5 Reacties

6 maanden geleden

Herkenbaar. Sinds mijn dochter, nu 2 weken terug naar de peutergroep is gegaan heeft ze dit heel erg. Is wrss gewoon even wennen aan de nieuwe, intensere en meer prikkels die ze op de peutergroep binnen krijgt. Daarbij slaapt ze dan op de opvang korter, dat zal ze de volgende ochtend in moeten halen. Helemaal niet vreemd en met een paar weekjes zal dat wrss weer helemaal over zijn en is ze gewend.

6 maanden geleden

Reactie op mommy_2019

Herkenbaar. Sinds mijn dochter, nu 2 weken terug naar de peutergroep is geg ...
Bedankt voor je reactie! Fijn om herkenbaarheid te lezen. Alleen… mijn dochter gaat al 1.5 jaar naar het KDV. Eerder had ze hier helemaal geen last van.. 🫣

6 maanden geleden

Reactie op Ilona2022

Bedankt voor je reactie! Fijn om herkenbaarheid te lezen. Alleen… mijn doc ...
Mijn dochter ook, maar 2 weken terug 2 geworden en de overgang naar de peutergroep gemaakt. Dat is echt een wereld van verschil ten opzichte van een babygroep. Daar heerst rust, een stuk minder kinderen en veel verschillende ritmes waardoor eigenlijk alleen in de ochtend en einde van de middag alle kids wakker zijn. Daar tussen is het altijd een stuk rustiger(werk op een babygroep) en dan gaan ze naar de peuters, dat is een wereld van verschil en zijn ze vaak 1 van de 16 en zijn alle momenten gezamenlijk met alle 16. Het zijn grotere kinderen, meer drukte en geluid. Dat is een hoop drukte voor zo een relatief kleintje. Mocht ze net naar de peutergroep over zijn, kan dat wel zeker een invloed hebben.

6 maanden geleden

Hoi! Ik herken wat je zegt. Mijn dochter is ook wat vermoeider de laatste tijd van haar opvang. Ik had dit zelf ingevuld doordat ze zelf wat verder ontwikkeld is nu, en alles wat meer meekrijgt? En misschien de weersveranderingen? Ik probeer haar op onze vrije dagen gewoon alle ruimte te geven door te doen wat zij wil. Naar buiten of lekker thuis. Niet te veel wilde activiteiten in het weekend (natuurlijk wel af en toe, maar niet alle dagen alle momenten van het weekend), en lekker veel knuffelen en contact door echt samen de dag door te gaan. Oo wat ik ook probeer, is haar dag samen een beetje te bespreken tijdens het eten. Ze volgt dan wel wat ik zeg merk ik. Bijvoorbeeld dat ik zeg, heb je lekker met jantje buiten gespeeld, en heeft baby pietje nog een slaapje gedaan in de ochtend. Dan kijkt ze me aan en soms zegt ze dan wat of bevestigd ze het. En daardoor verwerkt ze haar dagje al wat meer denk ik. Geen idee 🤗

6 maanden geleden

Ik werk op een kdv en breng mijn zoontje mee. Hij babygroep nog ik peuters. Maar nerk het ook. Als hij korter slaapt op t kdv dam thuis) dat hij dan de dag erna een vrij lange middagdut doet. Btje inhalen wijt ik t aan. ♡