71 Reacties
één maand geleden
Reactie op Daantje M
Goedemorgen, onze dreumes lekt steeds vaker door in de nacht en 's ochtends ...
Jaa hier ook deze ervaring gehad.. Vreselijk!! De urine liep er gewoon letterlijk langs..
Wij hadden 3 pakken ingeslagen maar de 2 dichte pakken weer retour gebracht naar kruidvat. Zijn nu over op etos woezel en pip luiers, zelfde prijs ongeveer en lekken totaal niet door hier!
één maand geleden
Moms, hoe gaan jullie het doen met het uurtje terug vanaf 27 okt?
één maand geleden
durf te vragen: wat zouden jullie doen?
Mijn moeder past(e) 2 dagen op, ik werk de ene week 3 andere week 4 dagen in de kinderopvang. Mijn kind gaat nu ene week 1 dag en andere week 2 dagen mee naar dezelfde opvang, andere grodp. Mijn moeder is nu al ruim een jaar af en aan ziek en heeft aan te geven dat ze zo moe is na het oppassen dat ze thuis niks meer gedaan krijgt en daardoor niet genoeg ruimte heeft voor haar herstel, en daarom stopt met oppassen. Waar ze heel verdrietig om is, maar ik voor 100% begrijp en steun.
Nu heb ik 2 keuzes die ik kan maken:
3 dagen gaan werken en 3 dagen opvang, minder financiële ruimte, maar mogelijk iets hogere toeslagen die compenseren. Maar wel meer ruimte voor mijn kind en huishouden. Mogelijk meer rust.
Of 3 om 4 dagen blijven werken, iets meer financiële vrijheid, maar mijn kind dat dus ook om de week 4 dagen naar de opvang zou moeten.
Nogmaals, ik sta 100% achter mijn mam en we zijn juist echt dankbaar voor alles wat ze voor ons heeft gedaan.
Wat zouden jullie doen qua werkdagen/opvangdagen?🫣
één maand geleden
Reactie op Roosframboos
durf te vragen: wat zouden jullie doen?
Mijn moeder past(e) 2 dagen op, ik ...
Ik zou zelf persoonlijk gaan voor iets minder financiële ruimte als dat mogelijk is. Deze tijd krijg je nooit meer terug denk ik dan en straks zitten ze hun hele leven nog op school dus genoeg tijd weer om te werken. 😁
één maand geleden
Vraagje mijn zoon heeft erg dun peenhaar, met gel in zijn haar kan ik schattige stekeltjes maken of een kuifje🥰 alleen na 2/3 uur is het alweer totaal uitgezakt.. ik heb al gel sterkte zeven van de kruitvat. Heeft iemand een tip voor een goede sterke gel wat ook wel geschikt is voor dreumeshaar dus niet dat het net lijm lijkt zeg maar. Ik hoor het graag:)
één maand geleden
Reactie op il92
Vraagje mijn zoon heeft erg dun peenhaar, met gel in zijn haar kan ik schat ...
Ons zoontje heeft ook dun haar en hier werkt deze goed! Het is geen gel maar paste. Geeft ook niet zo'n gel hoofd wat helemaal glimt als je me begrijpt:) https://www.kruidvat.nl/syoss-men-power-hold-extreme-styling-paste/p/4047086?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=&utm_content=&utm_term=&utm_id=google_ads_18137711515&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIptzrs9OkiQMVYbKDBx3QcCKrEAQYASABEgJlR_D_BwE
één maand geleden
Pfoeeee zijn jullie kindjes ook zo aan het gooien met eten en speelgoed? 😅 Voorheen at ze altijd netjes haar bordje leeg of zette het bord weg. Nu gooit ze het op de grond en kijkt me dan uitdagend aan. Ik negeer het maar van binnen denk ik echt stoooop! 😂 Ook met speelgoed normaal kon ze zo mooi spelen nu als het 1x niet lukt of naar haar zin hup alles aan de kant. Hopelijk is dit snel weer voorbij!
24 dagen geleden
Mijn zoontje wil de laatste tijd alles zelf eten maar zijn groentjehapje is geprakt en dit lukt nog niet zelf met de lepel. Met zijn handjes is dit moeilijk om zelf te eten waardoor hij heel weinig eet. Hulp wil hij absoluut niet. Hij woog op 15 maanden nog maar 9 kg dus heb wel graag dat hij voldoende eet. Iemand tips?
24 dagen geleden
Reactie op Jolienvdb
Mijn zoontje wil de laatste tijd alles zelf eten maar zijn groentjehapje is ...
Hier ook, alleen niet geprakt, maar stukjes. Maar ze wil alles zelf doen. Hier helpt het soms dat wij opscheppen en dan de lepel/vork voor haar neerleggen zodat ze die zelf kan pakken. Dit accepteert ze in het begin zodat ze eerst in ieder geval goed wat heeft gegeten. Misschien lukt dat?
Ze accepteert hulp ook wat beter als ze zelf heeft geprobeerd en het prikken met de vork bijvoorbeeld niet lukt; wij voor haar prikken en het haar dan weer zelf laten doen.
Verder laten we het een beetje los... de helft ligt ernaast, op haar schoot of in haar haren haha en een deel gaat naar binnen met de lepel, vork of met haar handen.
En we nemen de tijd, eten met elkaar en geven extra als ze dat wil.
Ik moet wel zeggen dat ze er snel veel handiger in aan het worden is. Dus het gaat steeds beter zelfstandig!
Hier trouwens ook met 14 maanden 8,9 kilo.