12 Reacties

één maand geleden

Als ik op mijn kids af moet gaan zou ik zeggen dat het door de drukke dag komt, hier vooral de 1ste veel last van.

één maand geleden

Klinkt als night terror idd ze lijken wakker (ogen open enz ze horen je ook niet) maar zijn dit niet! Ik heb dit met de oudste gehad Aanraken maak het erger en kan het langer laten duren! Vooral niet aanraken hoe moeilijk en hartverscheurend ook... ik heb er de keren dat het gebeurde zelf bij zitten huilen omdat het mijn hart brak... Het is echt uitzitten tot de "aanval" zelf stopt

één maand geleden

Reactie op Nickky

Als ik op mijn kids af moet gaan zou ik zeggen dat het door de drukke dag k ...
En was het dan ook dat hij heel boos en driftig wordt? Want mijn zoontje huilde echt met schreeuwen er bij en bleeef hier echt een kwartier in hangen

één maand geleden

Reactie op BAMPatricia

Klinkt als night terror idd ze lijken wakker (ogen open enz ze horen je ook ...
Dit gevoel had ik dus ook, en inderdaad aanraken maakte het vannacht alleen maar erger. Het doet mij ook veel pijn. Advies is dus om hem in z’n bed te laten liggen en er bij te gaan zitten?

één maand geleden

Reactie op chantal66138

En was het dan ook dat hij heel boos en driftig wordt? Want mijn zoontje hu ...
Ja vooral ontroostbaar.

één maand geleden

Reactie op chantal66138

Dit gevoel had ik dus ook, en inderdaad aanraken maakte het vannacht alleen ...
Idd blijf erbij en zorg dat hij zichzelf geen pijn kan doen! Maar raak hem vooral niet aan, praten is zinloos want ze horen niks dat deel van de hersenen slaapt gewoon.

één maand geleden

Mijn dochter heeft het ook even gehad, niet zo extreem moet ik zeggen dus misschien dat Patricia gelijk heeft. Mijn dochter werd heel overstuur wakker ook echt schreeuwend, maar dan pakte ik haar op en ging het over in huilen. Even samen in de woonkamer gaan zitten, wat drinken en knuffelen. Dan kon ik haar na 15-30 min weer in bedje leggen. Ik dacht zelf aan nachtmerries, ook erover gelezen dat ze op deze leeftijd nachtmerries kunnen krijgen, op de opvang was dat ook het eerste waar zij aan dachten. Je geeft aan dat hij wel nabijheid en knuffels wil, zal dat zeker dan ook gewoon geven. Zelf rustig blijven en praten/liedje zingen. Sterkte want zo zielig! 😘

één maand geleden

Reactie op xLotte1990

Mijn dochter heeft het ook even gehad, niet zo extreem moet ik zeggen dus m ...
Ja klopt, ik dacht eerst ook aan nachtmerries. Maar het knuffelen wil hij echt pas als hij uit dat schreeuwen en schoppen is. Als hij in die toestand is word hij alleen maar bozer bij aanraking

één maand geleden

Night terrors komen vooral voor in het eerste gedeelte van de nacht, nachtmerries en prikkelverwerking in het 2e gedeelte. Wij hebben dit ook heel extreem gehad met 15 maanden voor 5 weken. Hebben uiteindelijk een slaapcoach ingeschakeld om te helpen zodat we de juiste manier konden reageren en dat heeft super geholpen. Nu is hij gelukkig weer helemaal ontspannen!

één maand geleden

Reactie op LoLo27

Night terrors komen vooral voor in het eerste gedeelte van de nacht, nachtm ...
Ja! Het gebeurde ongeveer twee uur nadat hij in slaap was gevallen… dus ik denk echt dat het night terror was. Nu al twee nachten op rij

één maand geleden

Reactie op chantal66138

Ja! Het gebeurde ongeveer twee uur nadat hij in slaap was gevallen… dus ik ...
Jaa heel vervelend is dat! Wij hebben het dus 5 weken lang gehad.. mega intens.. wat ons werd aangeraden is om ernaast te zitten en er gewoon te zijn. Zachtjes te sussen maar te wachten tot het voorbij is en hem dan in zijn bed zachtjes even aaien en weer zelf in slaap te laten vallen.

één maand geleden

Prikkelverwerking, 18maanden slaapregressie, sprong 10, doorkomende tanden/kiezen, nachtmerries/nachtterror.. kan van alles zijn.. soms schreeuwen ze in hun slaap, en door het meteen bij je nemen schrikken ze omdat ze nog half slapen en nog "vastzitten" in hun nachtmerrie. Heel veel succes! En nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje, vorige maand 🙌🏻