Hallo, wat ben ik blij met dit forum echt een babypedia haha. Misschien dat jullie mij beetje kunnen helpen. Mijn zoon had tot voor kort telkens drie flessen op een dag maar weigert ze steeds vaker. Volgens mij is het niet erg dat hij minder melk drinkt maar hij drinkt verder ook niet veel meer ernaast. Ik maak me daarom een beetje zorgen omdat hij slecht poept en daar last van heeft en we eindelijk daar een weg in hadden gevonden.
Dit was zijn schema:
Rond 7:00 uur 180/210 ml
Dan rond 10:00uur fruit
Rond 12:00 boterhammen of iets anders en daarna nog 180 ml melk
Rond 16:00 tussendoortje fruit of rijstwafel etc.
Rond 17:00/17:30 avondeten en soms nog yoghurt.
19:00 fles 180/210 ml
Ineens pakt hij alleen de ochtend en bij de lunch 110 ml en in de avond wil hij niet meer of in een keer om 24:00 een grote fles. Zijn plasluiers zijn nog wel goed.
Ik heb echt van alles geprobeerd om hem buiten melk ook aan het drinken te krijgen. Verschillende flessen, vaak aanbieden, na honderd keer water (lauw) ook andere variaties op het drinken etc. Maar ik heb maar heel sporadisch beet (gisteren na etenstijd maar toen kwam hij dus in de nacht wat logisch is).
Ik twijfel of ik het wel op het juiste moment aanbied of dat ik misschien hem einde middag/avond te veel eten geef zodat hij zijn fles niet wil. Hij heeft wel echt honger dan dus denk ik wel lastig. Doen jullie dan weleens drinken tussen lunch en avondeten aanbieden?
We zijn laatst overgestapt van Nutrilon 2 naar Nutrilon Omneo 2 zou het daar mee te maken kunnen hebben?
Of misschien stoppen met fles bij lunch aanbieden maar water of ander drinken?
Nu doe ik trouwens eerst eten en dan drinken behalve dan de eerste fles.
Alvast bedankt voor jullie reacties ❤️