34 Reacties
3 jaar geleden
Hi! Ik heb Arnica tabletten die je 2 weken van te voren tot 2 weken erna moet slikken. Dragen bij aan het herstel. Daarnaast enorm veel paracetamols en een douchekrukje was ik héél blij mee omdat (lang) staan erg lastig is op het begin. Dit wordt mijne 2e keizersnede.
3 jaar geleden
Ik vond de netbroekjes uit het ziekenhuis de eerste weken het lekkerste zitten ipv een gewone onderbroek.
3 jaar geleden
Ik vond de netbroekjes uit het kraampakket echt heel fijn met de keizersnee en ik kreeg er nog een paar mee van het ziekenhuis.
Wat ik ook fijn vond was zo'n klein knijplimonadeflesje waarmee je siroop kan toevoegen aan je water. Vond ik fijn en ook lekker bij medicatie voor je darmen🤢
Pyjamabroek hoog!
Succes met de keizersnee!
3 jaar geleden
Hier wordt het zeer waarschijnlijk ook een geplande ks, ook ons eerste kindje. Wanneer sta jij op de planning? En hoe ver ben je dan?
Littekenzalf zou ik niet meenemen, dat mag pas als de wond dicht is. Wel heb ik lanoline (tepelzalf) voor na het geven van borstvoeding.
Ik heb ergens gelezen dat kauwgom kauwen goed is voor herstel (darmen weer op gang laten komen), dus er zit een pakje in mijn vluchtkoffer. Wij hebben ook wat lekkere snacks en blikjes frisdrank voor de dagen dat we in het ziekenhuis blijven, aangezien het zh alleen de drie maaltijden verzorgt. Op deze manier kan je zelf tussendoor ook iets nemen. Ik twijfel nog of ik een oogmasker en/of oordoppen meeneem voor het slapen, maar aangezien wij eenpersoonskamers hebben (ok, man en kind mogen ernaast op een stretcher/in een wiegje), denk ik niet dat dat nodig is.
Ik heb dus ook geen ervaring, maar lees graag mee!
3 jaar geleden
Ik vond de netbroekjes van het ziekenhuis heel fijn. Thuis heb ik uiteindelijke ook hoge onderbroeken in een maat groter gebruikt. Dat was ook fijn. Snacks en eigen drinken is heel fijn. Zeker als je borstvoeding wil geven, want daar werd ik ook echt heel hongerig van. Ik heb mijn eerste keizersnede in december gehad, maar alsnog heb ik alleen een netbroekje en een voedingsshirt aangehad. Dus voor nu neem ik ook voedingsshirts mee en een vestje. Voor de terugweg heb ik een jurkje die lekker ruim valt. Dan heb ik nog om het litteken heen. Het is dan eind mei en de hormonen zorgen er waarschijnlijk ook voor dat ik het niet koud heb. En een voedingsbh gaat ook mee. Verder lig je er wel een paar dagen en heb ik toch mascara mee en make-up doekjes. Ik voelde me vorige keer toch iets mens daardoor toen ik thuis was. Of ik het gebruik zie ik dan wel weer.
Succes met de keizersnede!
3 jaar geleden
Reactie op Makeithappen
Hi! Ik heb Arnica tabletten die je 2 weken van te voren tot 2 weken erna mo ...
Goede tips, dank je! Douchekruk heb ik in huis idd, en ga me even inlezen over de tabletten.
3 jaar geleden
Reactie op Ijsvogeltje
Ik vond de netbroekjes uit het ziekenhuis de eerste weken het lekkerste zit ...
Fijn! Krijg je die mee vanuit het ziekenhuis of moet je die zelf nog aanschaffen?
3 jaar geleden
Reactie op AOktober
Ik vond de netbroekjes uit het kraampakket echt heel fijn met de keizersnee ...
O ja, goede tip van de limonade. Ik wist niet dat je nog medicatie voor je darmen meekrijgt. Ik ga zoeken naar een hoge pyjamabroek, ik denk dan aan een broek met zwangerschapsband, of is het juist fijn om een losse broek te dragen die hoog kan?
3 jaar geleden
Reactie op ebast
Vraagje aan de pyjamabroek-mensen: kan een nachtjapon niet ook gewoon??
Zeker! Misschien voor juni nog beter trouwens😅
Ik ben de vorige keer met kerst bevallen vandaar hahaha!
Ik had toen een extra grote maat zwangerschapspyjamabroek en die zat lekker los om m'n buik toen de baby eenmaal geboren was!
3 jaar geleden
Reactie op Rana4AA
Hier wordt het zeer waarschijnlijk ook een geplande ks, ook ons eerste kind ...
Spannend ook voor jou! Ik heb nog geen datum maar ik gok rond 39 weken aan de beurt. Goede tip, kauwgom gaat mee :-).
Hoe weet jij dat je een eenpersoonskamer krijgt? En dat je man er ook bij mag slapen? Dat wil ik namelijk ook.
3 jaar geleden
Ik vond de netbroekjes van het ziekenhuis heel fijn. Thuis heb ik uiteindel ...
Goede tip! We gaan binnenkort snack-shoppen, haha. Lijkt me heel fijn je eigen dingen te kunnen eten inderdaad zo na de ingreep. Ik heb nog geen voedingsshirt maar misschien dat ik dat wel ga halen. En idd een toilettasje met mijn eigen spullen zodat ik me wel fris kan voelen. Jij ook succes!
3 jaar geleden
Spannend ook voor jou! Ik heb nog geen datum maar ik gok rond 39 weken aan ...
Die eenpersoonskamer is standaard in ons ziekenhuis. Ook dat je partner mag blijven slapen. Als je vaginaal bevalt en medisch bent, mag dat ook. Je blijft dan tot je ontslagen wordt op dezelfde kamer, kan ook omgebouwd worden van medische kamer tot meer huiskamergevoel. En zolang er met het kindje niets spannends aan de hand is, blijf je met z'n drieën samen op die kamer. Ik zou ook bij een vaginale bevalling een paar dagen moeten blijven, vandaar dat ik dit allemaal heb nagevraagd.
Ik heb voor in het ziekenhuis twee pyjamajasjes met knoopjes, handig voor borstvoeding. Een pyjamabroek of nachtjapon vind ik altijd irritant, dus die heb ik niet. En aangezien alleen man en medisch personeel mij zien, boeit het me ook niet. Anders had ik een badjas meegenomen.
Voedingshemdjes (en -bh's) draag ik nu ook al, van de H&M en C&A zijn de hemdjes erg fijn (van die 2packs of 3packs). Vestje erbij en klaar. Ook makkelijk voor huid op huid contact. En om voor man huid op huid ook makkelijker te maken, zit er in zijn vluchtkoffer ook een vest ipv trui.
Oh en ik neem aan dat ze in het ziekenhuis wel zoogkompressen hebben, maar ik heb wasbare exemplaren en daar heb ik er ook een aantal van ingepakt.
Die arnica vind ik ook interessant, maar kan er niet heel veel over vinden online, alleen op fora. Dus ik weet nog niet of ik dat ga doen.
3 jaar geleden
Denk ook aan bijvoorbeeld een elektrisch bed huren of voldoende kussens zodat je half kan zitten in bed. Ik vond het de vorige keer echt verschrikkelijk om thuis in en uit bed te komen (hebben geen elektrisch bed). Als je dan plat op je rug ligt (want op je zij slapen is echt nog niet lekker na een KS) dan moet je vervolgens wel naar je zij manoeuvreren en dan je benen uit bed laten glijden. 😅 voor de rest idd netbroekjes, een pyjama broek wat hoog zit of juist een jurkje.
3 jaar geleden
Reactie op Rana4AA
Die eenpersoonskamer is standaard in ons ziekenhuis. Ook dat je partner mag ...
Goed om te weten. Ik zal het opgooien bij ons counsel gesprek volgende week dat ik dit idd ook graag wil.
Ik ga ook even een pyjama met knoopjes aanschaffen, en goed idee van het vest voor de man! En extra netbroekjes ook. Vluchttasje wordt vluchtkoffer 😂
3 jaar geleden
Hier ook een geplande keizersnede! Bij de vorige mistte ik thuis echt een "papegaai" boven het bed. In het ziekenhuis ging ik best prima het bed uit met hulp van die stang, thuis kon ik amper omhoog komen door het "missen" van buikspieren. Wij hebben hem net binnen gekregen, maar past dus niet met onze boxspring 😅 Dacht ik zo goed voorbereid te zijn.. als je geen boxspring hebt, zou ik zeker zo'n papegaai huren! Verder los ondergoed, ik vind die zwangerschapsbroekjes van de Hema fantastisch, geen strakke banden oid. Voor na de bevalling heb ik vooral jurken ingepakt, ik draag sinds de vorige keizersnede (januari 2021) geen broeken meer, kan het niet hebben.
Ook een verlengkabel zit in onze vluchtkoffer, als je je bed niet uit kunt, is het fijn als je telefoon opgeladen bij je bed kan liggen.
Verder nog eigen eten idd, maar dit haalt mijn man na de keizersnede, geen idee waar ik dan zin in heb. En genoeg kleding voor jezelf, baby en man voor het geval je langer moet blijven. In ons ziekenhuis gaan ze uit van 1 nachtje.
3 jaar geleden
Ik had naadloos ondergoed van de hema, vond die heel fijn voor over de wond. De eerste week vond ik het netbroekje van het ziekenhuis het fijnst zitten. Eerste week heb ik nauwelijks een broek aan gehad, vond dat totaal niet prettig zitten, maar als ik een broek aan had dan een hoge. Verder voor thuis genoeg kussens of een steun in je rug voor in bed, vooral als je borstvoeding gaat geven.