9 Reacties
6 maanden geleden
Hier hetzelfde. Ik dacht dat het door de verhuizing en nieuwe opvang kwam, maar ik hoor overal dit soort verhalen van de leeftijdsgenootjes. We bieden het gewoon aan, en daar doen we het maar mee. Bij echte honger beginnen ze vanzelf te eten. Zelf ben ik ook een enorm kleine eter
6 maanden geleden
Reactie op June 💗
Hier hetzelfde. Ik dacht dat het door de verhuizing en nieuwe opvang kwam, ...
Lees ook veel dat het een fase is van 2-jarige, vind het maar frustrerend 🥲
6 maanden geleden
Hier ook die fase gehad , gaat nu weer beter gelukkig. Echt peuter gedrag. Wij bleven gewoon aanbieden en ook gewoon een toetje aanbieden. Was soms bang dat tie dan snachts wakker zou worden van honger, maar is nog nooit gebeurd. Hoor het ook veel om me heen bij vrienden met peuters. Hou het vooral gezellig (voor jezelf ook) en leg er niet teveel druk op. Ik werd er in het begin wel gestresst van maar dat maakte het alleen maar erger. Denk dat ze graag controle wil uitoefenen en zelf dingen wil bepalen. Avondeten schijnt dan favoriet te zijn. Heel irritant wel
6 maanden geleden
Reactie op baby2onthewayy
Lees ook veel dat het een fase is van 2-jarige, vind het maar frustrerend � ...
Is het zeker! Maar bij mij is er als kind toen heel veel druk op gezet waardoor ik nu juist niet meer veel wil eten. Probeer het te laten gaan, en vooral vol te houden. Het word uiteindelijk echt beter! ❤️
6 maanden geleden
Reactie op MartineL88
Hier ook die fase gehad , gaat nu weer beter gelukkig. Echt peuter gedrag. ...
Toetje slaan wij ook niet over, hier is ze ook nog nooit wakker geworden gelukkig, overdag eten gaat redelijk maar avond pfff…….
6 maanden geleden
Reactie op June 💗
Is het zeker! Maar bij mij is er als kind toen heel veel druk op gezet waar ...
Nee dat moet ik mezelf idd echt even aanleren, ze komt wel als ze trek heeft. 🥰
6 maanden geleden
Heeel herkenbaar, onze dochter doet dit al maanden! 🤯 gek van te worden soms. Overdag eet onze dochter wel goed, fruit, snoeptomaatjes en haar broodjes gaan er wel goed in. Ze krijgt ook iedere ochtend en avond nog een papfles met melk. Avondeten nu vrijwel niet.
Bij het CB navraag gedaan, daar gaven zij aan dat dit heel normaal gedrag is voor deze leeftijd. Bijna elk kindje gaat wel door zo’n periode door. En dan met name het warme eten.
Is je kindje goed op gewicht? Niet (te) vaak ziek? Dan zit het wel goed.
CB gaf ook als advies om er vooral geen druk op te leggen. Ook niet overdreven doen alsof het lekker is en steeds vragen te proeven. Als zij een gezond alternatief wil, is dat ook helemaal prima. En overdag bij de lunch ook wat tomaatjes en komkommertjes aanbieden.
Ik blijf het avondeten wel gewoon aanbieden.
Je kan ook nog kijken of het helpt als ze vroeger eet, of warm rond lunchtijd en in de avond een boterham.
6 maanden geleden
Reactie op xLotte1990
Heeel herkenbaar, onze dochter doet dit al maanden! 🤯 gek van te worden so ...
Wat een drama he! Geeft me best geruststelling dat meer kindjes dit hebben..
nee ze is amper ziek, ze weegt 10.4 dus redelijk aan de lage kant maar niet gek
5 maanden geleden
Hier ook niet willen eten savonds.
Eet wel goed brood en fruit en nog een tafeltje of iets dergelijks maar avond eten gaat niet van harte prima geen probleem we gaan het hem niet opdringen hij komt van zelf wel als hij wilt eten