We gaan langzaamaan richting de 1 jaar met onze ukjes.. Meneer drinkt zijn ochtend en avond flesje van 150cc nog met veel pret leeg, maar die bij de lunch drinkt hij steeds minder. Nu vroeg ik mij af zou ik die misschien al kunnen vervangen voor halfvolle melk, zodat hij wat aan de smaak gewend raakt? Met 1 jaar willen we de kunstvoeding gaan vervangen voor gewone halfvolle melk. Ik zag op 24 baby dat met 11 maanden 2 flesjes van 150cc ook voldoende is. Graag hoor ik adviezen/ ervaringen 😊
In België raden ze volle melk aan (de richtlijnen verschillen van Nederland) en zelfs opvolgmelk tot de leeftijd van 4 jaar, maar indien geen opvolgmelk is het volle melk:
https://www.kindengezin.be/nl/thema/voeding/flesvoeding/soorten-flesvoeding
Heel veel succes!
Hier wel gedaan!
Mannetje is bijna 11 maanden. En hij vind het heerlijk😅
Hier in de ochtend en avond nog een fles van 150. En tussen de middag met het broodje een bekertje gewone melk erbij.
Verder gewoon water.
Wij doen nu een fles thee bij dr broodje, en rond 15.00 uur nog een half flesje voor het dutje. Die bouwen we ook langzaam af en dat word een snackje of nog fruit oid.
Wij hebben een diëtiste ivm koemelkallergie bij ons dochtertje. Dat is wel handig om precies te vragen wat ze nodig hebben.
Zij gaf aan rond 1 jaar 300-400 ml melk op een dag, en dit mag voor een kind zonder allergie dan gewone koemelk worden.