6 Reacties

7 maanden geleden

Heyy hey zelf vind ik het ook heel lastig als mijn kleine man bij zijn Pake en Beppe is meestal omdat het mijn man zijn ouders zijn vertel ik mijn probleem bij hem en hij verteld het dan ook zeg ik nu zelf ook wel waar het op staat alleen soms vind ik het zelf ook lastig mijn kleine man wordt daar vaak klein gehouden en bij opa en oma juist niet en tegen opa en oma kan ik alles zeggen zonder ze te kwetsen alleen ligt er ook aan hoe ze op die dingen reageren plus vind ik het heel lastig omdat zijn Pake en Beppe het altijd beter denken te weten inverband andere klein kinderen die ze hebben maar merk dat we minder gaan naar pake en Beppe gaan dan naar opa en oma omdat hij zich daar prettiger voelt

7 maanden geleden

Bij ons gingen opa en oma ook direct de eerste x oppassen op de telefoon filmpjes laten zien (toen was ze 4 maanden!) meteen aangegeven dat ze in principe geen tv/filmpjes kijkt. Wij doen nu wel eens een tiktakje maar opa en oma niet. Voor t structurele oppassen hebben we afspraken gemaakt wat we wel en niet willen (en tv kijken hebben we daarin meegenomen)

7 maanden geleden

Het maakt denk ik ook verschil of het gaat om structureel oppassen of zo nu en dan een keer voor de leuk. We hebben er alsnog wel naar gevraagd en we zijn wat te voorbarig geweest met conclusies trekken. Ze konden gelukkig ook nog veel andere foto's en filmpjes laten zien dat ze lekker met hem aan het spelen waren, dat hij daar rond kroop, overal probeerde te staan en alles daar aan het ontdekken was. En de reageerden gelukkig niet verontwaardigd op onze vraag. 🥰

7 maanden geleden

Heftig he? Het is bewezen dat voor geen enkel kindje überhaupt mensen, schermtijd niet goed is. Het geeft zoveel problemen! De hersenfuncties van je kindje zijn tot dat ze 16 zijn niet goed ontwikkeld, en kunnen al die datas op schermen niet verwerken. Wij zeggen simpel weg gewoon dat we het niet willen hebben.

7 maanden geleden

Ik geef gewoon een schema aan ze met alle eet en slaaptijden. Als ik merk dat ze zich er niet (ongeveer) aan houden dan zeg ik dat hij niet voor niks een schema heeft dus dat ik graag zou willen dat dat waar dat gaat aangehouden word.

7 maanden geleden

Je moet het ze uitleggen met argumenten dat tv slecht is en waarom en de nadelen etc... na vaak genoeg herhalen houden ze wel op. Geef ze alternatieven. Koop mooie boekjes, interactief en passief speelgoed en geef de wagen mee kunnen ze naar buiten. Mooi weer nu. Liever naar bomen kijken dan naar de tv