Hallo, ik heb even advies nodig. Mijn zoontje slaapt sinds kort niet of bijna niet meer op de opvang. Hij is nu bijna 16 maanden en hij heeft de afgelopen tijd zijn ritme veranderd van twee keer op een dag meer dan twee uur slapen naar soms een slaapje van ongeveer half 12 tot half 3/2 of twee van ongeveer 10 tot 11.15 en van twee tot half 4. Soms iets anders, ik houd gewoon beetje wakker tijden aan en hoe het met hem gaat. Er is dus wat anders in dat slapen en dat is natuurlijk beetje zoeken nu merk ik de laatste maand op de opvang, dat hij van de drie dagen (een hele en twee halve) niet meer slaapt en op de hele dag een uur tot anderhalf uur slaapt. Het resultaat is meneer is zo bekaf dat hij niet eens meer zelf kan eten na de hele dag en op de halve dagen kan ik hem meteen in bed leggen om half twee en dan slaapt hij 3,5 uur in een keer. Ik merk dat het me begint te frustreren maar misschien moet ik het gewoon loslaten. Ik snap natuurlijk ook heel erg goed dat het niet zo makkelijk als thuis is en dat de juffen ook heel erg hun best doen. Ik had tips gegeven met slaaptijden en de juffen proberen ook meerdere keren. Thuis slaapt hij overig heel erg goed en meteen als je hem in bed legt maar we hebben wel een ritueeltje met dag zeggen tegen het behang en boekje lezen. En hiervoor sliep hij voor op de opvang ook gewoon goed.Iemand tips voor wat er nog zou kunnen of misschien voor mij dat ik het gewoon moet loslaten 😋? Dankjewel alvast!