13 Reacties

2 jaar geleden

Hier koken wij standaard altijd voor twee dagen. Sinds vorige week slaan we het overgebleven dan op in de diepvries. Hierdoor hoeven we niet extra te koken, maar hebben we wel voldoende maaltijden liggen voor de kraamweek straks 🤗

2 jaar geleden

Ik heb nu in de vriezer: • Curry’s met veel verschillende groenten (vooral veel donkergroene groenten voor ijzer) • Pastasaus met veel groenten • Bananenbrood per plak • Dadel balletjes (bliss balls) • Bananenpannenkoekjes Verder vind ik eten uit de vriezer nooit zo smaakvol meer. Mijn man heeft aangegeven veel te gaan koken (vind hij oprecht ook leuk om te doen). Ik wilde dus vooral even wat tussendoortjes/snacks invriezen voor de nachten of extra eetmomenten door borstvoeding. En de groenten voor door de sauzen heb ik afgelopen periode in de aanbieding gekocht 🤗

2 jaar geleden

Hmm ja zou ook niet teveel doen hoor. Mijn man vond t prima te doen om savonds nog even half uurtje te koken. Want ja waarom zou je daar met een baby geen tijd voor hebben. Ik had bijv wel lasagne in de vriezer en bami, maar ook gwn simpel voorgesneden groentem zoals broccoli en bloemkool uit zo'n zak voor in de vriezer. Die koken maar zo kort dus vlees en aardappels erbij en klaar.

2 jaar geleden

Op de website van de AH/allerhande hebben ze een hele lijst met recepten die geschikt zijn om in te vriezen. Relatief makkelijke recepten dus dat is ook wel fijn. https://www.ah.nl/allerhande/recepten/recepten-om-in-te-vriezen Zelf vries ik ook altijd bolognese saus en curry’s in. Deze gerechten verliezen namelijk geen smaak als je het ontdooit. Rijst/pasta kook ik er dan later bij.

2 jaar geleden

Reactie op joos2022

Ik heb nu in de vriezer: • Curry’s met veel verschillende groenten (voora ...
Hoe!!! Heb je die dadel balletjes gemaakt? Want ik wilde die dus maken ook voor nu(de laatste weken) Ivm minder bloedverlies, snellere ontsluiting… maar het werkte voor geen meter 😂

2 jaar geleden

Penne met Tomaatjes, verse bladspinazie, ui, knoflook, zalmfilet, bouillon, boursin om mee te koken. Ui knoflook bakken in wat olie, dan alle spinazie erbij, laten krimpen, cherrytomaatjes gehalveerd erbij, zalm in blokjes erbij, als die gaar zijn (kan ze ook eerst bakken met de ui maar dan vallen ze vaak uit elkaar) De bouillon en boursin erbij en zout en peper. Evt wat citroensap. En dan volkoren penne erdoorheen. Eten we sowieso vaak en makkelijk in te vriezen ook :)

2 jaar geleden

Reactie op LizzyMcguire

Hoe!!! Heb je die dadel balletjes gemaakt? Want ik wilde die dus maken ook ...
Heb je een goede keukenmachine? Ik heb dit recept gebruikt. Maar dan met koek- en speculaas kruiden ipv de losse kruiden en pecannoten ipv walnoten. https://www.vickyvandijk.nl/carrot-cake-bliss-balls/

2 jaar geleden

Reactie op joos2022

Heb je een goede keukenmachine? Ik heb dit recept gebruikt. Maar dan met k ...
Ik denk idd dat die keukenmachine het ding is. Zag overal ook recepten dat je wel de staafmixer en dan het hakmolentje kon gebruiken. Nou ellende.. die dadels krijg je dan echt niet gemalen zeg maar. 1 plak bende… was er gelijk klaar mee. Maar heb geen keukenmachine… en anders zou ik hem Alleen kopen voor deze dadel balletjes.. dat gaat me ook iets te ver denk ik haha

2 jaar geleden

Reactie op LizzyMcguire

Ik denk idd dat die keukenmachine het ding is. Zag overal ook recepten dat ...
Oh dat is inderdaad wel een must! Zonder lijkt me geen succes nee… misschien een bekende die er eentje heeft? Kan je in 1x een grote batch maken😉 en anders kijken om een soort nãkd reep zelf te maken? Heb het nog nooit gedaan maar denk dat dat wel kan zonder keukenmachine

2 jaar geleden

Ik heb zelf altijd een hekel aan rijst koken, dus ik zorg dat ik wat porties invries. Als je er een zak wokgroente bij haalt en kip voorgesneden in de diepvries (ook in porties) hebt, heb je in no time een gezonde maaltijd op tafel. Ik doe er altijd zelf kruiden door, maar je kan ook een woksaus oid pakken voor meer smaak. Een recept voor een soep die ik altijd lekker vind, ook in de zomer (maar misschien vind je hem te winters): Een chorizoworst in kleine stukjes snijden, uitbakken in een pan zonder olie/boter. Een courgette in kleine stukjes erbij, even aanbakken. Blik gepelde tomaten erbij en als dat blik leeg is, het blik nog eens vullen met water, omspoelen en ook in de pan. Aan de kook brengen, blik uitgelekte/afgespoelde linzen erbij. Even proeven of er nog zout/peper bij moet (vaak niet) en klaar. Stokbroodje erbij is lekker, maar niet per se nodig, door de linzen is de soep al best vullend. Oja, en het klopt dat groene bladgroenten/appelstroop/volkoren producten veel ijzer bevatten, maar relatief haal je weinig ijzer uit je voeding. Als je echt een tekort hebt, kan je het beter aanvullen met een supplement (al dan niet voorgeschreven door een arts), dan is je tekort sneller opgelost.

2 jaar geleden

Reactie op joos2022

Oh dat is inderdaad wel een must! Zonder lijkt me geen succes nee… misschie ...
Ja was echt drama haha. Goede.. ik kan wel even rondvragen en dan een voorraad maken! Dank je wel!

2 jaar geleden

Thanks allemaal voor jullie reacties 🥰

2 jaar geleden

Dadeltaart is ook echt een aanrader (wel wat minder gezond) 🤣🙈 en dan de variant van bagels en beans. Recept te vinden online.