9 Reacties
6 maanden geleden
Misschien niet de reactie die je wil horen. Mijn zoon van nu 2j8m heeft het eerste jaar gigantisch veel last gehad van krampen en was daardoor nachten lang wakker. Hij heeft altijd wel issues met poepen. Bij ons is het vooral heel veel en zachte natte ontlasting maar met momenten is het ook helemaal omgekeerd en zit het vast en heeft hij veel last met poepen. We hebben al op glutenallergie laten testen en een aantal weken lactosevrij laten eten. Beide heeft geen verschil gemaakt. Na ongeveer een jaar hielden de krampen wel op, maar hij blijft gevoelig op zijn darmen.
6 maanden geleden
Reactie op mommy_2019
Misschien niet de reactie die je wil horen. Mijn zoon van nu 2j8m heeft het ...
Ik waardeer je berichtje hoor, het voelt ook goed om te lezen dat ik niet de enige ben 😉 wel fijn om te horen dat dit wel verbeterd is. Ons zoontje drinkt nog geen gewone melk dus lactose kan het niet zijn. Althans, ook bij het eten van yoghurt heeft hij niet altijd kramp. Misschien dat we inderdaad gluten even proberen, daar heb ik me eigenlijk nog niet in verdiept. Bedankt voor je berichtje!
6 maanden geleden
Hier ook zakjes buikkrampen worden wel minder hier ( hij heeft ook schisis dus die hebben sws altijd al meer krampjes)
Maar hij kon alleen maar in tummy tup poepen echt zielig nu zijn we naar een heel zakje per dag en dat gaat tot nu goed 🤞 hopenlijk blijft dit zo,
Het is echt niet fijn hé bah hopenlijk snel voorbij 😘
6 maanden geleden
Hier hetzelfde probleem gehad, bleek toch een vorm van vertraagde allergische reactie te zijn, bij mijden van bepaalde voeding is het volledig weggegaan. Sowieso doe je niks verkeerd met bv protectis druppels bij te geven om de darmflora wat te herstellen. En bij ons was het een systematisch dieet, iets weglaten, geen effect terug en iets anders,… veel succes. Is echt zo zielig 😔
6 maanden geleden
Bij ons ook nog wekelijks. Geef borstvoeding en heb een half jaar lang koemelkvrij gegeten. Ben nu een maand of 2 aan het opbouwen. We geven haar ook geen producten waar koemelk in zit.
Maar blijf het soms gek vinden. Dan gaat het een tijd goed en ineens is het weer een nacht drama. Meestal is het snachts of tijdens een slaapje, ik denk omdat ze dan ligt en de darmen dan ook hard aan het werk zijn? Geen idee. Maar haar eetpatroon is dan gewoon hetzelfde. Merk gelukkig wel dat het een stuk beter gaat dan het ging. Een osteopaat heeft bij ons ook geholpen trouwens! Ze poepte namelijk soms maar 1x per week en dat is nu bijna dagelijks.
En wat hier helpt is minder brood, pasta en aardappel enzo, ze krijgt het wel maar niet te veel op 1 dag. En meer groenten en fruit, dat is makkelijker te verteren.
6 maanden geleden
Reactie op Pallas
Mag ik vragen hoe jullie op coeliakie hebben laten testen? Ik heb dit zelf, ...
Bij mijn zoon is met, ik denk 10 of 11 maanden, een bloedtest afgenomen en ontlasting is toen getest op parasiet en bacterie. Er was toen hij 7 maanden was buikgriep op de opvang en hij heeft die ook gehad maar na 12 weken was er nog geen verandering in zijn ontlasting. Hij bleef waterdunne luiers houden en continu doorlekken. Omdat we rond 8 maanden met brood en pasta/rijst/aardappel zijn begonnen(hij was een extreem slechte eter en wilde die producten lang gewoon niet eten), heb ik toen laten testen via de huisarts. Volgens de huisarts is een glutenallergie iets wat aanwezig is of niet en niet iets wat opbouwt. Maar moet zeggen dat ik mij er niet in heb verdiept omdat het als negatief terug kwam.
6 maanden geleden
Reactie op CeFamke
Bij ons ook nog wekelijks. Geef borstvoeding en heb een half jaar lang koem ...
Gek hè? Hier ook. Het gaan lange tijd goed en plots is het echt weer uitkrijsen. Heb het idee dat hij gevarieerd eet maar ook vaak dezelfde voedingsmiddelen terugkomen. Toch kan ik er niet achter komen waar het aan kan liggen. Lastig!