13 Reacties
3 maanden geleden
Zonder dit rot te bedoelen denk ik vooral dat je zelf denk dat ze een slok water wilt. In deze leeftijd zitten ze in sprong 9, ik merk bij mijn zoontje alle sprongetjes heel goed. Slaapt nu ook slechter en ook huilen als hij zijn speen zoekt. Oplossing hier is meer Spenen in bed leggen en niet meteen ernaartoe gaan, meestal zijn het een paar kreetjes en is hij weer stil of ligt hij wat te rollen en lost hij het zelf weer op. Al geprobeerd om het even af te wachten als ze wakker word?
Mijn zoontje doet ook alles wat je beschrijft op het moment. 🙃
3 maanden geleden
Wij merkten dit laatst ook bij ons zoontje. Bij hem komen op het moment 2 tandjes door, dus hij heeft gewoon erg veel pijn. We geven hem nu al een paar dagen een zetpil voor het middag slaapje en de avond slaap en nu slaapt hij weer lekker door. Misschien zou je daar nog naar kunnen kijken of het een lichamelijk ongemak is?
3 maanden geleden
Reactie op Doenjaah
Zonder dit rot te bedoelen denk ik vooral dat je zelf denk dat ze een slok ...
Ze zegt "drinken" en maakt het gebaar. Soms lijkt het idd toch niet zozeer dorst te zijn, maar soms drinkt ze ook de halve beker zo leeg.
Er liggen 5 spenen in bed.
Ook al geprobeerd even af te wachten. Soms slaapt ze dan weer, maar meestal niet en gaat ze staan, wordt het juist erger.
In ieder geval een geruststelling dat ze niet de enige is die dit doet momenteel! Zal dan toch een sprong zijn 🤗
3 maanden geleden
mijn zoontje is bijna 15 maanden over 2 weekjes en heeft hier sinds kort ook last van hoor. Soms wordt die zelfs gillend wakker. Duurt tijdje voordat die weer helemaal rustig is en soms wilt die ook niet meer in z’n eigen bed slapen want dan weer helemaal overstuur. Hier komen ook weer tandjes door enzo maar heb ook het idee dat het weer een sprong is of slaapregessie, verlatingsangst geeen idee of allemaal natuurlijk. Ik ben ook ruim 33 weken zwanger en sinds kort is hij veel aanhankelijker naar mij terwijl eerst echt papa’s kindje was. Misschien dat dat hier ook meespeelt dat die iets aanvoelt. Ieder geval vindt het behoorlijk pittig.
3 maanden geleden
Reactie op Ils186
Ze zegt "drinken" en maakt het gebaar. Soms lijkt het idd toch niet zozeer ...
Ohjoh zegt ze dat ook echt al! Dan heb ik niks gezegd hahah!
Ja als ze wakker worden hebben ze vast een droge mond hihi. Het zal vast een combinatie zien van vanalles, lastig zeg!
3 maanden geleden
Nu met dit warme weer wil mijn dochter 's nachts ook drinken. Wij hebben een rietjesbeker met water in haar bed liggen. Ze drinkt daar zelf uit 's nachts. Ene keer is er 1 slokje of niks uit, een andere keer is d'r hele fles leeg. Hoef er nu alleen uit als ze geen speen kan vinden of als ze echt even getroost moet worden. Ook ik wacht even als ze wakker wordt. Kijken of ze weer verder slaapt of dat ze echt aan gaat. De laatste paar weken gebeurt dat wel vaker. Idd tandjes die doorkomen waar ze last van heeft, of als ze slecht avond gegeten heeft. Dan krijgt ze nog een slok melk bij mij en kan ik d'r daarna zo weer wegleggen.
3 maanden geleden
Heel herkenbaar en heb precies dezelfde angst, dat het een gewoonte wordt. Sinds novemver altijd een goede doorslaper geweest maar de laatste weken niet meer. Ik probeer niet op de klok te kijken, maar ze lijkt ook elke keer rond hetzelfde tijdstip te komen. Zo rond 23:30 en 03:00 uur denk ik.
Ze heeft nooit een speen gehad maar geef haar een flesje water en ze slaapt daarna snel weer verder. Negeren werkt niet want het is niet jammeren maar echt veel lawaai maken 😅
Hier zijn de eerste kiezen ook door en de hoektanden beginnen ook te komen. Dat zal er vast mee te maken hebben en daarnaast is het ook warm op haar kamer, dus ik kan me voorstellen dat ze dorst heeft. Soms ligt haar flesje nog in haar bed, maar die kan ze niet vinden of misschien is ze nog te slaperig, dat zou een fijne oplossing zijn als ze die zelf kan pakken.
Ik of mijn man gaan er met alle liefde uit, maar hopelijk gaat het snel beter, want het is wel vermoeiend. Vooral als je net lekker ligt te slapen.
2 maanden geleden
Hoe gaat het nu bij jullie? Hier nog wisselend. Soms slaapt ze een paar nachten achter elkaar door. Dan opeens komt ze weer 2x. Vannacht ging ze rechtop zitten maar ging na een minuut weer verder slapen gelukkig, wij dus ook :-)
Inmiddels zwanger van nummer 2. Met elke goede nacht ben ik heel blij.
2 maanden geleden
Reactie op Emmily23
Hoe gaat het nu bij jullie? Hier nog wisselend. Soms slaapt ze een paar nac ...
Hier precies zo! Lijkt de laatste nachten wat beter te gaan... misschien de ergste pijn met alle tanden en kiezen voorbij (8 tegelijk 🥴). Hopelijk zet het door dat er betere nachten aan blijven komen!!