4 Reacties
één maand geleden
Wat ik hier merk is dat mijn dochtertje een heel ander leven en ritme heeft op de opvang. Ze gaat 1 (vaak lange) dag in de week. En slaapt dan altijd korter/anders dan thuis. En inderdaad, ze komt bekaf terug, slaapt snachts de ene keer veel dieper en de andere keer juist onrustig.
Maar ik denk dat de juffen (in ieder geval bij ons) hun uiterste best doen. Mijn dochtertje wil vaak ook echt niet slapen omdat ze overal aan mee wil doen en blijft dan wakker/onrustig of huilen. En ze hebben natuurlijk veel meer kindjes waar ze op moeten letten. Ze kunnen moeilijk een kindje op bed gaan leggen als er 10 kindjes aan tafel zitten te eten bijv.
Merk dat het nu ze op 1 slaapje over is een stuk beter gaat, ze slaapt nu tegelijk met de andere kindjes. Nogsteeds korter dan thuis maar beter dan eerst.
En verder stel ik me erop in, als ik thuis kom snel eten, in bad en naar bed.
één maand geleden
Reactie op CeFamke
Wat ik hier merk is dat mijn dochtertje een heel ander leven en ritme heeft ...
Dankjewel ! Ja ik begrijp ook inderdaad dat het heel anders gaat daar en ook heel veel te doen is en te missen haha en dat ze erg hun best doen misschien is het iets om inderdaad maar een slaapje te proberen:)
één maand geleden
Misschien een heel suffe tip of het was gewoon toeval: toen ik een x met mijn zoontje (15 maanden) samen de lege slaapzaal binnen liep en tegen hem sprak deed hij die middag opeens zijn dutjes zoals ik van hem gewend was 😅 en sindsdien doet hij standaard 2 dutjes. Alleen vandaag heeft hij vandaag de hele dag niet geslapen🤣 maar denk dat, dat de vaccinatie is die hij gisteren heeft gekregen.
één maand geleden
Hier ook herkenbaar, zoontje van 16mnd. Thuis 1 slaapje van 2.5 tot 3uur, gaat heel goed. Bij de opvang lijkt hij heel licht te slapen en ben ik al blij als hij 1 tot max 1.5uur slaapt en dan ook nog vaak tussendoor wakker. S avonds inslapen is dan wel lastiger omdat hij even nodig heeft voordat hij zijn rust heeft gevonden. Ik vind het ook lastig, maar ik weet ook dat ik er niets aan kan veranderen. De juffen helpen hem met slapen waar mogelijk!