53 Reacties

één maand geleden

Kun je kunstvoeding ook mengen met gewone melk ipv water?

één maand geleden

Reactie op Irisvk98

Kun je kunstvoeding ook mengen met gewone melk ipv water?
Volgensmij is het of of. Anders krijgen ze te veel eiwitten binnen en kunnen ze aan de diaree raken. Dat is in ieder geval bij dieren kunstvoeding zo🤭. Kunstvoeding is in weze al melk maar dan in poedervorm. Waarom niet gewoon alleen melk of kunstvoeding als ik vragen mag?

één maand geleden

Reactie op Irisvk98

Kun je kunstvoeding ook mengen met gewone melk ipv water?
Lijkt mij niet, de poeder is al (gedroogde) melk dus dan krijgt je kleintje veel te veel zuivel binnen. Denk overigens dat het ook niet te drinken is🤭

één maand geleden

Reactie op Irisvk98

Kun je kunstvoeding ook mengen met gewone melk ipv water?
Ivm ondervoeding van ons kindje hebben we dit gevraagd bij onze diëtiste. Je kan gewone melk opwarmen, laten we zeggen 180 ml en daar 2 schepjes poeder bij doen. Zo kun je poeder wat afbouwen maar geef je nog extra calorieën. Compleet 1 op 1 (dus 180+6) is idd iets teveel van het goede ivm eiwitten. Vraag is dus waarom je het wilt en of het nodig is.

één maand geleden

Reactie op CeFamke

Volgensmij is het of of. Anders krijgen ze te veel eiwitten binnen en kunne ...
Wij hebben het idee dat de poeder iets meer vult. Dus als onze zoon minder gegeten heeft op een dag denken we dat de melk beter vult met nog wat kv erdoorheen

één maand geleden

Welke slaapzak van 1.0/1.5 TOG raden jullie aan voor een smalle baby? Ik heb nu 1 van de Kruidvat in 68-80 maar die is maar 0.5 TOG en wordt wat te koud. Nu was ik een beetje aan het googelen maar veel zijn alleen in 70cm of 90cm te krijgen. 70cm is te klein en 90cm zwemt hij in qua breedte 🤣

één maand geleden

Meer kindjes die uit hun stoel klimmen als ze klaar zijn met eten? Hoe gaan jullie hiermee om?

één maand geleden

Reactie op Daantje M

Meer kindjes die uit hun stoel klimmen als ze klaar zijn met eten? Hoe gaan ...
Wij hebben een tuigje gekocht haha, anders was ik bang dat hij zichzelf er ooit uit zou kieperen

één maand geleden

Reactie op Felimba

Welke slaapzak van 1.0/1.5 TOG raden jullie aan voor een smalle baby? Ik he ...
Volgensmij heeft de hema ook gewoon 68/80?! Ik vond de slaapzakken van prenatal erg fijn die vielen wat kleiner dan de hema bijv. Nu ondertussen overgestapt naar puckababy. Maar voor de opvang nog steeds prenatal. Al is die kleine van mij niet meer zo iel als in het begin😇🤭

één maand geleden

Reactie op 00me00

Volgensmij heeft de hema ook gewoon 68/80?! Ik vond de slaapzakken van pre ...
Hema heeft alleen heel dun of heel dik, het is zo’n 20 graden op zijn kamertje en in de winter gaat het niet onder de 18 dus boven de 2.0TOG is te warm voor hem 😵‍💫 We hebben de Puckababy 4 seizoenen klaarliggen maar hij zwemt er nog in, zelfs de buikband heeft te weinig klittenband om vast te maken 🥲

één maand geleden

Reactie op Felimba

Welke slaapzak van 1.0/1.5 TOG raden jullie aan voor een smalle baby? Ik he ...
Wij hebben slaapzakken van Ter Stal, die hebben ook verschillende diktes.

één maand geleden

Iemand de gouden tip? Mijn zoontje wil ineens niet meer goed avond eten. Een potje daarintegen wil hij wel hebben, maar hier wil ik juist een beetje vanaf. We hebben geprobeerd het te laten, als je niet wil eten, dan niet. Maar dit resulteert erin dar hij 's nachts wakker wordt en veel wil drinken.

één maand geleden

Reactie op Junejune

Iemand de gouden tip? Mijn zoontje wil ineens niet meer goed avond eten. ...
Vast een fase en als die nu potje wilt gewoon lekker geven. Hij gaat vanzelf wel weer met avondeten mee eten. Mijn zoontje heeft soms ook rare dingen, nouhja zolang die maar wat binnen heeft denk ik dan maar. Kan wel helemaal uitleggen als je niet eet dan eet je maar niet maar vindt leeftijd van 15/16 maandjes toch net iets te jong daarvoor.

23 dagen geleden

Reactie op Junejune

Iemand de gouden tip? Mijn zoontje wil ineens niet meer goed avond eten. ...
Ons zoontje proberen we af te leiden met eten wat hij echt heel lekker vind met bijvoorbeeld avocado of mayonaise 😅. Dan geven we een stukje avocado en daarna weer een hapje van het normale eten. Of als we bijvoorbeeld gebakken aardappeltjes eten, doe ik er een beetje mayonaise bij en dan dipt hij al zijn eten daarin. Hij heeft sinds kort de skill dippen geleerd en ineens vind hij het eten nu heel leuk. Mayonaise zit wel overal, soms zelfs in zijn haar, maar 9 vd 10x doen we hem toch na het avond eten lekker in bad. Btw we hebben wel de frites lijn mayonaise hier zit maar 5% vet in en we geven altijd echt maar een hele kleine portie.

20 dagen geleden

Mijn zoontje wordt in de ochtend zo snel wakker, mijn man gaat er half zes uit en doet zo zacht mogelijk maar het open maken van een deur maakt hem al wakker :( met als gevolg dat ik om 615 al beneden zit met mijn zoontje. In het weekend slaapt hij vaak langer door tot 7/8 uur. Iemand tips… misschien een ladder uit het raam😂

20 dagen geleden

Reactie op il92

Mijn zoontje wordt in de ochtend zo snel wakker, mijn man gaat er half zes ...
Hebben jullie white noise aan staan bij je zoontje?

20 dagen geleden

Ik heb precies hetzelfde afgelopen weken. Ik denk misschien koud?

20 dagen geleden

Nee nog geen white noise, kan dat nog eens proberen. Hij voelt altijd wel lekker warm aan in de ochtend

20 dagen geleden

Reactie op il92

Nee nog geen white noise, kan dat nog eens proberen. Hij voelt altijd wel ...
Zou ik zeker doen, en dan niet een paar uur maar gewoon constant de hele tijd dat hij slaapt. Het dempt bij ons alle geluiden, terwijl we in een oud klein kraakhuis wonen. Wij gebruiken het altijd, merk ook bij opa’s/oma’s die het niet nodig denken te hebben, dat ze gelijk korter slaapt. Maar we hebben ook zo’n Moonie Bear met white noise erop, om mee te gaan logeren en zo. Het maakt hier zo’n enorm verschil, zou het zeker goed testen!

8 dagen geleden

Goedemorgen, onze dreumes lekt steeds vaker door in de nacht en 's ochtends heel vroeg. Sneu voor hem want verder is hij een hele goede slaper. Wij gebruiken Kruidvat luiers, overdag draagt hij 4 en 's nachts maat 5. Hij slaapt op z'n buik. Onlangs is het dessin van de Kruidvat luiers aangepast en ik heb sterk het idee dat het doorlekken sindsdien erger is geworden. Iemand anders die dit ervaart?