15 Reacties
2 jaar geleden
Onze dochter is ook 2 dagen misselijk geweest. Omdat mijn vrouw zwangerschapsdiabetes had moesten we een dag extra in het ziekenhuis blijven om de suikerspiegel in de gaten te houden. Wij waren ook ongerust dat ze na 1,5 dag nog steeds alles er weer uitgooiden. Ze hebben ons uitgelegd dat pasgeboren baby’s voor iig 48 uur reserves hebben.
2 jaar geleden
Ja hier op hetzelfde moment het probleem. Onze kleine is nu 23 uur oud maar ook veel misselijk en heeft tot nu toe maar van 1 borst gedronken. Vk zegt dat ik mij absoluut geen zorgen hoef te maken, dus daar vertrouw ik nog maar even op. Morgen met kraamzorg goed oefenen met aanleggen, zou ook bij mij aan techniek kunnen liggen misschien.
2 jaar geleden
Ja wij. We hadden er hartstikke veel stress van in het ziekenhuis (ik moest 3 dagen blijven na keizersnede) achteraf gezien was ze gewoon onwijs misselijk van het vruchtwater! Ook hield ze het slecht binnen en hebben we bij de apotheek in het ziekenhuis een prematuur speen gekocht. Dit hielp ontzettend! Ze was misselijk en kreeg dus de voeding veeel te snel binnen.
Succes!! Het komt goed
2 jaar geleden
Ja mijn zoontje had dit ook maar was ook te klein geboren voor de zwangerschapsduur hij is met 38 weken geboren en woog 2220 gram.
Hij is de volgende dag opgenomen op de kinderafdeling omdat hij zoveel was afgevallen en hebben ze de voeding via sonde ingebracht. Paar dagen later zijn ze erachter gekomen dat hij een open gehemeltje heeft en daardoor moeilijk kon drinken
2 jaar geleden
Was hier ook zo de eerste nacht. Ik was er onwijs door in de stress want dacht je moet toch drinken?! Maar bleek heel normaal en niet erg…
2 jaar geleden
Hier wou ze ook niet aanhappen na de bevalling, 2 dagen misselijk en slijm/water spugen. Toch wou ze de speen en fles wel al snel aannemen maar mijn borst nog steeds niet… heel af en toe hapt ze aan maar laat snel weer los. Zo vreemd voor mij aangezien ik mijn andere 3 kinderen heel lang heb mogen borstvoeden. Ik heb hier best veel stress door en kan me draai ook niet echt vinden
2 jaar geleden
Hoi, mijn zoontje was ook 4 a 5 dagen misselijk. Hij is met vacuümpomp geboren. Blijkt heel normaal te zijn. Wat ik van weet baby's hebben voor paar dagen reserves en zolang ze niet meer dan 10% afvalt geen probleem te zijn. Mijn zoon heeft ook hele moeilijk gehad, hij had ook in het begin geen energie om aan te happen. Nu gaat prima gelukkig. Ongetwijfeld zal goed komen.
2 jaar geleden
Mijn zoontje was de eerste nacht heel misselijk, had wel gewoon gedronken, maar bleef misselijk. De volgende ochtend flink gespuugd en daarna was het misselijke over. Hij moest het vruchtwater kwijt denken we.
2 jaar geleden
Zoontje is via vacuümpomp geboren. En ook heel misselijk geweest. Eerste 2 dagen bijna niet gegeten. Wilde ook niet aan de borst. Uiteindelijk geven wij nu flesvoeding. Dit pakt hij heel goed op. Gaat steeds beter. Nu een week na de geboorte begint die zelf al met aangeven dat hij honger heeft.
2 jaar geleden
Reactie op ThesB
Ons zoontje (39+4)had inderdaad ook moeite met drinken, maar helaas nu nog ...
Mijn zoontje heeft ook bij voeding gehad via sonde, hij heeft 8 dagen op de kinderafdeling gelegen en met sonde naar huis gegaan. Maar gelukkig niet hoeven gebruiken want eenmaal thuis savonds dronk hij ineens zijn flesjes leeg.
Bij hem was de oorzaak dat hij een open gehemeltje heeft en een speciale speen op de fles heeft.