51 Reacties
3 jaar geleden
Ik vind het vrij normaal dat je “nee” zegt..
Mijn man had een quad ( 4 wieler ) aangeschaft in Turkije..
ik zei neee nee neee neee neee.. maar hij ging toch voor..
vorige jaar, kreeg we een belletje dat hij een ongeluk had gemaakt..
ik ging zonder schoenen zonder pardon rijden naar locatie.. het enige waar ik aan dacht was “ mijn kind is straks zonder vader “
Nadat ziekenhuis bezoek etc klaar was heeft hij goed op zn donder gehad van mij.
Toch staat dat ding in de garage😡.
Ik begrijp je heeeel heeeel heeeel goed!
Dan maar moedertje spelen maar wij vrouwen denken aan alles 💕
3 jaar geleden
Je bent zeker niet de enige!
Als ik mij niet vergis heeft een kennis van mij haar ex-vriend verboden motor te rijden totdat hun dochter minimaal 18 jaar is. Hij heeft een verantwoording tegenover hun kind. Het is al zwaar omdat ze het alleen moet doen en ze zag echt niet zitten dat hij misschien helemaal weg viel; zij kent helaas te veel verhalen met minder goede afloop.
Voor zover ik weet rijd hij ook geen motor. Hun dochter is inmiddels 15 en bij zijn nieuwe vrouw heeft hij jongere kinderen, die is misschien ook wel blij dat papa minder risico's neemt.
Toitoitoi
3 jaar geleden
Ik snap je hoor! Mijn vriend heeft jaren terug toch een motor genomen ondanks ik er een slecht gevoel bij had. Hij kreeg vrij snel een ongeluk en rijdt nu heel anders dan toen. Misschien 3x per jaar een ritje met mooi weer dus ik voel me er nu beter over. Hij zegt zelf ook: je hebt rijders die gevallen zijn en rijders die nog gaan vallen.
3 jaar geleden
Reactie op Tugba 🥰
Precies! Op een motor rijden betekend voor mij je zelf naar de dood rijden. ...
Ja zeker als we straks weer veel gebroken nachten hebben. Dan ben je echt niet zo scherp en dat is wel heel belangrijk.
Jeetje dan schrik je echt ja als je zon telefoontje krijgt pfff! Ik denk ook, het gaat vaak goed, maar je zal maar net degene zijn waarbij het niet goed gaat.
Wij hebben beide een motor gehad maar die hebben we een aantal jaar geleden verkocht. Ben blij dat we die dingen niet meer voor de deur hebben staan. Dat zou de discussie nog veel moeilijker maken als hij dat ding elke dag ziet staan.
3 jaar geleden
Reactie op LUWA
Je bent zeker niet de enige!
Als ik mij niet vergis heeft een kennis van m ...
Ja ik heb daar eerder dus ook gezegd. Als het jongste kind x jaar is dan kun je weer. Weet even niet meer of ik 10/15/18 heb gezegd toen.
Dan is ie echt heel somber dat hij dus nog heeel lang moet wachten en hij spijt heeft dat hij de eerdere motor verkocht heeft.
In zijn familie is altijd veel motor gereden en nu nog steeds door vader en broer dus voor hem moeilijk om aan te zien.
Maar ja, dat is ook wat ik nu soms lastig vind. Dat ik nu lichamelijk niet kan sporten en straks na keizersnede eerst moet herstellen en dan weer heel rustig opbouwen. En hij sport leuk 4x per week en zit te zeuren dat het allemaal niet lukt met sporten. En heeft er hele verhalen over. Tja zo veranderd je leven gewoon als je kinderen krijgt en ik vind het soms ook dan moeilijk dat ik niet kan, en hij wel. En dat heeft hij dan als hij anderen ziet motorrijden
3 jaar geleden
Ja en nee, vind deze lastig omdat een ieder zijn of haar partner kent en weet hoe hij/zij rijd. Mijn partner heeft een crossmotor en heeft 18 weken geleden ongeluk gehad en mag van mij er nu gewoon weer op stappen en dat doet hij ook 1x per maand.
Wie ben ik om hem een stukje hobby en ontspanning te ontzeggen.
Ik ben misschien hierin wat minder angstig, ben eerder bang dat hij verongelukt met zijn werk omdat hij veel op de weg zit en er gemiddeld voor meer dodelijke slachtoffers met auto’s gebeuren.
Ik zou er gewoon goed over praten samen en dan komen jullie er echt wel samen uit
3 jaar geleden
Reactie op ebast
Ik snap je hoor! Mijn vriend heeft jaren terug toch een motor genomen ondan ...
Mijn man is ook wel eens gevallen voordat ik hem kende. Hij rijdt heel voorzichtig. Maar met gebroken nachten, ben je niet zo scherp op alles wat om je heen gebeurd op de weg.
En dan nog, waar haal je de tijd nu wel vandaan, als we zonder kinderen geen tijd ervoor maakte. Waar halen we dat geld vandaan.
Nou gelukkig ben ik niet de enige die er zo over denkt. Misschien moet ik wat artikelen over ongelukken met motoren voor zijn neus leggen 😁
Vaders die dood zijn of in een rolstoel terecht komen.
Vind t gewoon zo jammer dat hij het zelf dan schijnbaar niet belangrijk vind dat hij dat risico niet neemt. Nou ja, hij ziet geen risico. Dat is meer het ding. Maar ik trek het dan in mijn hoofd aan als hij vindt ons schijnbaar niet belangrijk.
Net als dat hij dan zegt, waar werk ik dan zo hard voor, als ik niet eens een motor kan/mag kopen. Voor zonnepanelen en een warmtepomp. Nou leuk. Dan zeg ik ook, misschien voor je gezin? Dak boven ons hoofd.
En we kunnen heus meer leuke dingen doen, maar dan aan dingen die iets minder geld kosten en minder gevaarlijk zijn. En samen met het gezin ipv zo'n investering voor hem alleen.
Mja pfff 😅 elk jaar richting het voorjaar zelfde discussie
3 jaar geleden
Ik vind het ook een beetje dubbel. Als mijn man dit als hobby wil beoefenen en de risico's ervan inziet, is het aan hem om voorzichtig te zijn. Mijn ouders en schoonouders (ondertussen bijna 70 jaar) hebben heel hun leven met de motor gereden en op een klein ongelukje met wat schaafwonden na geen enkel incident meegemaakt. Een ongeluk in de auto is ook een grote kans. Dus dan zouden we ook niet meer met de auto mogen rijden? Zelf vond ik het fantastisch om die vrijheid te ervaren op een motor (achterop weliswaar). Dus waarom zou je hem die kans ontnemen? Versta me niet verkeerd he, ik begrijp je angst ergens wel, maar je ontneemt je man wel iets wat hij graag wil. Ergens moet je ook wat vertrouwen in hem hebben lijkt me... Maar nogmaals, dat is hoe ik het zie he 😊
3 jaar geleden
Mijn man heeft sinds 2 jaar zijn motor rijbewijs. Er zal overal gevaar zijn. En natuurlijk heeft hij verantwoording tegenover ons maar om het nou te verbieden. Je kan ook aangereden worden op de fiets
3 jaar geleden
Reactie op AnoniemeMe
Ik vind het ook een beetje dubbel. Als mijn man dit als hobby wil beoefenen ...
Het gevaar is ook niet de enige reden waarom ik er niet achter sta, ook financieel en gebrek aan tijd toen we nog wel beide een motor hadden. En met een peuter en baby zie ik niet echt meer vrije tijd ontstaan 😁
Hij heeft eerder wel motor gereden en ik weet dat hij gewoon rustig rijdt. Maar met gebroken nachten met een baby en een peuter is dat dan toch ook nog anders dan wanneer je een goede nachtrust hebt. Dan rijdt hij nog steeds rustig maar ben je toch minder scherp
3 jaar geleden
Mijn vriend heeft ook al een tijd een motorrijbewijs en voordat ik zwanger was zat ik vaak achterop en gingen er zelfs mee op vakantie.
Ik vertrouw mijn vriend op de motor omdat ik weet dat hij geen gekke capriolen uithaalt en weet wat hij doet.
Je bent op de motor kwetsbaarder maar een auto ongeluk is net zo dodelijk. Mijn vriend is dol op motorrijden en ik ga het hem zeker niet ontnemen.
3 jaar geleden
Ik zie dat er meerdere reacties komen van mensen die het juist prima vinden dat de man motor rijdt.
Zoals in mijn topic bericht ben ik op zoek naar dames die het niet willen. En hoe dit bij hen thuis is verlopen.
Discussiëren over wel/niet dat doe ik al met mijn man 😉 en daarbij kijken wij naar onze hele situatie. Niet alleen de veiligheid van motor rijden.
3 jaar geleden
Ik snap heel goed dat je het niet wilt. Mijn zwager is een aantal jaar geleden -door totaal niet zijn schuld- aangereden. Hij op motor, die ander op de auto. Heel heel heftig ongeluk geweest… nu kan ie nooit meer werken en ervaart hij veel klachten. Maar mijn vriend wilt het gelukkig ook niet daardoor
3 jaar geleden
Reactie op Sansal
Het gevaar is ook niet de enige reden waarom ik er niet achter sta, ook fin ...
Tuurlijk, dat begrijp ik! En financieel moet het zeker haalbaar zijn. Had het dan idd mss verkeerd begrepen in je post hierboven. Misschien goed dat je wel eens aanhaalt dat je niet zo zeer iets hebt tegen het stukje gevaar, maar eerder tegen het feit dat jullie het financieel misschien nu niet getrokken krijgen. Dan heeft hij wat minder de indruk dat je het hem 'ontzegt'?
3 jaar geleden
Reactie op AnoniemeMe
Tuurlijk, dat begrijp ik! En financieel moet het zeker haalbaar zijn. Had h ...
Het is gewoon en en en en en. Dat zeg ik ook steeds tegen hem.
Qua financieel is het ook maar net welke keuzes je maakt daarin. Kies je voor investering in je huis, vakantie met het gezin of dus een hobby waarvan 1 iemand blij wordt.
Je moet ook geld uit geven aan leuke dingen. Maar dat hoeft niet perse zooo duur te zijn.
Ik heb ook al veel toegegeven aan dure mooie dingen die hij graag heeft en waar ik niks om geef.
Qua geld uit geven zijn we anders opgevoed. En we proberen er een midden weg in te vinden. En soms zijn we het dan niet eens.
Lastig 🙄