13 Reacties
6 maanden geleden
Ik lig ook bij het voeden. Ligt helemaal niet daaraan. De verbinding tussen de oren/neus/keel is heel klein bij baby’s en kindjes, daardoor hebben ze frequent een oorontsteking. Het kan wel zijn dat het oncomfortabel is, want bij het neerliggen doet het gewoon meer pijn. Heel veel beterschap!
6 maanden geleden
Reactie op Mama’tje
Ik lig ook bij het voeden. Ligt helemaal niet daaraan. De verbinding tussen ...
Dankje voor je reactie! Je ligt ook tot hij slaapt? Want ik maak hem niet wakker meer voor bijv boertje, hij lijkt ook geen last te hebben van een boertje.
Alleen natuurlijk wanneer hij oorontsteking heeft, dan doet liggen pijn.
6 maanden geleden
Ik lig ook terwijl ik voed en ik heb juist het idee dat hij daardoor minder pijn heeft. Als ik rechtop zit met hem in mijn armen, dan moet hij vaak brullen als zijn hoofdje achterover ligt (en grijpt dan naar z’n oren). Als hij over mij heen ligt doet hij dat niet… maar misschien heb ik het mis?
6 maanden geleden
Reactie op Lieke0805
Ik lig ook terwijl ik voed en ik heb juist het idee dat hij daardoor minder ...
Ik bedoel met ‘ik voed hem liggend’, dat mijn kind dan ligt. Ik natuurlijk ook.
Maar volgens mij heb jij een andere houding, klinkt ook interessant! Lig je dan op je zij of op je rug?
Maar goed, je kind heeft ook last van oorontstekingen?
6 maanden geleden
Reactie op Eliza2022
Ik bedoel met ‘ik voed hem liggend’, dat mijn kind dan ligt. Ik natuurlijk ...
Oh sorry 😣 verkeerd begrepen! Mijn kindje heeft last van oorontstekingen en vocht achter z’n oor, hij wordt geopereerd en krijgt buisjes omdat hij er zo vaak last van heeft.
Qua voeden lig ik zelf op mijn rug en hij ligt dan over me heen. Sinds ik hem zo voed, heeft hij ook minder last van boertjes.
Heel veel succes!
6 maanden geleden
Ik voed overdag zittend, met dochtertje liggend in mijn armen. Snachts voed ik liggend op mijn zij en licht dochtertje ernaast.
Merk geen verschil qua boertjes/ oorpijn. Nu 1x oorontsteking gehad en ze had veel last van haar oortjes toen haar tandjes doorkwamen. Maar dat is nu weer rustig.
5 maanden geleden
Ja, dat is mijn zoontje ook gewend. Hij dronk als newborn het liefst in die positie en zelfs nu als bijna 11 maand oude bijna dreumes houdt ie ervan om met de fles te liggen knuffelen tegen mij aan - vooral rond bedtijd of als hij ziekjes is.
Sowieso slaapt hij graag op zijn zij en op zijn buik.
Hij heeft in bijna 1 jaar tijd er nog nooit last van zijn oortjes gehad.
Kindjes kunnen van alles krijgen. Kan ook komen door water in hun oortje (bad of zwemmen) of misschien is je kindje er gevoelig voor?
Gewoon de dokter bellen en even overleggen.