23 Reacties

8 maanden geleden

Precies dezelfde situatie alleen sinds eind december al.. het ene kuurtje naar het andere.. wordt gek van het gekrijs/gegil. Na kuurtje weer redelijk vrolijk en paar dagen later begint het weer.. tips dus meer dan welkom!

8 maanden geleden

Helaas pas eind mei afspraak KNO staan..

8 maanden geleden

Reactie op LvanDijk

Precies dezelfde situatie alleen sinds eind december al.. het ene kuurtje n ...
Wat ontzettend rot! Ik begrijp het gevoel helemaal. Ik blijf steeds zo twijfelen wat nou goed is. De hele tijd antibiotica lijkt me ook niet wat… maar niks doen kan ook niet en opereren doen ze niet onder de 1. Je hebt echt een heel ander kind zonder oorpijn. Is het bij jou ook na een kuurtje supersnel weer terug? En kindje ook steeds verkouden?

8 maanden geleden

Nee alleen maar antibiotica lijkt me ook niet goed. Enige wat nu helpt hem soms weer rustig te krijgen.. soms denk ik is de oorpijn wel helemaal over na het kuurtje. Nu nog een kuur tot donderdag dus wil vrijdag of na het weekend toch even langs de huisarts om het te checken was ik het bijna om de 2 weken weer een oorontsteking of blijft de oorontsteking vraag ik me voortaan af.. Ik hoop dat hij snel buisjes mag en dan overal vanaf is.. Zonder oorpijn alleen maar lekker aan het lachen! Gevoel dat de verkoudheid ook nooit meer over gaat🙈

8 maanden geleden

Hoi tinkje, ik begrijp je helemaal want we zitten in precies hetzelfde schuitje. Na elke antibioticakuur is het binnen de week weer prijs. Het is slopend, maar er is licht aan het einde van de tunnel (tenminste, dat vertel ik mezelf, hihi). We hebben volgende week eindelijk de operatie-afspraak, na vier maanden wachten. Wij hebben de poli gevraagd bij welk ziekenhuis hij sneller terecht kon, en hebben daarvoor een verwijzing gekregen. Daardoor kunnen we nu 2 maand eerder terecht (april ipv mei). Misschien kan je dat proberen? Verder (indien je in het zuiden van Ndl zou wonen), kan je ook eens bellen naar een NKO-poli in België, daar kan je zonder verwijzing terecht en zijn de wachttijden vaak maar 2 weken. Het wordt in veel gevallen zelfs vergoed (even opzoeken bij je zorgverzekeraar)

8 maanden geleden

Ik ben ook wel benieuwd naar de gevolgen van zo veel antibiotica. Maar zonder is hier echt niet te doen. Hij is zo ziek dan 😞

8 maanden geleden

Reactie op LvanDijk

Nee alleen maar antibiotica lijkt me ook niet goed. Enige wat nu helpt hem ...
Bij ons proberen ze nu weer wat nieuws. Orale antibiotica en druppels in beide oren. Gelukkig wisselen ze de kuren wel elke keer af. Eigenlijk heb je gewoon weinig keuze, want je moet het wel behandelen om bijv hersenvliesontsteking tegen te houden. Zodra het loopoor begint is gelukkig de ergste pijn weg. En nurofen doet ook wonderen als de pijn het ergste is. Vannacht klokje rond geslapen gelukkig. Ik zou zeker de HA blijven inschakelen. Indien nodig krijg je dan altijd wel een doorverwijzing

8 maanden geleden

Reactie op Joli

Hoi tinkje, ik begrijp je helemaal want we zitten in precies hetzelfde schu ...
Vooral dat ja! Elke keer gaat het weer even goed en dan weer raak. Buisjes halen de ontstekingen niet weg, maar de ergste pijn wel en dat is ook heel wat waard. Wat fijn dat je eerder terecht kan! Hier mag ie echt niet eerder dsn zn eerste verjaardag en de wachtlijst voor een ziekenhuis waar ze dit wel doen is nog langer dus dan kiezen we toch voor de iets minder lange optie. En dsn maar uitzingen. Klinkt zo makkelijk maar zoals jij ook weet is elke dag er een te veel met oorpijn🙈

8 maanden geleden

Misschien homeopatisch behandelen? Ik weet dat niet iedereen hier in gelooft maar het zal je wel goed kunnen helpen. Ik gebruik het wel bij mijn dochtertje, ook 9 maand oud en chronisch verkouden, vaak oorpijn etc. Afgelopen maandag bij KNO geweest en heeft vocht achter haar trommelvlies. Ik heb ook gelezen dat een osteopaat ook met oorontstekingen kan helpen. Wij hebben eind mei hier ook een afspraak voor staan.

8 maanden geleden

https://www.instagram.com/reel/C2IPy1-SVCL/?igsh=ZGFuYTRpdHBsZ2Uw Misschien kun je hier eens naar kijken is wel interessant 😊

8 maanden geleden

Reactie op aardbei0123

Misschien homeopatisch behandelen? Ik weet dat niet iedereen hier in geloof ...
Wat gebruik je dan voor middel? Osteopaat ben ik zeker fan van, maar ik zal eens navragen of zij denken hier iets in te betekenen! Dankjewel voor de tips.

8 maanden geleden

Reactie op tinkje

Wat gebruik je dan voor middel? Osteopaat ben ik zeker fan van, maar ik zal ...
Ja ik ben ook fan van de osteopaat, we zijn voor de voorkeurshouding ook geweest voor haar en dat had ook echt geholpen. Nu weer voor deze klachten proberen. Wij hebben de aconitum korrels gebruikt. Bij klachten meng ik de korrel in water en geef ik dan 3 x per dag. Een homeopaat kan je hier het beste advies verder in geven.

8 maanden geleden

Lieve mama, zo herkenbaar wat je schrijft. Hier helaas ook een meisje van bijna 10 maanden die vaak verkouden is en heel vaak oorontstekingen heeft. Ook wat je beschrijft dan is het nog niet over of een paar dagen later begint het weer… wij mogen gelukkig 4 april naar de Kno arts. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Bij elke slapeloze nacht, schiet ik lichtelijk in de stress met het zal toch niet weer een oorontsteking zijn 😓 hoop snel duidelijkheid te krijgen. Geen tips dus , wel herkenning.

8 maanden geleden

1) dit heeft 9/10 keer te maken met het alle (normale) virussen die een kindje oploopt in de eerste jaren van zijn of haar leven. Helaas blijven deze ‘hangen’ achter het trommelvlies waardoor het bij elke simpele verkoudheid raak is. 2)ik spreek helaas uit ervaring en mijn kids zijn de eerste twee jaar elke maand verkouden geweest 3) antibiotica werkt op bacteriën en niet op virussen. Verkoudheidvirussen zijn 9/10 keer viraal. Met antibiotica haal je de kop er af maar niet de oorzaak. Namelijk achterblijvend slijm/ontsteking achter het trommelvlies 4) schadelijk niet per se, niet bevorderend voor de darmflora en voor het immuunsysteem 5) buisjes!!!! Beide kids gedaan. Mijn zoon pas bij 4 jaar na 14 oorontstekingen en 7 kuren. KNO arts zei: je had veel eerder moeten komen er zat gewoon een groene drap achter die geen antibiotica had weggehaald. Bij mijn tweede gelijk bij 1 jaar buisjes er in na aandringen bij de huisarts. KNO arts zei doen! Na de buisjes duren verkoudheden 1/2 dagen max, zonder oorontsteking!

8 maanden geleden

Vreselijk hè? Ons zoontje had ook cónstant dit. Doorverwezen naar KNO nen hij kreeg binnen een week buisjes op 9maanden leeftijd. Dus het is echt niet zo dat ze nergens buisjes geven voor een jaar óf dat de wachttijden zo lang zijn. Als de urgentie maar hoog genoeg is/de KNO arts er vaart achter wil zetten, is er best veel mogelijk. Succes en het wordt beter! Nog steeds een oorontsteking maar zonder krijsen want geen pijn meer, zo fijn❤️

8 maanden geleden

Reactie op natasjam

Lieve mama, zo herkenbaar wat je schrijft. Hier helaas ook een meisje van b ...
Dat is ook heel belangrijk, weten dat je niet alleen bent. Bedankt voor het delen ❤️ en veel beterschap!!

8 maanden geleden

Reactie op sfn8989

1) dit heeft 9/10 keer te maken met het alle (normale) virussen die een kin ...
Dankje! Dat geeft hoop!!

8 maanden geleden

Het is weer zo ver hier (zes dagen voor de operatie gepland staat). Vorige antibioticakuur 1 week geleden afgerond, twee dagen geleden eerste snottebel, vanochtend wakker geworden met ontstoken oogjes, dus vanavond weer koorts wss. Daar geen we weer...

7 maanden geleden

Reactie op Joli

Het is weer zo ver hier (zes dagen voor de operatie gepland staat). Vorige ...
Neeee! Zo stront vervelend dat je steeds in hetzelfde riedeltje blijft hangen. Hoe oud is je kindje als ie geopereerd wordt volgende week?

7 maanden geleden

Reactie op tinkje

Neeee! Zo stront vervelend dat je steeds in hetzelfde riedeltje blijft hang ...
Hij is dan net 10 maanden. We zijn ook gewisseld van ziekenhuis zodat hij wat eerder dan op 1 jaar geopereerd kon worden.