Hoi,
Ik heb een dilemma. Mijn zoontje gaat om de week naar zijn oma’s. Nu merk ik steeds dat als hij bij mijn schoonmoeder is geweest dat hij in de avond veel moet huilen en vaak wakker wordt in de nacht. De dagen dat hij gewoon thuis is of naar de opvang gaat dan gaan de nachten vaak wel goed. Ons zoontje is al vanaf het zijn geboorte geen goeie slaper maar de donderdag op vrijdag nacht is altijd drama.
Ik denk dat het komt omdat mijn schoonmoeder heel druk is, ze doet op een dag veel activiteiten. Denk aan: fietsen/kinderboerderij/badje in de tuin/boekjes lezen/ spelen met speelgoed/ liedjes zingen. Eigelijk alles wat je zowat kan doen doet zij in een paar uur als jullie begrijpen wat ik bedoel.
Het is ook haar karakter en ze wil dat ons zoontje het leuk heeft bij haar. Ik durf er niks van te zeggen omdat ze ook gewoon een beetje zo is en mijn zoontje is gewoon gevoelig wat betreft prikkels.
Zou hem bijna een derde dag naar de opvang doen of minder gaan werken, daar hebben ze meer rust en regelmaat heb ik het idee…
Advies??