19 Reacties
7 maanden geleden
Ik heb zojuist een osteopaat gesproken. Zij gaf aan dat het wss in de neusamandelen zit als een kindje zo jong al zo vaak oorontsteking heeft, maar dat ze wel kon proberen de druk wat van de oren en schedel te halen. We hebben over 2 weken een afspraak, ik ben benieuwd. Gelukkig ook al een afspraak bij de KNO begin mei, dus we wedden op meerdere paarden hier 😅🤪
7 maanden geleden
Ikzelf had met 9 mnd buisjes en m’n man met 1 jaar. Bij mij zijn ze intotaal tussen 9 mnd en 7 jaar 3 of 4x vervangen toen nergens geen last meer van. Ons zoontje heeft nu sinds november ook al 4x oorontsteking gehad vrees dat hij ook een buisjes kandidaat word
7 maanden geleden
Onze kleine man kreeg op zijn 6 maanden dit jaar in januari buisjes. Hij heeft chronische oorontstekingen, dus eigenlijk altijd nonstop! Hier in België doen ze dat vanaf 6 maanden.. Hij is heel goed hiermee nu, wel continu oorloop, maar dat is een goed teken dat het vocht weg kan en er geen druk meer is.
7 maanden geleden
Reactie op linn92
Heeft je kindje ook vele oorontstekingen? hier zoveel antibiotica dat ik de ...
Ja, hier 3e kuur binnen 8 weken. Vermoed dat het een hardnekkige ontsteking is die eerder niet over gaat, dan dat er telkens een nieuwe oorontsteking opdoemt. Voor een andere reden ook met 2 weken na geboorte al 2 antibiotica kuren gehad, arme kind. Hopelijk met beter weer en wat professionals gaat het snel beter 🤞🏻
7 maanden geleden
Reactie op Eliza2022
Ik heb nu drie chiropractor sessies gehad, daarnaast al anderhalve week nie ...
En anti-biotica kuur hebben we dit keer links laten liggen. Na vier kuren in twee maanden geloof ik het niet meer. Ook was er onderzoek papers die schreven dat het eigenlijk niet helpt.
6 maanden geleden
Mijn zoontje gaat over twee weken geopereerd worden! Zoals iemand hier eerder aangaf, aan z’n neus amandelen (schijnt gerelateerd te zijn aan vocht in oor) en buisjes. Toen we eenmaal bij de kinderarts en kinder KNO arts waren geweest kregen we allemaal voorrang… mijn zoontje was zoveel ziek dat zijn groeicurve ging afwijken en vanaf toen is het ineens vrij rap gegaan. Hij is bijna 11 maanden als hij geopereerd wordt.
6 maanden geleden
Hele goed ervaringen met buisjes! Mijn zoon kreeg ze pas toen hij 4 was. Van zijn geboorte tot aan de operatie elke twee maanden een oorontsteking en veel antibiotica kuren. Ik had dit veel eerder moeten doen! Geen oorontsteking meer gehad. Kno arts zei: nooit meer zo lang wachten want die weerstand en al die antibiotica is niet goed. Wij hebben goede ervaringen bij de acibadem kliniek in Amsterdam. Korte wachttijd en kan je heen met een standaardverwijzing van de huisarts.