Hey mama’s/papa’s,
Mijn zoontje van bijna 9 maanden is zo ontzettend lief en lacht de hele dag MAAR als hij moet gaan slapen… dan moet hij zo hard huilen/krijsen.
Vanaf zijn geboorte is hij al moeilijk in slaap te krijgen. Als hij eenmaal slaapt, dan slaapt hij de hele nacht door, maar het in slaap brengen is echt niet leuk (voor hem niet en voor ons niet).
Voor nu doe ik het op deze manier: verzorgen - slaapzak aan - fles geven - gordijntjes dicht - lampje uit - slaapliedje zingen - in bed leggen. Dan trekt hij zichzelf op in zijn bedje en begint met huilen en krijsen. Ik leg hem steeds terug en aai hem over zijn rugje, zodat hij weet dat ik er voor hem ben. Ik ben niet fan van de ‘cry it out methode’ (al raad mijn omgeving dat wel aan om te doen) dus uiteindelijk na steeds terug te leggen en hij blijft zichzelf omhoog trekken en krijsen, wieg ik hem toch maar in slaap omdat we anders bezig blijven.. het huilen is echt krijsen, alsof hij totaal in paniek is..
Is dit herkenbaar voor mama’s en heeft iemand misschien tips? We gaan volgende week bij het consultatiebureau vragen voor een slaapcoach.