20 Reacties

4 maanden geleden

Hier daarom overgegaan op 1 slaapje. Werkt voor ons prima 😊

4 maanden geleden

Bij ons is het ook aan het rommelen met slaapjes. Hij wil niet meer om 9.30 maar vaker pas om 11.00 slapen. Dat is dan ook het enige slaapje die dag. Hij lijkt over te stappen naar 1 slaapje maar er is nog geen ritme. Kan een paar weken duren.

4 maanden geleden

Hier precies hetzelfde… alleen gaat het ochtendslaapje ook al met moeite en word hij elke 15/20 min wakker en probeert zichzelf weer in slaap te neuriën/zeuren. Heeel onrustig dus. En ‘s middags is het krijsend naar bed… en gaat de ene keer niet slapen, de andere keer 20 min. Wat mij wel opvalt is dat hij bij mij dramatisch doet en bij m’n vriend of bij oma kunnen ze hem gewoon wegleggen😤

4 maanden geleden

Hier hetxelfde gehad.. begint nu iets beter te gaan. Ze is nog wel erg jong, dus 1 slaapje is denk ik echt nog te vroeg.. is waarschijnlijk gewoon die slaapregressie. Hier hielp het echt om vast te blijven houden aan 3/3/4 ritme, en dan ‘s ochtends max 45min laten slapen (één cyclus). Als hij langer sliep, slaapt hij no way nog in de middag😪

4 maanden geleden

En anders zou ik kijken of ze goed gaat op een slaapje. Als ze pas rond 07:30-08;00 wakker is, kan je sneller rekken tot 11/12u en dan lange dut

4 maanden geleden

Ze is wel eens een keer om 07.30 wakker geworden en toen ging ze rond 11.30 naar bed en toen ging het goed op 1 slaapje … Maar ze is ochtends tussen 05.30-06.00 wakker dus red ik Max tot 09.00-09.30 En ochtends slaapt ze goed en savonds om 18.00-18.15 ook direct

4 maanden geleden

Wij hebben hier dezelfde ellende, maar dan met het ochtendslaapje. In de middag slaapt ze dan maar 1 uurtje en idd vanaf 16.00 is het feest. Denk dat het even de slaapregressie is. Ik vind dat ik het 3 weken uit moet zitten en daarna ga ik evt kijken naar een andere routine van bijv 1slaapje. Wel fijn dat er meer zijn met slaapellende, om me heen hoor ik alleen maar goede slapers.

4 maanden geleden

Reactie op Thamara80

Ze is wel eens een keer om 07.30 wakker geworden en toen ging ze rond 11.30 ...
Oeh ja dat herken ik wel van mijn zoontje. Hier was dat vroege wakker worden dus oververmoeid, omdat ik hem vaak ‘s ochtends dus tr lang wakker hield. Ben bij een slaapcoach geweest, en sinds ik 3-3-4 ritme aanhou, slaapt mijn zoontje nu eindelijk tot 6-7u en ‘s middags ook beter. Misschien dat x proberen?

4 maanden geleden

Reactie op naer

Oeh ja dat herken ik wel van mijn zoontje. Hier was dat vroege wakker worde ...
Wat betekent dat 3-3-4?

4 maanden geleden

Reactie op Georgie2023

Wat betekent dat 3-3-4?
De wakkertijden tussen de slaapjes. Wij houden zelf ongeveer 2-3-4 aan. Soms is het hier 2-4-4. Of 2-3-5 omdat ze nog niet moe is. Proberen vooral te kijken naar wanneer ze moe is. Maar sochtends is het vaak met 1,5-2 uur wel op voor haar eerste slaapje. Maar gebruiken zelf 2-3-4 als leidraad, voor als ze te druk is om aan te geven dat ze moe is,maar dat wel echt is bijv. Vaak als je haar dan meeneemt naar boven begint ze in haar ogen te wrijven

4 maanden geleden

Reactie op Adb13

Wij hebben hier dezelfde ellende, maar dan met het ochtendslaapje. In de mi ...
Idd wel fijn herkenning maar soms frusterend 😵‍💫

4 maanden geleden

Reactie op naer

Oeh ja dat herken ik wel van mijn zoontje. Hier was dat vroege wakker worde ...
Ja meestal houd ik ook 3/3/4 aan maar het is nu al een week 3/7 of 8 😅

4 maanden geleden

Hier precies zo maar dit was al met 10 maanden. Hij is nu 13 maanden. Wij zijn toen over gegaan op 1 slaapje. Hij is in de ochtend tussen 6.30 en 8 u wakker( wisselt heel erg) Maar hij doet ook maar 1 slaapje als hij vanaf half 7 wakker is. Hij slaapt van ongeveer 10.45 tot 13.45 en ligt er dan 18.30 savonds weer in en slaapt door tot de volgende ochtend.

4 maanden geleden

Hoe lang is het ochtendslaapje? Ons zoontje mag max 45min slapen, anders slaapt hij in de middag niet meer 🤣 Ze raden zelfs max 20min aan maar voor ons werkt dit nu nog prima

4 maanden geleden

Reactie op Felimba

Hoe lang is het ochtendslaapje? Ons zoontje mag max 45min slapen, anders sl ...
In het begin was het tussen 1 en 2 uur … dat is natuurlijk te lang dus heb het ingekort na Max 1 uur …

4 maanden geleden

Hier doet ze ook al weken nog maar 1 slaapje. Eerst was die 10-12 en doe nu 11-13 en dan red ze t wel meestal tot ze naar bed gaat

4 maanden geleden

Wij hebben dit ook een poosje gehad. Ik denk dat het met van alles te maken heeft gehad, maar vooral een nieuw ritme. We hebben tegenwoordig 3-3.5-4 ritme. Meneer wordt rond 6en wakker, rond 9 uur, ongeveer slapen, na 3 kwartier wakker maken en dan rond 13:30 ongeveer 1.5 a 2 uurtjes slaap. Rond 7 uur brengen we hem dan weer naar bed en rond half 8 slaapt hij dan ongeveer. We zitten nu eindelijk weer in een goed ritme. Sinds 1 week en merken dat hij hier echt lekker op gaat 😄

4 maanden geleden

Reactie op marrie112

Hier doet ze ook al weken nog maar 1 slaapje. Eerst was die 10-12 en doe nu ...
Ja dat zou ideaal zijn maar als ze ze vroeg wakker is red ze dat niet

4 maanden geleden

Reactie op EsseBb

Wij hebben dit ook een poosje gehad. Ik denk dat het met van alles te maken ...
Ik ga dit ook proberen .. dankjewel ..

4 maanden geleden

Hier ook het geval geweest. Had gelukkig precies rond die tijd 2 weken vrij. Dus kon goed laten wennen aan een nieuw ritme. Meestal als ze dit doen hebben ze genoeg aan 1x slapen. Ik doe nu het tussendoortje ietsjes later op de ochtend, om 11:30 lunchen en daarna direct naar bed. Meestal rond kwart over 12 van tafel en binnen een half uur slaapt hij dan vaak wel. Hij slaapt nu ook meteen weer een stuk langer, een uur of 3 a 3,5. En eind van de dag weer een gezellig kind👍🏻