6 Reacties
2 jaar geleden
Hier hetzelfde gevoel. Ernstige reflux, sinds 3 maanden oud aan de medicatie ivm achterblijvende groei. Voor die tijd al even koemelkvrij dieet geprobeerd (geef borstvoeding), maar wel geitenkaas gegeten. Merkte geen verbetering. Cb vond het sowieso onzin, want ze heeft toch reflux?!?!.
Een maand geleden opnieuw koemelkvrij, want ze bleef maar krampjes houden. Vooral na slaapjes werd ze eigenlijk altijd huilend en overstrekkend wakker en ook snachts was het veel huilen. Ze drinkt vaak voor het slapen dus meestal begon het ongeveer een uur na de voeding.
Ze heeft nu echt veeeeel minder krampjes en wordt steeds vrolijker. 2 dagen een glas melk om te kijken of het inderdaad werkte en het werd, vooral op dag 2 (ongeveer 24 uur na het eerste glas en gelijk na het tweede) weer rap erger. Reflux begon toen ook weer heftiger te worden, ze spuugt namelijk meer als ze krampjes heeft. Dus gelijk gestopt en inmiddels alweer een paar weken volledig koemelkvrij en een hele andere baby. Verder qua reflux overigens geen verschil, maar de momenten met krampjes vielen weg.
Of het toeval was geen idee, maar ik blijf voorlopig zo door gaan.
Zou het dus gewoon proberen voor een week of 2/3 en zien wat er gebeurt!
2 jaar geleden
Het kan zowel reflux als reactie op koemelk waaronder spugen/reflux zijn. Volgens mij hebben kindjes met reflux er ook minder last van bij vaste voeding (zelf geen ervaring mee)
Je kunt een andere voeding proberen. Via de HA of op eigen initiatief. Eerste stap is pepti 1. Volgende stap zou neocate zijn.
2 jaar geleden
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik ga hier thuis even overleggen wat wij gaan doen.