8 Reacties

8 maanden geleden

A: Soms met de boterham gedoe. In geval van een halve boterham ipv een hele. Dan laat ik dit gewoon zo. Verder D, hij eet verder altijd alles op wat ik hem geef.

8 maanden geleden

Hier gaat het laatste tijd ook heeel wisselend hoor. Ene dag mond stijf dicht bij boterham en andere dag weer geen fruit. Groente hap is ook ineens lastig. Fases denk ik… Soms bied ik inplaats van boterham dan een cracotte aan. Of bij fruit een maispuff of snij is druiven in 4 (ik heb zo’n snijder van Temu) en geef ik die. Soms heeft die dan wel zin in stukjes. 🤷🏼‍♀️

8 maanden geleden

Dan maar even niet🤷🏻‍♀️ food under one is just for fun, eten kan je niet afdwingen met mijn oudste dik een jaar lang in de fase gezeten van niet willen eten (warm eten) tja dan maar niet... is ook goedgekomen haha

8 maanden geleden

Leuke vraag 😆 ik heb dit regelmatig aan de hand. Ik kies dan voor optie a, B, c of E: een stukje banaan door haar groentehapje prakken. Ze is gek op banaan. En ik ontdekte laatst dat ze ook makkelijker eet als ze denkt dat ze mijn eten krijgt.

8 maanden geleden

Hier D. Alles gaat erin. 😝 Ook wel eens lastig want hier wordt echt ‘gezeurd’ om eten dus moet het telkens proberen te rekken. Hier eet ze doordeweeks altijd met ons mee en in het weekend een potje ik merk wel dat ze eigen gemaakt eten wel echt veel lekkerder vindt.

8 maanden geleden

Hier is het meestal D, maar zij kent idd momenten van minder zin dan maar A 😊 De hoeveelheden vaste voedsel mogen wisselen 😬

8 maanden geleden

B, C, D. Ik probeer op het moment uit te vinden waarom iets niet smaakt. Omdat het te koud, te warm, gek van structuur, nieuw of gewoon vies is. Of ze moe is, tandjes krijgt, buikpijn heeft of gewoon geen zin. Soms helpt een drupje appelmoes de brug over. Soms alsof het mijn eten is. Soms slaan we het over en bied ik het na een slaapje nog eens aan. Zelf gemaakt eten gaat veel beter dan potjes groente. Fruit om het even. Alles in een knijpzakje gaat met een sneltreinvaart haha.

8 maanden geleden

Tnx ! Ben al wat gerustgestelder :)! Genoeg om nog te proberen !