Ik heb een contract van 36 uur en neem elke week 4 uur ouderschapsverlof op. Ik zit een beetje in dubio of ik mijn contracturen ga aanpassen naar 32 uur, want ik wil niet meer terug naar 36 uur. Maar misschien dat het financieel wel gunstiger is om mijn contracturen niet aan te passen? Aan de andere kant heb ik misschien later nog ouderschapsverlof nodig? Geen idee eigenlijk waarvoor je dat echt moet gebruiken en hoeveel je hiervoor nodig zou hebben (misschien voor studiedagen later op school?).
We hebben een wens voor een tweede kindje. Nu probeer ik op te zoeken hoe het zit als je dan met zwangerschapsverlof gaat, maar kom er niet helemaal uit. Zou ik dan tijdens het verlof 32 of 36 uur betaald krijgen? In de CAO is hier niks over opgenomen, maar vindt het ook een beetje gek om dit bij mijn werkgever na te vragen. Als ik op de website van het UWV kijk zie ik dat ze naar het sv loon kijken van het afgelopen jaar, dit gaat denk ik over de 32 uur? Maar weet niet zeker of dit klopt.
Van de 9 weken (deels) doorbetaald ouderschapsverlof krijg ik er 4 volledig uitbetaald. Dat betekent dat ik dan wel voor 36 uur betaald krijg, toch?
Verder is er in de CAO opgenomen dat de pensioenopbouw 5 maanden blijft doorlopen wanneer je ouderschapsverlof voltijd opneemt. Als je het in deeltijd opneemt wordt dit naar evenredigheid berekend. Dus volgens mij bouw ik ook nog pensioen op over 36 uur ipv 32 uur.
Er staat niks in de CAO dat er wordt verwacht dat je weer naar je normale contracturen terug moet. Of zijn hier andere bepalingen voor?
Iemand die hier verstand van heeft? Of eigen ervaring hoe dit is gegaan?