17 Reacties

2 jaar geleden

Jaa ik zit ook enorm in dilemma… kamer is afgelopen nacht naar 17 graden gezakt. Heb haar een slaapzak 2,5 tog aan. Een lange mouw romper, pyjama en sokjes. Heb haar ook getemperatuurd, maar zit echt op de ondergrens: 36,5. Ze word ook redelijk vaak wakker en breng dan speentje en dan slaapt ze wel weer. Maar heb toch het idee dat ze het misschien wel te koud heeft. Normaal Krul ik de mouwen om van de slaapzak, maar nu laat ik ze langer zodat haar handjes erbij in zitten. Alleen haar gezicht is nog wel koud..

2 jaar geleden

Koude handen is heel normaal. De bloedvaten zijn zo klein in de handen dat de doorbloeding daar nog niet optimaal is en het dus moeilijk is voor een baby om warme handen te houden tijdens de slaap. Zo lang het nekje warm aanvoelt is er niks aan de hand

2 jaar geleden

Reactie op Nuiltje

Jaa ik zit ook enorm in dilemma… kamer is afgelopen nacht naar 17 graden ge ...
In je slaap daalt je temperatuur altijd. 😉

2 jaar geleden

Ons kleine meisje had het ook en vond het echt zielig omdat ze snachts ook vaker wakker werd. We hebben nu sokjes om haar handjes heengedaan en nog extra dekentje over de slaapzak heen en gaat nu stukken beter

2 jaar geleden

In je slaap daalt je temperatuur altijd. 😉
Oké dat wist ik niet

2 jaar geleden

Reactie op mariaL93

Ons kleine meisje had het ook en vond het echt zielig omdat ze snachts ook ...
Ik zou dan vanwege de veiligheid een dikkere slaapzak nemen en geen deken.

2 jaar geleden

Jep, hier zelfs 14/15 graden. Een hele gezonde temperatuur. De handjes hebbrn nog moeite met de doorbloeding, die zou je kunnen masseren

2 jaar geleden

Ik klem de deken heel goed onder het matras en spijlen en ze ligt naast ons

2 jaar geleden

Zolang ze netjes stil liggen in bed en je ze kort opmaakt is er niks aan de hand. Hier hebben al mijn kinderen met een slaapzak en deken gelegen tot ze zelf konden draaien. De jongste kan wel al draaien maar lift nog wel met dekentje omdat ze in bed gewoon stil blijft liggen en geniet van de warmte. De oudste twee slapen vanaf 1,5 dan weer met dekentje. Zij gingen allebei met 1,5 klooien met hun slaapzak en waren dan een tijd bezig om uit de slaapzak te kruipen en pas als die uit was vielen ze in slaap. Dus toen weer zonder slaapzak met dekentje in bed.

2 jaar geleden

Reactie op mariaL93

Ik klem de deken heel goed onder het matras en spijlen en ze ligt naast on ...
Ja maar een slaapzak is toch al de deken. Of lig je zelf ook nog in een slaapzak onder je dekbed?🤭

2 jaar geleden

Ja maar een slaapzak is toch al de deken. Of lig je zelf ook nog in een sla ...
Wij leggen ook nog een extra dekentje voor de warmte.. Moest ik kunnen sliep ik ook in een slaapzak + dons in de winter 😂 onze baby heeft mijn koukleum-genen meegekregen vrees ik 😊

2 jaar geleden

Reactie op LaritaV

Wij leggen ook nog een extra dekentje voor de warmte.. Moest ik kunnen slie ...
Hahaha hier ook extra deken hoor😊

2 jaar geleden

Hahaha hier ook extra deken hoor😊
Hier ook! Fedde en kees lakentje en hakvewege nog een dekentje als het weer 14 graden wordt

2 jaar geleden

Hi, die koude handjes heeft mijn dochter ook, maar dat is wel vaak voordat ze honger heeft. Ik geef borstvoeding en ze komt gemiddeld voor een voeding in de nacht. Nadat ze dan gedronken heeft zijn haar handen weer warm. Dat is me opgevallen. Verder ligt mijn dame ook onder een dekentje + zomerslaapzak. Ze slaapt op die manier heerlijk (is best een zwaar dekentje. Dus dat geeft haar wat geruststelling denk ik). Verder nu het wat kouder wordt heeft ze een lange mouwen romper + boxpakje met voetjes als pyjama

2 jaar geleden

Het is bij ons boven 13 graden & we hebben geen kachels boven, nog even 2 maand volhouden tot we gaan verhuizen en hij heeft 2,5 of 3 tog slaapzak aan maar net welke schoon is en korte romper + pyjama en geen sokken. Zijn temperatuur Is steeds tussen de 37.0 & 37.3 hij is een warm kind dus dat het nu zo koud is stelt me 100x meer gerust dan toen het zo warm was 😂🙈 hij slaapt prima

2 jaar geleden

Hier een koukleum. Hadden hem in een tog 3 slaapzak (met lange mouwen), lange romper, broertje en sokjes aan. Kamer is 17 graden. Hij werd ineens 4 - 5 keer per nacht wakker ipv 1 of 2 keer. Hebben hem vannacht eens getempt, 36 graden was hij. Hij had het mogelijk gewoon koud. Arm kind. Extra laagje aan gedaan vannacht en toen was hij vanmorgen 37 graden. Dus gewoon temperatuur in gaten houden

2 jaar geleden

Misschien een mutsje op? Die van ons is niet een enorme koukleum, maar slaapt wel lekkerder met een mutsje op 😌