5 Reacties

3 jaar geleden

Zou je aanraden on het aan een lactatiekundige te vragen zodat je in 1 keer de juiste informatie krijgt.

3 jaar geleden

Er is een topic hierover, prenataal kolven. Zitten ook een aantal wat ervaren kolvers in en sowieso niet verkeerd om een lactatiekundige in te schakelen

3 jaar geleden

Je colostrum wordt gewoon bijgevuld. Dit gaat pas over in de melk nadat je kindje geboren is door hormonen die vrij komen. De afgekolfde colostrum kun je geven als boost of als bijvoeding als dat nodig is de eerste dagen.

3 jaar geleden

Er zijn verschillende redenen om prenataal te kolven. Als de kans groot is dat je je kindje moet gaan bijvoeden kan het heel fijn zijn deze colostrum te hebben en dan geen kunstmelk hoeft te gaan geven. Mijn kindje wordt klein geschat en ik heb een grote kans op een keizersnede, wat voor mij een reden is om het te gaan opvangen.

3 jaar geleden

Je hebt ook na de bevalling gewoon colostrum daar hoef je je niet druk over te maken, en wat je invriest kan je altijd bewaren als het niet nodig is als een booster bij ziekte, of bij ontstoken oogjes verstopt neusje etc