij hem de trap op tillen. We zorgen er altijd voor dat we achter hem lopen en zijn billen ondersteunen met 1 hand.
Het is best pittig zo'n lopende dreumes, maar ik merk wel aan hem dat hij het leven zo veel leuker begint te vinden.
5 maanden geleden
Onze dochter van bijna 11 maanden is dol op haar loopwagen! Ze sjeest ermee door het huis en kijkt dan heel trots. Het heeft haar sowieso zekerheid gegeven in haar eigen kunnen en ook de techniek/tempo en uithoudingsvermogen kan ze oefenen. Sinds vandaag klimt ze dus ineens als een malle de trap op. Deed ze eerder nooit, maar ze doet het direct ook heel beheerst. Zo bijzonder!
Rollen, zitten, kruipen, staan, langs meubels lopen deed ze allemaal vrij snel. Wij denken dat ze met haar verjaardag de eerste stapjes los wel heeft gezet. Momenteel loopt ze met ondersteuning van ons steeds grotere afstanden.
Traphekje is zeker geen overbodige luxe! Ik geef je groot gelijk dat je die gaat installeren. En wat een leuke foto🥰
5 maanden geleden
Onze dochter is super snel met alles, kon zelf gaan zitten met 5 maanden en trok zich op en kruipen met 6. Maandje of 8 de trap ontdekt en sinds 10.5 maand loopt ze los. Vond de tijd tussen t optrekken/langs de bank lopen en het los gaan lopen echt lang duren (snap wel dat ze jong is, maar doordat ze alles zo rap deed had k t eerder verwacht)