15 Reacties
2 jaar geleden
Hier precies hetzelfde. Ook in de nacht goed slapen, maar overdag niet. Ik doe haar nu in de ochtend laag in de draagzak, zodat ze niks kan zien en dan slaapt ze op me een uurtje of 2. In de middag doet ze af en toe een dutje van 10 minuten a kwartier en rond 1800 naar bed voor de nacht. Ze maakt dan genoeg uren slaap :)
2 jaar geleden
Heel herkenbaar! Wagen wilde ze ook nooit, tot vorige week toen ze ontdekte dat je er ook leuk in kan spelen (ik hang dan zo’n speeltje boven haar hoofd). Maar slapen in de wagen echt no way voor haar. Draagzak werkt alleen als ik het zonneklepje over haar hoofd doe, want anders blijft ze inderdaad rondkijken. Omdat ik de draagzakslaapjes wel wat zwaar begon te vinden oefen ik sinds 3 weken met in haar bed slapen. Eerst sushpat in m’n armen geprobeerd maar dat werkte na een paar dagen niet meer omdat ze dan eigenlijk liever wilde drinken en ging krijsen. Nu doe ik met haar het gordijn dicht, doe ik haar slaapzak aan, laat haar even op m’n schouder rondkijken en leg haar weg. Klets dan wel heel relaxed tegen haar. Vanmorgen voor het eerst zelf in bed in slaap gevallen. Denk toch dat het steeds veiliger is gaan voelen en ze een beetje uitgekeken raakt daar. Heb jij al wel eens slaapjes overdag in bed geprobeerd?
2 jaar geleden
Mijn zoon van 14 weken heeft dit ook heel erg, heel alert en alles willen zien. Ik leg nu een doekje op zijn ogen bv in de wagen of Maxicosi en doe zijn speen in en dan wordt hij rustiger en valt hij in slaap. Doekje haal ik dan ook weer weg
2 jaar geleden
Reactie op MiekjeS88
En onthoud, ze worden vanzelf groter 😉
Ja dat is ook zo, ik vind het zelf ook niet zo erg maar praktisch is het natuurlijk niet haha.
2 jaar geleden
Reactie op Ingkoo
Heel herkenbaar! Wagen wilde ze ook nooit, tot vorige week toen ze ontdekte ...
Ze slaapt regelmatig overdag in haar bedje, maar ook dan moet ik er voor zorgen dat ze niks te zien heeft
2 jaar geleden
Hier ook een alert meisje van 13 weken bijna 14 weken. In de wagen slaapt ze ook niet of nauwelijks. Aangezien madam ook alles wilt zien. Ze trekt zich aan alle randen omhoog om maar iets te zien. Gelukkige hebben wij een ingebouwde zonnekap die ik vaak omlaag doe bij vermoeidheid. Zodat ze toch af en toe nog wat slaap kan pakken.
Het ochtendslaapje proberen wij in bed te doen. Af en toe moet ik haar daarbij nog wiegen of even een hand op haar hoofd. Met een peuter van 3 erbij kan dit soms nog weleens lastig zijn. Vandaag is bijv zo dag dat baby niet wilt slapen en peuter niet mee werkt. Waardoor ze dus niet uit weinig slaapt. Wat voor mij erg frustrerend is.. hoe doen andere mama’s dit met hun andere peuter?
2 jaar geleden
Onze dochter (14 weekjes) heeft dit ook. Tot +/- 10 weken gingen de dutjes overdrag vanzelf, maar zodra ze wat verder kan zien en meemaken waren de dutjes overdag niet te doen. Ze sliep gewoon helemaal niet. Ik ben haar toen in een vaster ritme in bed gaan leggen overdag (ik houdt een wakkertijd van 1,5/2 uur aan). Vast ritueeltje (slaapzakje aan, white noise aan en muziekdoosje). In lig dan naast haar (op bed, zij in de co-sleeper). Houdt mijn hand bij haar en sus haar in slaap. Eerst groot protest en hard huilen maar dan komt er steeds meer tijd tussen het huilen en dan slaapt ze. Nu meestal na 10 minuten wel. Na 3 weken doorzetten gaat het nu al stukken beter. Het zijn meestal wel slaapjes van 1 cyclus (45min) maar steeds vaker dat 1 uur lukt. Ook begrepen dat rond de 3-4 maanden een vaster dag- nachtritme wordt ontwikkelt en dat het slapen dan even helemaal ontregelt kan zijn.