Mijn zoontje van net 11 maanden kruipt al erg actief en heeft energie voor 10. We hebben een grond bed waar hij makkelijk op en af kan komen. Hij duikt er als het ware af (wel met zijn handjes uitgestrekt om zich op te vangen) en klimt er dan weer net zo gauw op. Hij ziet het als spelletje, volgens mij 馃ぃ Hij is een echte wildebras. Des te wilder spelen (ook met ons), des te beter.
Nu heeft hij bij mijn moeder, die elke week 1x oppast, de trap ontdekt. Het is zo'n trap met eerst 3 treden, en ernaast de rest van de trap. Hij had geen haast met staan/lopen maar nu hij het kruipen steeds leuker vindt, merken we dat hij flink aan het uitproberen is.
Ook trekt hij zich ineens krachtig omhoog (zie foto) alsof hij pull-ups aan het doen is , haha. Hij moet en zou alles zien.
Hebben nog meer van jullie zo'n klein, nieuwsgierig aapje in huis? 馃ぃ En wat zijn jullie ervaringen?
En heeft een looprekje veel geholpen met leren lopen/staan?
De GGD arts zei dat we ons over het lopen nog lang niet druk hoeven te maken. Dat verwachten ze pas bij 1,5 jaar. Rond welke leeftijd is bij jullie de serieuze loop-fase begonnen?
We gaan morgen een traphekje plaatsen onder en boven voor de zekerheid.