15 Reacties
3 jaar geleden
Slecht slapen hoort gewoon bij het zwangerschap ik heb ook van alles geprobeerd of 1 of ander manier lig ik toch wakker of schiet ik wakker in de nacht. Ik dut wel tussen door de dag en da doet me goed in hou het zo vol me laatste weekjes
3 jaar geleden
Ik slaap vanaf 20 weken al slecht Ivm carpaal tunnel syndroom. En nu heb ik die zwangerschaps amnesia erbij en dat is sommige dagen echt heel vervelend gezien ik dan ook niet overdag in slaap val door pijnlijke handen of omdat het simpelweg niet lukt.
Maar niet geschoten is altijd mis. Dus wellicht komt er een mooie tip voorbij
3 jaar geleden
Reactie op Nanouscha
Ik slaap vanaf 20 weken al slecht Ivm carpaal tunnel syndroom. En nu heb ik ...
Ooww das kut seg hopelijk een tip dat je helpt de laatste weken
3 jaar geleden
Het probleem met valeriaan en andere sedativa op plantaardige basis is dat er eigenlijk nog maar weinig onderzoek naar gedaan is en het dus niet geweten is of ze veilig zijn tijdens de zwangerschap en borstvoeding. Daarom worden ze afgeraden. Dus andere soorten thee kunnen ook schadelijk zijn. (bijvoorbeeld lavendel, melisse en passiflora ) let hier dus ook mee op.
3 jaar geleden
Kamille thee
Lavendel thee
Druppels lavendelolie (rituals) op je hoofdkussen.
Al helpt t niet direct met slaap, rustgevend is t allemaal wel 🙂
3 jaar geleden
Yogi thee, calming. Pukka heeft ook goede theetjes. Lekker mediteren?
3 jaar geleden
In plaats van thee en andere alternatieven die mogelijk schadelijk zouden kunnen zijn te gebruiken, kun je ook een afspraak maken bij jouw huisarts. De huisarts kan (eventueel in overleg met jouw verloskundige) slaap medicatie voorschrijven als jij niet zonder hulpmiddelen kunt slapen. Goed slapen is heel belangrijk!
3 jaar geleden
Kruidenthee etc wordt allemaal afgeraden tijdens de zwangerschap. Je kunt het misschien beter in andere dingen zoeken dan middeltjes, zoals verminderen van schermtijd (vooral in de tijd voor het naar bed gaan), een goede donkere en geventileerde slaapkamer, ademhalingsoefeningen etc. Online zijn er talloze tips te vinden. Oja en acceptatie dat het er ook gewoon een beetje bijhoort, helpt ook om je er minder aan te ergeren en je er minder druk over te maken 😊
3 jaar geleden
Ik slaap mijn hele zwangerschap al slecht. Ik probeer zoveel mogelijk een ritme aan te houden. Een banaan eten voor het slapen of wanneer ik snachts wakker wordt helpt bij mij soms ook wel om weer in slaap te vallen. Maar heb me er vooral bij neer gelegd dat het nu eenmaal zo is. En ik geniet extra van de dagen dat ik wel genoeg energie heb om de dag goed door te komen🙈
3 jaar geleden
Reactie op Nanouscha
Ik heb sowieso carpaal tunnel syndroom al even, en nu ik steeds meer vocht ...
Oei ja dat is een vervelende omdat er niet echt een behandeling voor is als het door je zwangerschap komt. Je kan de klachten eventueel wel verminderen door geen zware belasting (ook geen wringende bewegingen en aardappels schillen enzo), een brace/spalk in de nacht, armen koud na douchen. Er zijn geloof ik nog wel meer tips die je verlichting kunnen bieden maar die heb ik zo 1-2-3 niet meer helder 😅 misschien dat je arts je hierbij kan helpen?
3 jaar geleden
Niet om vervelend te doen, maar het hoort er ook bij het slechte slapen in je zwangerschap. Je bereid je dan voor op de baby.