28 Reacties

6 maanden geleden

Wij geven zelf helemaal geen koekjes. Wel maisvingers en dingen die daarop lijken maar niks waar suiker in zit. Vind de babykoekjes uit de winkel wel heel gezoet.. Maar als we ergens zijn en ze krijgt een lange vinger aangeboden, prima. Eet dan zelf het suikerlaagje bovenop er even af. Zelf hapt ze er vaak een paar keer aan en is er dan wel weer klaar mee (houd niet van zoet). Is nu ook pas 2x gebeurt, dat kleine beetje suiker zo heel af en toe ga ik me niet druk om maken. Als er maar geen koemelk in zit want daar kan ze niet tegen. Oh en had laatst babycake gebakken, zonder suiker met banaan en appel enzo. Vond ze ook niet lekker, hahaha, maar anders had ze dat af en toe gekregen.

6 maanden geleden

Hier dagelijks een koekje bij zijn kopje thee na de lange middag dut. Vind hij heerlijk en waarom ook niet. Het leven mag ook leuk zijn 😊

6 maanden geleden

Mijn schoonouders geven ook stiekem wel eens wat, terwijl ze volgens mij heel goed weten dat ik het liever nog niet heb.... maarja soms valt het niet tegen te houden en daar probeer ik het dan ook wel bij te houden. Bijv friet is ook niet goed voor ze, maar als ik een patatje eet en hij wilt dan ook graag wat, alleen al als hij ziet dat ik eet, ja dan krijgt hij heus wel een paar patatjes... daar doe ik dan niet zo heel moeilijk over. Maar niet iedere dag

6 maanden geleden

Thuis zelf gemaakte toetjes zoals verse slagroom met fruit, bananenbrood, pannenkoeken, pancakes of wafels, allemaal zonder suiker geïntroduceerd met 10-11 mnd. Eén keer mini lepel mijn eigen yoghurt met suiker gegeven en voel me niet schuldig haha. We proberen zolang suiker op minimaal te houden (nu nog 0 dus op dat ene keer na), thuis zelf wat lekkers te bakken of ijsjes straks zelf voorbereiden, zodat zij wat mee kan genieten. Ik geloof daartegenover dat het incidenteel na 1 jaar prima is en het iedereen zijn keuze is ☺️

6 maanden geleden

Hier ligt het er aan. Thuis krijgt ie gewoon z’n eigen eten. Maar mag die soms ook echt wel van ons avond eten mee snoepen. Maar als we ergens anders zijn, mag die eigenlijk alles eten van mij. Ik vind het heel sneu als wij iets eten en hij het niet mag terwijl die het heel graag wilt en het daadwerkelijk ook hele lekker vind. Maar goed dat ben ik. Gister is die mee uit eten geweest , heeft gewoon van de kaart gegeten. Zalm en friet. Frietjes heb ik alleen wel eerst allemaal ff afgezabbeld zodat het meeste zout eraf was. Hij vond het heerlijk!

6 maanden geleden

Hier staan granen voorlopig nog op de zwarte lijst. En suikers ook. Kleine meid is nu 10 maanden. Mijn man gaf laatst wel een klein likje slagroom.. maar als t kan, probeer ik dat te voorkomen.

6 maanden geleden

Reactie op Simplicity01

Hier staan granen voorlopig nog op de zwarte lijst. En suikers ook. Kleine ...
Waarom geen granen? Ook geen granenpap? Hier vindt ze dat heerlijk

6 maanden geleden

Wij geven thuis alleen gezond. Gister bij een vriendin met iets oudere kindjes. Die kregen allemaal een lange vinger. Dus ons meisje van 10.5maand heeft ook 1 gehad. Ze heeft m heerlijk opgesmuld haha. Zolang het maar af en toe is als we weg zijn of op visite moet het kunnen lijkt me, als de basis maar gezond is