Hoi allemaal,
Inmiddels zijn we voor mijn zoontje (9mnd) al drie maanden onderweg met oorontsteking. Eind januari voor het eerst geconstateerd met een loopoor. Soms is ie er erg ziek van met koorts, soms heeft ie gewoon ontzettend veel pijn.
Inmiddels zitten we al aan de vijfde en zesde antibioticakuur. Alles al ingeschakeld. De jeugdarts op het consultatiebureau, de KNO arts en de kinderarts in het ziekenhuis.
Voorbeeld: hij heeft 10 dagen antibioticadruppels gehad tm afgelopen zondag. Maandag op dinsdagnacht heeft hij drie uur lang gekrijst en gegild van de oorpijn en sochtends liep zn oor weer helemaal leeg.
In de dagen dat hij antibiotica krijgt gaat het wel goed. Hij voelt zich dan fijn en is helemaal zn vrolijke zelf.
De KNO heeft hem op de wachtlijst gezet maar dat duurt nog minstens drie maanden en dat is vreselijk lang met zo veel pijn en zo weinig slaap.
Mijn zorgen zijn:
1) waarom heeft mijn kind zó vaak oorontsteking
2) waarom is mijn kind chronisch verkouden
3) waarom werkt de antibiotica zo kort
4) is het niet schadelijk om zo veel antibiotica te krijgen
5) bestaat er nou echt geen ander middel, andere route, andere invalshoek?
Nu is het alleen maar weer korte termijn oplossen met weeeeer een kuurtje.
Ik wil het zo graag goed doen voor mijn kind, maar ik vraag me toch af of dat nu zo gebeurt. Zijn er meer mensen met deze situatie of zijn er mensen met tips? Alvast bedankt….