5 Reacties

6 maanden geleden

Heb ik ook wel gehad hoor, maar hoe verder in mijn zwangerschap, kreeg ik steeds meer vertrouwen. En het mag ook spannend zijn want dat is het gewoon... Nu is ze er en valt alles reuze mee hahah!

6 maanden geleden

Het klinkt alsof de wens er wel is maar even een buffertje opbouwen verstandig is. Gevoel kan niet zonder verstand en andersom. Het hoeft niet morgen, alles op zn tijd.

6 maanden geleden

Ja herken ik wel, ik schoof het ook voor mij uit vanwege overlijden van mijn vader, verbouwing en verhuizing. Nu is er weer rust in de tent. Wij gaan in september nog 3 weken naar Zuid-Afrika en daarna willen wij proberen voor een kindje te gaan 🥰 Maarrr, nu komt het dichtbij en krijg ik inderdaad ook een beetje stress over van alles eigenlijk! Financiën maar vooral ook wel je eigen rust 😂, dingen ondernemen, oppas, relatie. Heel logisch denk ik, het is weer een grote stap! Lastig, ik kan niet in jullie portemonnee kijken. Kunnen jullie maandelijks wel goed sparen? Goed rondkomen? Als dat zo is, dan komt het wel goed. Als jullie het over een half jaar sparen hebben, dan komt het denk ik wel goed 🤷‍♀️. Voor je eenmaal zwanger bent en dan ben je nog 9 maanden zwanger, die tijd kan je ook sparen. Een tweede is wel een stuk goedkoper omdat je veel al hebt, wij hebben de hele uitzet lijst wel in huis. Komen natuurlijk wel extra kosten voor luiers, evt kunst voeding, speentjes, billendoekjes, kleertjes, opvang (voor een tweede krijg je wel weer meer geld terug en als de eerste naar school gaat, heb je daar ook minder kosten voor).

6 maanden geleden

Reactie op xLotte1990

Ja herken ik wel, ik schoof het ook voor mij uit vanwege overlijden van mij ...
Hahah nou echt ook de rust he. Het zal vast allemaal los lopen 🥰 we kunnen elke maand prima sparen hoor. Maar ik ben dan zon doemdenker die denkt straks is het hele dak lek 🤣 Komt vast goed 🥰

6 maanden geleden

Gewoon voor gaan! Toen ik zwanger was van mijn tweede hadden we net wat financiële tegenslagen, maar uiteindelijk lukte dat ook! Je denkt gewoon beter na vooraleer je iets aankoopt ;) omdat mijn kindjes maar 16 maanden verschillen is de opvang onze grootste kost denk ik… hoewel we het zeker niet super breed hebben, droom ik van een derde! Ik heb niet het gevoel dat mijn kinderen iets te kort komen, ik probeer zelfs een centje opzij te zetten om hen later mee te geven. Mij eigen shopbudget is serieus geslonken, maar dat heb ik er graag voor over